• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Lunne

    Ni andra som har ätit Letrozol varje cykel under en längre tid och sen slutat/pausat, vad här hänt? Jag är högst förvånad att min ÄL kommer som klockan för andra Letrozol-fria cykeln i rad.

    Glad borde man väl kanske vara, men det känns inte riktigt till någon nytta när allt sett perfekt ut månad efter månad och det aldrig händer något ändå, så jag är helt inställd på att vi kommer få gå vidare med IVF nu. 

  • bonzo

    Jag åt två månader. Nu en letrozol fri månad och fick en fin ägglossning av mig själv. Var hos gyn och kollade.


    Lunne skrev 2019-11-05 10:38:33 följande:

    Ni andra som har ätit Letrozol varje cykel under en längre tid och sen slutat/pausat, vad här hänt? Jag är högst förvånad att min ÄL kommer som klockan för andra Letrozol-fria cykeln i rad.

    Glad borde man väl kanske vara, men det känns inte riktigt till någon nytta när allt sett perfekt ut månad efter månad och det aldrig händer något ändå, så jag är helt inställd på att vi kommer få gå vidare med IVF nu. 


  • okheei
    minnie768 skrev 2019-11-05 09:24:37 följande:

    Underbart!! :)

    Vad har du tagit för dos? Är det första cykeln med letrozol? (har inte hängt med så mycket i tråden) :P

    Mys med gubben nu!! ;) haha


    Ja precis, det är första cykeln, har gått på 1 tablett 2,5 mg dag 3-7 i cykeln :)

    Haha ja, nu är de massa mys som gäller för oss och sedan hoppas på de bästa :D
  • vinter2019
    okheei skrev 2019-11-04 17:57:53 följande:

    Detta känns iaf skönt för mig, letrozolen verkar ju funka :)


    Vad är de för ägglossningstest ?????
  • minnie768
    okheei skrev 2019-11-05 16:40:26 följande:
    Ja precis, det är första cykeln, har gått på 1 tablett 2,5 mg dag 3-7 i cykeln :)

    Haha ja, nu är de massa mys som gäller för oss och sedan hoppas på de bästa :D
    Spännande! Samma som för mig då :D Fast jag är bara på cd 7... Gjorde du ultraljud nu innan äl?
    vinter2019 skrev 2019-11-05 22:20:04 följande:
    Vad är de för ägglossningstest ?????

    Det är clearblue advanced fertilitetsmonitor (har också en sån) Man fyller i data om sin cykel, när mensen kom osv. Sen säger den till när du ska ta äl-test och så indikerar den om det är låg, hög eller maximal LH-ökning. Kommer inte mensen som "beräknat" ber den dig att ta ett grav test. Googla så får du veta mer :)
  • Zazza9003

    Hej. Kul att läsa om folk som testat Letrozol så nyligen.

    Slutade själv med p-piller vid årskiftet och man tror ju att saker ska funka normalt. Fick mens i 4mån dock väldigt olika längd. Månad 5 fick jag mens i 3v och sen försvann mensen helt i 2,5månad. Har under hela perioden mätt med NC för att få bättre koll men endast loggat 1 ägglossning och det var den innan jag fick mens i 3v.

    Har ni fått hjälp och fick utskrivet provera och fick blödning på dag 7. Äter nu första kur med Letrozol och har bokat VUL dag 13. Hoppas på att äggblåsan växer som beskrivet. Dock funderar jag på det här andra preparatet som många nämner nått på ?O? som hjälper kroppen släppa ägg. Bör man nämna det för läkaren eller tro att kroppen löser det av sig själv. Just nu är ju känslan mest jobbig att kroppen inte funkar som den ska och man vet inte om det ev innebär större problem. Pendlar mellan positiv och negativ känsla varje dag.

  • oshark
    Zazza9003 skrev 2019-11-06 12:56:43 följande:

    Hej. Kul att läsa om folk som testat Letrozol så nyligen.

    Slutade själv med p-piller vid årskiftet och man tror ju att saker ska funka normalt. Fick mens i 4mån dock väldigt olika längd. Månad 5 fick jag mens i 3v och sen försvann mensen helt i 2,5månad. Har under hela perioden mätt med NC för att få bättre koll men endast loggat 1 ägglossning och det var den innan jag fick mens i 3v.

    Har ni fått hjälp och fick utskrivet provera och fick blödning på dag 7. Äter nu första kur med Letrozol och har bokat VUL dag 13. Hoppas på att äggblåsan växer som beskrivet. Dock funderar jag på det här andra preparatet som många nämner nått på ?O? som hjälper kroppen släppa ägg. Bör man nämna det för läkaren eller tro att kroppen löser det av sig själv. Just nu är ju känslan mest jobbig att kroppen inte funkar som den ska och man vet inte om det ev innebär större problem. Pendlar mellan positiv och negativ känsla varje dag.


    Ovitrelle. Är en spruta som hjälper kroppen att släppa ägget. Troligtvis inget gyn skulle ge på första eller andra försöket, de vill nog helst kolla om Letrozolen funkar först.
  • Vicktoria88

    Vul idag cd 11 efter dubbeldos letrozol, största blåsan var bara 11 mm så det verkade inte lovande.. Nästa månad ska vi prova Gonal F istället - någon som kan dela med sig av erfarenheter kring denna spruta? Biverkningar? Hur många dagar behövde ni ta dem och vilken dos? Kanske får byta tråd nu :)

  • Vicktoria88
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-04 11:45:56 följande:

    Är på cd8 och nu har jag börjat få blodblandade flytningar (ljusrosa). Inte mycket än så länge men verkar konstigt då min mens slutade för 4 dagar sedan. Kan det vara så att ägget lossnar redan nu? Hört att man kan få en liknande blödning då, har själv aldrig haft det. Har inte haft sex efter mensen så kan inte vara det heller.

    Blir lite orolig för att det är något som är fel nu då jag känt värk i höger äggstock under och efter mensen.


    Hur har det gått för dig? Var det tidig ÄL?
  • Anonym (Letrozol)

    Hejhej, jag undrar, ni som fått letrozol utskrivet, vilken dag i cykeln börjar ni äta letrozol? Hur många dagar tar ni tabletterna? Och måste ni åka in till kliniken för att göra ett vul eller hur funkar det?:)

Svar på tråden Letrozol - följas åt?