• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Söstrami83
    zey skrev 2019-09-13 19:54:54 följande:

    Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

    Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!


    Hej. Härligt att du fått sätta in ???? Den här gången går det säkert bra. Det är nu det händer!

    Hade du redan gjort en FET nu i höst eller hur var det? Tar du några mediciner eller så eller är det ostimulerat?

    Jag gjorde ET i maj, blev minus. Men nu har jag plussat med blasto igår ???? Hoppas bara det håller i sig ??
  • Söstrami83
    Söstrami83 skrev 2019-09-14 03:13:09 följande:

    Hej. Härligt att du fått sätta in ???? Den här gången går det säkert bra. Det är nu det händer!

    Hade du redan gjort en FET nu i höst eller hur var det? Tar du några mediciner eller så eller är det ostimulerat?

    Jag gjorde ET i maj, blev minus. Men nu har jag plussat med blasto igår ???? Hoppas bara det håller i sig ??


    Äsch! Frågetecknen ska ju vara smileys och hjärtan... :p
  • minezza
    zey skrev 2019-09-13 19:54:54 följande:

    Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

    Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!


    Samma som jag då :) 5 dagars i fredags, ur frysen, nu är det bara att vänta. Jag får tydligen ingen mens i vanlig tid när jag tar Lutinus, den skjuter upp den med lfera dagar, fast jag slutar på berkänad mens. Testade detta i en cykel utan instänning, man kan ju alltid hoppas om det skulle ta sej naturligt, men det gjorde det ju inte.
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-13 19:54:54 följande:

    Idag var vi och satte in ett 5dagars blasto, och jag ruvar officiellt igen :)! Någon annan här som precis har satt in eller ska göra det inom de närmaste?

    Testdag blir om 13 dagar, men är beräknas att få mens om 10 dagar.. håller tummarna att den håller sig borta denna gång!


    Kul! Då är vi lite lika, satte in i onsdags o är på rd 3 idag! På min klinik är testdag 18 dagar senare, så td 29/9... lååångt dit. Känner i n g e n t i n g so far, vill så gärna känna någon stickning eller dragning eller bara känna av magen men nada. Hur känner du?
  • zey
    Söstrami83 skrev 2019-09-14 03:13:09 följande:

    Hej. Härligt att du fått sätta in ???? Den här gången går det säkert bra. Det är nu det händer!

    Hade du redan gjort en FET nu i höst eller hur var det? Tar du några mediciner eller så eller är det ostimulerat?

    Jag gjorde ET i maj, blev minus. Men nu har jag plussat med blasto igår ???? Hoppas bara det håller i sig ??


    Precis, gjorde ett tidigare fet i augusti som inte tog sig. Men hade kvar ägg i frysen så blev FET denna gång också :)! Tog letrozole denna omgång + oviteillsprutan inför ägglossning. Nu tar jag också trombyl samt lutinus inför denna omgång!

    Men grattis! Så kul med plus, hoppas jag också kan skriva det om två veckor :)!
  • zey
    Anni888 skrev 2019-09-13 22:39:31 följande:

    Vi är också lite synkade. Om allt går enligt plan får vi tillbaka 5dagars blastocyst på söndag. Funderade på en sak du nämnde kring beräknad mens. Kan man räkna på samma beräknad mensdag även vid ivf? Jag har inte helt koll. Vår första ivf och jag har varit helt inställd på att vara i nuvarande steget och har inte tänkt så mkt framåt


    Lite osäker faktiskt, haha! När jag gjorde FET i augusti kom mensen en dag innan ?vanlig dag? så för mig verkar mensen komma på den dagen som ska förväntas. Kanske annorlunda när man gör ett färsk försök :)?
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-10 20:14:42 följande:

    Wow vilket fantastiskt resultat, grattis! :)

    Har vankat fram som en gammal tant idag, ångrar att jag inte stannade hemma. Har mycket på jobbet den här veckan så jag hoppas verkligen att det känns bättre imorgon!

    Ska ringa imorgon bitti och höra hur det har gått men är inställd på torsdag, har bett mannen att hålla jobbkalendern tom då.


    Hej,

    Hur har allt gått för dig?! Jag har inte hunnit följa med här i tråden pga mycket på jobbet och hemma.

    Själv fick jag igår beskedet att endast 1 blastocyst frystes in Vet inte varför eller så och en läkare ska ringa mig på onsdag. Så nu har jag och min man börjat fundera på om vi ska göra ny hormonstimulering eller om vi ska ta det enda i frysen och göra återföring. Fördel med ny hormonstimulering är att vi kanske kan spara blaston i frysen till framtiden, samt att vi får mer valuta för pengarna då vi köpt en ?köp tre betala för två?.

    Samtidigt känns återföring mer som att vi tar ett till steg i processen vilket känns otroligt lockande.

    Så svårt! Lite deppigt Men det är bara att kämpa vidare!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-14 00:29:28 följande:

    Men hur sjukt att vi typ ligger lika igen. Exakt som första ggn vi båda skulle börja med sprutor! Min mens borde komma om några dagar. Så jag ligger återigen några dagar efter dig! Bra att ni gör saker o ting lite annorlunda den här gången!


    Eller hur! Det är ju rätt exakt ett år sen vi båda gjorde första. Tufft när man tänker på det.. ett år senare och fortfarande barnlösa trots ivf. Nu får det fan vara dags!

    Hur är allt mellan dig och killen? Är han helt med på tåget?
  • Anna12383

    [quote-nick]Heartflex2 skrev 2019-09-13 09:26:28 följande:[/quote-nick]Hej! Jag och min sambo är inne på vår första behandling. Jag är 39 år och fyller 40 i december, vi har varit gravida en gång för tre år sedan som slutade med missfall i vecka 14. Känner en så enorm press inför behandlingen, känns som allt hänger på mig...tiden är ju minst sagt emot mig. Man är rädd för att göra fel med sprutor och annat. Tog min första spruta i tisdags, läste bruksanvisningen minst 10 gånger innan jag vågade, livrädd för att det skulle bli fel. Jag går på 225 bemfola och det var dag 3 av mensen som jag började. Nästan med en gång började mensen avta. Jag brukar ha mens i ca 7-8 dagar. Ikväll är det spruta nr 4 och mensen är helt över. Har försökt hitta något om detta men inte hittat något. Har det varit så för någon annan, att mensen avtagit och sedan slutat "I förtid" när ni börjat med bemfola?[/quote]

    Hej!

    Förstår att du känner press. ?

    Min mens avtog också direkt när jag började med sprutorna, iofs inte bemfola utan 225 puregon.

    Hoppas att det går bra för er, håller tummarna.

  • Mudcakemonster

    Behöver er hjälp. Nu rd 15, testade inbillningsstreck på gravtest igår, men inget som man vågar lita på. Nu har jag inga gravtest hemma. Tog ett äl test (för att hag är desperat) och det visade positivt?

    Mensen har inte kommit ännu.

    Vad tror ni?

Svar på tråden IVF hösten 2019