• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Esmes

    [quote=80046690][quote-nick]Najo skrev 2019-11-20 13:13:58 följande:[/quote-nick]Mitt första ivf försök 2008: 7 ägg 2 befruktade ett levde dag 2 - blev min dotter

    Mitt andra ivf försök 2014: 7 ägg 4 befruktade, tre levde dag 2 - blev min son, plus 2 rill frysen varav ett blev MA[/

    Tack för svar! Nu fick jag lite mer hopp om att det kanske kan bli en återföring ändå. Vågar liksom inte tänka längre än i små steg, kan knappt tänka att det skulle kunna bli ett barn i slutändan.

    Det är en påfrestande process det här... Svårt att tänka på mycket annat.

  • Barnlängtan31år
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 09:47:35 följande:

    Ja så kan det uu vara! Hoppas tempdippen beror på det men kommer blod titt som tätt nu så börjar ge upp hoppet. Sov iof dåligt, har vaknat vid 3-snåret varje natt sedan helgen. Så hoppas det är det, men tror inte det. Uppdaterar imorgon ang test och samtal med kliniken.


    Hej!

    Vill bara komma med lite peppande ord :) När vi blev gravida efter insättningen så hade jag spottings, min temp låg vid coverline och jag hade mensvärk. Trots detta, så var jag gravid (och är fortfarande). Min temp är fortfarande låg. Efter ägglossning kan jag ha över 37 grader, men nu som gravid har jag bara typ 36,6.

    Vill önska stort lycka till!!
  • Jagvetdåinte
    Barnlängtan31år skrev 2019-11-20 17:59:10 följande:

    Hej!

    Vill bara komma med lite peppande ord :) När vi blev gravida efter insättningen så hade jag spottings, min temp låg vid coverline och jag hade mensvärk. Trots detta, så var jag gravid (och är fortfarande). Min temp är fortfarande låg. Efter ägglossning kan jag ha över 37 grader, men nu som gravid har jag bara typ 36,6.

    Vill önska stort lycka till!!


    Tack! Blir tårögd av ditt meddelande och hoppas verkligen att det inte är kört. Nu är det färskt blod varje gång jag går på toaletten och i trosskyddet så fort jag byter. Så det kanske är för mycket blod? Men det är inte sådär tjockt och slemmigt som min mens brukar vara, men klarrött. Men hoppas du har rätt! Man blir ju så ledsen när man får positivt på stickan för första gåbgen, att de satt in en fin blastocyst. Men så blir det ändå inget. Känner mig lurad på det fina på något vis. Tom. Stort grattis till graviditeten <3
  • Jooosen
    Najo skrev 2019-11-20 09:25:23 följande:

    Nyfiken fråga varför tar du ovitrelle 3 dagar..?? Jag har gjort en FET ostimlererad cykel och då tog jag en ovitrelle då man inte kan lita säkert på att min kropp verkligen ägglossar.


    Ärligt talat så vet jag inte. Den som ja ska ta strax är

    Väl för att försäkra så jag verkligen får äl. Den på söndag och onsdag är jag osäker på. Ska fråga nästa gång.. kanske för att ge slemhinnan en ordentlig skjuts...?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Barnlängtan31år
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-20 18:53:42 följande:

    Tack! Blir tårögd av ditt meddelande och hoppas verkligen att det inte är kört. Nu är det färskt blod varje gång jag går på toaletten och i trosskyddet så fort jag byter. Så det kanske är för mycket blod? Men det är inte sådär tjockt och slemmigt som min mens brukar vara, men klarrött. Men hoppas du har rätt! Man blir ju så ledsen när man får positivt på stickan för första gåbgen, att de satt in en fin blastocyst. Men så blir det ändå inget. Känner mig lurad på det fina på något vis. Tom. Stort grattis till graviditeten <3


    Tack snälla!

    Förstår att det känns fruktansvärt jobbigt. Så himla jobbet när man kastas mellan hopp och förtvivlan. Håller alla tummar för att det ska gå bra!! Kram
  • Soffan83

    Hej!

    Är det flera här som börjar behandling nu? Började idag med gonal-f. Började med långt protokoll i somras .en spillde ut all nässpray på Åland så det blev avbrutet, blev knäckt. Men nu är vi på det igen, kort protokoll denna gång igen. Har en son på snart 15 år, en dotter på 3 henne fick vi med hjälp av ivf ?

  • Hedblomster
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-21 05:53:32 följande:

    Negativt gravtest idag. Ursch. Kommer aldrig mer bli glad åt ett positivt gravtest.


    Beklagar så himla mycket och jag vet exakt hur det känns <3 men såhär i efterhand är jag lite glad att få ha sett ett positivt test två ggr även om det inte gick vägen. Men kanske inte då, där du är nu. Då är det bara sorg.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-11-21 06:25:49 följande:

    Beklagar så himla mycket och jag vet exakt hur det känns <3 men såhär i efterhand är jag lite glad att få ha sett ett positivt test två ggr även om det inte gick vägen. Men kanske inte då, där du är nu. Då är det bara sorg.


    Instämmer man ser lite annorlunda på det senare när det gått en tid. Jag fick missfall på ett FET i mars i vecka 7 (ofostrig). Innan dess hade jag aldrig behövt fundera på ett missfall efter konstaterad graviditet. Jag var helt ur funktion säkert 3 veckor. Total sorg och besvikelse, kände mig så fruktansvärt lurad av min egen kropp som fortsatte graviditeten trots att fostret tillbakabildats. Du kommer igen!
  • Jagvetdåinte

    Tack <3 Hoppas man mår bättre snart, nu är vi vrak. Det blir ingen jul med familjen och alla spädbarn iaf. Vi firar jul själva vi två och vår lille hund. Måste skydda oss själva lute grann känner vi. Väntar på samtal från kliniken nu och hoppas det inte dröjer med insättning av nästa blasocyst, även om det säkert är ett litet skit embryo eftersom detta var bättre och det gick ju inte ändå.

Svar på tråden IVF hösten 2019