• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Nelah

    Jag tror snarare det är så att personerna ni mejlat hänger på fb och inte här längre och därför inte sett era mejl ;)


    Jag vill och jag kan...
  • Dockan123

    Ja jag går också gärna med i en ny fb grupp dock vet jag inte hur man gör en hemlig grupp på fb :). Då kan vi ju hålla den rätt så liten så vi alla lär känna varandra lite ????

  • FruHolmli

    Har lagt till nu!

    Messa mig så lägger jag till.

    Antingen som vän för eller så messar ni er FB mailadress, den som FB skapat åt er! Inte den för inloggning.

  • JoJoNo
    FruHolmli skrev 2016-10-31 10:05:29 följande:

    Har lagt till nu!

    Messa mig så lägger jag till.

    Antingen som vän för eller så messar ni er FB mailadress, den som FB skapat åt er! Inte den för inloggning.


    Kanske en dum fråga men hur ser jag vilken som är min mailadress på FB?
  • Bebisbubbla

    Mår fortfarande så illa. 11+6 idag och hoppas verkligen det ger sig snart. Spyr var tredje kväll och mår illa dygnet runt dessutom. Har ingen energi, är trött och tappat matlusten. Känner mig så sliten. Vet knappt om jag klarar av att jobba som det är just nu..

  • Daggert83

    Hej!
    Får man vara med här kanske? :)


    Jag väntar mitt fjärde barn med BF 1 maj.
    Jag har sedan tidigare en dotter född 2002, en son född 2005 samt en dotter född 2008.
    Så detta blir en liten sladdis - högst oplanerat men väldig välkommet <3

    Sista veckan har livet kommit mig åter, men veckorna innan det...
    HERREGUD va dåligt jag mått :(
    Illamående konstant hela tiden, kräkts 4-5 ggr/dag, ALLT har luktat äckligt, ffa min man :D
    Att laga mat har varit helt uteslutet i två månader.... Kunde inte gå in i tvättstugan, någonting luktade sååå äckligt där inne!
    Trött som en gnu... klarat av att jobba 7:30-15:30 varje dag, men legat i sängen efter jag kommit hem tills jag gått till jobbet dagen efter.

    Nu har jag inte kräkts på åtta dagar, illamåendet kommer och går lite. Är fortfarande kvällstrött, men orkar i alla fall hålla mig vaken till 21.
    Nu börjar andra spännande grav-symtom som sammandragningar som början till foglossning...
    Förstår egentligen inte varför jag utsätter mig för detta en FJÄRDE gång :D :D 

  • hope88

    Idag gjorde jag NIPT testet på Crocus ultraljudsklinik på Kungsgatan i sthlm. 7000:-

    Började med ett ultraljud där hon gick igenom hela bebis och flödet i navelsträngen. Allt såg fint ut. Nackspalten såg även den fin ut, men hon sa att även om den är mindre än 3mm som den ska vara så innebär det det inte 100% att det är utan kromosomfel. Nipt testet är dock 99,9 % och endast 0,1% felmarginal. Tog blodprovet på labet mittemot och svaret kommer om ca 2 veckor. Så nervös! Vi valde även att få reda på kön. *nyfiken*

    Valde nipt test istället för kub då det kan visa falska höga resultat pga av ivf som vi gjort.

    Bebis mätte idag 4,3 mm så motsvarande vecka 11+1 men enligt äggplock och återförande vecka 10+5. Det var bara bra att den var lite större.

    Hoppas så att allt ska gå bra!

    Imorgon är det inskrivning på mvc. Känns overkligt!

    Kram på er!

  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-31 13:39:33 följande:

    Idag gjorde jag NIPT testet på Crocus ultraljudsklinik på Kungsgatan i sthlm. 7000:-

    Började med ett ultraljud där hon gick igenom hela bebis och flödet i navelsträngen. Allt såg fint ut. Nackspalten såg även den fin ut, men hon sa att även om den är mindre än 3mm som den ska vara så innebär det det inte 100% att det är utan kromosomfel. Nipt testet är dock 99,9 % och endast 0,1% felmarginal. Tog blodprovet på labet mittemot och svaret kommer om ca 2 veckor. Så nervös! Vi valde även att få reda på kön. *nyfiken*

    Valde nipt test istället för kub då det kan visa falska höga resultat pga av ivf som vi gjort.

    Bebis mätte idag 4,3 mm så motsvarande vecka 11+1 men enligt äggplock och återförande vecka 10+5. Det var bara bra att den var lite större.

    Hoppas så att allt ska gå bra!

    Imorgon är det inskrivning på mvc. Känns overkligt!

    Kram på er!


    Men ååååh Hope88 hoppas innerligt att det kommer gå bra, vilket det med all säkerhet gör!!! Vad spännande med kön, vi valde ju också att ta reda på det, jag är ju alldeles för nyfiken för att låta bli.

    Visst är det skönt att testet är så pass tillförlitligt som över 99 %, och slippa dessa sannoliketssiffror som bara skapar oro hos mig.

    Skickar dem testet till Natera i USA? För det gjorde vår läkare och vi fick svar på 9 vardagar.

    Håller alla tummar och tår för dig!!