• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Teresiat

    Våra föräldrar och syskon fick veta direkt. Plus min bästa vän.. Hon blev gravid två veckor före mig så kunde inte hålla det hemligt för henne :) men resten av omvärlden får veta vid v 13-14

  • jooo

    Hoppar gärna in här. Testade positivt 12 september. Plussade spontant efter ett Ivf försök. Första barnet. Tror jag är i v 7. Har bokat tidigt vul prIvar nästa vecka :) ush orolig. Är sån där som googlar på allt. Tycker MA verkar värst. Att man inte ens behöver märka att de inte gått bra. De är ju hemskt /:

  • Paincake

    Jag har så smått berättat för några kollegor på jobbet och ska nog berätta för chefen imorgon om tillfälle ges. Går ju in i v 9 snart och det går inte att dölja. Mår så illa och är så sliten. Hulkar varje gång jag är tvungen att öppna personalkylen...

  • Johannalindgren1992

    Jag hoppar in här! :)

    Går in i v. 9 imorgon, känns sååå spännande! Beräknat datum hittills är den 8/5, svårt att veta dock då jag blev gravid efter att tagit ut min stav, hann aldrig få mens där emellan, men i maj någon gång säger dem!

    Just nu mår jag så otroligt illa, från morgon till kväll, vare sig jag äter eller är hungrig. Känns lagom kul, men för försöka tänka på att det är för något helt fantastiskt, men jag tycker det är svårt då det inte känns verkligt än. Inget som syns än, bara biverkningar :)

    Någon som har samma illamående och några hjälpsamma tips?!

  • Freijah

    Jag har varit väldigt trött i ett par veckor nu, behöver sova 2-3 timmar mitt på dagen för att orka vara vaken tills läggdags.


    Senaste veckan har jag också börjat få väldigt mycket illamående, så det är lagom kul just nu :P


    Har bokat läkarbesök vecka 12 och hoppas att antingen få höra hjärtat då eller ultraljud.
    Gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 5+6 och fick se hjärtat slå.
    Är i vecka 8+2 nu :)


    Vi har berättat för mannens föräldrar och hans bästa vän, samt min moster.
    Resten får vänta tills efter rutin UL.

  • pimpim78
    Tiiffany skrev 2016-09-26 08:43:21 följande:

    v5+0 idag och symptomfri. Finns det någon som känner samma sak? 


    Jag känner precis som du!! Hade symtom förra veckan, lätt illamående, kissnödig hela tiden osv men nu är allt som bortblåst vilket gör att jag känner mig orolig för att det kan ha stannat av. Ensak att inte ha symtom men att ha symtom som plötsligt bara försvinner ??
    Och har ända till 17 okt innan första vul ????
    Vi får stötta varandra !!
  • Patriciakarolina

    Tror jag precis har fått missfall. Värker och blöder rätt mycket... och jag ska till jobbet nu.. vad ska jag ta mig till:( ska till bm idag för inskrivning.. skulle.

  • Verben
    Patriciakarolina skrev 2016-09-27 06:53:37 följande:

    Tror jag precis har fått missfall. Värker och blöder rätt mycket... och jag ska till jobbet nu.. vad ska jag ta mig till:( ska till bm idag för inskrivning.. skulle.


    Sjukanmäl dig och ring till din bm mottagning eller åk in akut! Hoppas det inte är ett missfall :( kram
Svar på tråden BF maj 2017