• jewel

    Höstbebisar efter IVF 2016

    En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

  • Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Filli89

    Hahaha ursäkta min kaos text. ser ut som ja inte lärt mig punkt, kommatecken eller stor bokstav för den delen. Skriver som ett barn.

  • Sally Cinnamon

    Jobbigt att må så illa och ha så ont. Hoppas BM har nån idé om lindring.
    Varför inte nässpray? På Apoteket (och i bipacksedeln till sprayen) sa de att det är ok.

  • jewel

    Filli89, har du testat Postafen? Det funkade bra för mig när jag mådde illa o jag blev bara lite mer trött av dem. De är receptfria. Blir tröttare av Lergigan som man kan få på recept, men det är säkert olika för olika personer. Hoppas du hittar nåt som funkar!

  • Pusheen

    Lycka till alla ni som ska på vul imorgon! Just nu är jag bitter på att jag gick med på att flytta fram mitt en dag

  • Filli89
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-20 18:55:35 följande:

    Jobbigt att må så illa och ha så ont. Hoppas BM har nån idé om lindring.

    Varför inte nässpray? På Apoteket (och i bipacksedeln till sprayen) sa de att det är ok.


    Ja de du. De finns säkert olika anledningar men en anledning kan vara att gravida brukar ha nästäppa under hela graviditeten mer lr mindre och eftersom det är beroende framkallande är d inte rekommenderat för långa bruk, vissa nässpray är även farliga för fostret.
  • Filli89
    jewel skrev 2016-03-20 19:13:15 följande:

    Filli89, har du testat Postafen? Det funkade bra för mig när jag mådde illa o jag blev bara lite mer trött av dem. De är receptfria. Blir tröttare av Lergigan som man kan få på recept, men det är säkert olika för olika personer. Hoppas du hittar nåt som funkar!


    Aah tack ska fråga bm imorn vet ju att syskonen sa att de endast sov men får testa mig fram kanske funkar för mig vem vet. Kanske ska prova åksjuka banden lr nått.
  • Amie77
    Filli89 skrev 2016-03-20 22:41:20 följande:
    Ja de du. De finns säkert olika anledningar men en anledning kan vara att gravida brukar ha nästäppa under hela graviditeten mer lr mindre och eftersom det är beroende framkallande är d inte rekommenderat för långa bruk, vissa nässpray är även farliga för fostret.
    Wow, det har jag aldrig hört faktiskt. Vilka är farliga? Kan inte tänka mig att de vanliga som Nezereli etc är det. Jag kommer att köra på som vanligt med nässpray vid behov även denna graviditet.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016