• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • pimpim78
    Anotherone skrev 2016-09-27 13:45:38 följande:
    Du behöver skilja på hur man räknar graviditetens ålder och det värde som Clearblue visar. Clearblue Digital visar hur lång tid som har gått sen befruktningen skedde. Vecka 4+4 talar om att det är 4v och 4 dagar sedan din sista mens. Så det kan mycket väl stämma eftersom befruktningen sker någonstans emellan två menstruationer.
    Precis, det är jag med på. Och om befruktningen skedde för 1-2 veckor sedan som testet visar så innebär det ca den 13 september.
    Jag hade Pos äl test den 4 och sex den 5 på morgonen ..... vi har bara haft sex en gång denna månad då min man rest mycket i jobbet...... då skulle det innebära att spermier levt i 8 dagar innan befruktning ....
    nåväl , borde sluta hålla på så här men efter så många försök blir man nog lite knäpp. Ringde Sophiahemmet i dag och fått tid för vul på torsdag .... de är så himla bäst alltså !!!
  • Teresiat

    Anotherone - vad har dina barn vägt tidigare? Föddes de vaginalt? :) Känns otroligt skönt att de lyssnar på än när man vill ha tul och tar än på allvar..

  • Anotherone
    Teresiat skrev 2016-09-27 14:12:55 följande:

    Anotherone - vad har dina barn vägt tidigare? Föddes de vaginalt? :) Känns otroligt skönt att de lyssnar på än när man vill ha tul och tar än på allvar..


    Han var på strax över 5kg och nej han föddes inte vaginalt...
    Så om det är stor bebis på gång här igen blir det planerat snitt, jag tänker inte acceptera igångsättning med tanke på mitt akuta snitt förra gången och att föda vaginalt funkade inte då så jag tror inte det funkar bättre nu.
    Då vill jag hellre ha ett snitt för det vet vi hur det går till och hur processen efteråt ser ut och allt sånt.
  • Anotherone
    pimpim78 skrev 2016-09-27 14:11:43 följande:
    Precis, det är jag med på. Och om befruktningen skedde för 1-2 veckor sedan som testet visar så innebär det ca den 13 september.
    Jag hade Pos äl test den 4 och sex den 5 på morgonen ..... vi har bara haft sex en gång denna månad då min man rest mycket i jobbet...... då skulle det innebära att spermier levt i 8 dagar innan befruktning ....
    nåväl , borde sluta hålla på så här men efter så många försök blir man nog lite knäpp. Ringde Sophiahemmet i dag och fått tid för vul på torsdag .... de är så himla bäst alltså !!!
    Vad skönt att du fick en tid så snabbt! Det kan också vara lite svajigt i början just med avläsningen på CB digital eftersom hcg-nivåerna är så individuella och att spannet på var hcg "bör" befinna sig dag för dag efter befruktningen är väldigt stort.
  • sigge1235

    Beklagar missfallet!

    Jag är så rädd för missfall igen - Hr nämligen fått en ilande smärta i svanken, precis som vid mina två tidigare missfall. Någon som varit med om smärta i svank och höfter i v.6 och det inte varit missfall?

    Orolig ja men denna gång ska det gå bra!!

  • rpznd4t

    Jag har bf 23 maj! Plussade för 1 vecka sedan men var tvungen att göra ett till test idag då jag har lite svårt att tro det är sant!

Svar på tråden BF maj 2017