• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • sigge1235

    Gravid igen efter missfall (i v 6-7). Vecka 6 idag och ska ringa BM och höra om jag kan få göra vul om 1-2 v. Har haft bruna blödningar i två omgångar nämligen. Borde jag vara kvalificerad för ett vul då? Samma sak förra gången då det blev mf. Men denna gång ska det gå bra och babyn är beräknad till 28/5

  • Tiiffany
    sigge1235 skrev 2016-09-26 11:45:33 följande:

    Gravid igen efter missfall (i v 6-7). Vecka 6 idag och ska ringa BM och höra om jag kan få göra vul om 1-2 v. Har haft bruna blödningar i två omgångar nämligen. Borde jag vara kvalificerad för ett vul då? Samma sak förra gången då det blev mf. Men denna gång ska det gå bra och babyn är beräknad till 28/5


    Jag har haft bruna flytningar sedan BIM och det kommer endast på pappret när jag torkar mig. Har tid för VUL 11/10, hoppas att ingenting är fel :( 


    Är i v 5+0 idag 

  • Teresiat

    Här får man tyvärr aldrig VUL även om man blöder. På kk sa de - Bara för att man ser ena dagen att hjärtat tickar så är det ingen garanti. Pga vård bristen så måste de prioritera de som är längre gångs.. Förståligt.. Bokade privat och såg själv hjärtat i första graviditeten i v 8, v 12 blev det MA.. Är nu i vecka nio, snart tio. Blir vårt andra barn. Lite symtom (trött) men det är precis så förra graviditeten kändes.. Gick typ inte fatta att man var gravid. Ska på inskrivning i morgon. Wee!!

  • Bebisbubbla
    hey bae skrev 2016-09-26 10:32:06 följande:

    Samma här, är konstant trött! Lägger mig tidig om kvällarna och på dagarna vilar jag så fort jag får chansen. Känns tufft på jobbet nu. Hur mår du annars?


    Mår lite illa och sen kunde jag inte hålla in magen på samma sätt som jag kunnat förut. Någon mer som varit med om/upplever det?
  • Bebisbubbla
    An89 skrev 2016-09-26 09:37:50 följande:

    Hej!

    Första graviditeten för mig och sambon och känns sjukt roligt, spännande och lite nervöst :) Är enligt appen beräknad till 30 maj så är i v 5 :) Vet inte hur vi ska kunna hålla oss från att berätta för alla... Hur har ni andra gjort? Väntar ni till v 12 innan ni berättar för familj och nära vänner? Vi berättade för bådas föräldrar igår eftersom vi håller på och flytta, så jag bör ju inte lyfta tungt.

    Tycker det är svårt att behöva hålla sig så länge till då det är det bästa i livet just nu och något vi är så glada för.. :) Ni som fått mf, hur tidigt i graviditeten var det då?


    Grattis! Första graviditeten här med och vi tänkte vänta till v11 eller v12 innan vi berättar för familj och närmsta vännerna. Men det är jobbigt! Är i V8 imorn så räknar ner :)
  • Nelah

    Hej allihop!

    Jag plussade lite överraskande i lördags.

    Vi har inte försökt aktivt men har slarvat med skyddet. Var ju sugna på en 3a fast kanske inte riktigt ännu men liten är självklart välkommen och efterlängtad.

    Bor i Skåne med min man och våra två pojkar som är födda maj-11 o nov-14. BF är lite osäkert men gissar runt 5 maj :)

    Hoppas man får hänga på här fast ni redan skrivit så mkt.


    Jag vill och jag kan...
  • Freijah

    Beräknad 6e maj :)

    Bor i usa med min man och son född 2010.

    Hade ett missfall tidigare i år så hoppas allt går bra denna gång!

  • Patriciakarolina

    Hur mår ni alla?

    Jag är i V. 8 och har nog inte sovit alls de senaste veckorna, någon timme på natten sen går det inte mer. Vanligtvis borde jag ha krashat men jag har så sjukt med energi. Sedan är magen helt trasig och jag kan riktigt känna hur min livmoder växer på kvällarna. Min första graviditet blir detta, och jag är så lycklig hur jag än mår fysiskt. :) spännande det här.

    Jag har inte berättat för en kotte förutom min man, för jag är så rädd att något ska gå snett. Har ni berättat?

Svar på tråden BF maj 2017