• qaswas122

    BF JULI 2020

    Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

  • Svar på tråden BF JULI 2020
  • staar
    feliciamaria24 skrev 2019-12-02 04:36:45 följande:

    @staaar : usch stackare som mår så illa!! Jag har för mig att man mår mer illa om man har brist på vitamin B6, kanske värt att kolla upp och börja ta vitaminer för de o se om de hjälper.


    Har vart hos bm och lämnat blod och urinprov, hon skulle se över om det är något jag behöver extra mycket av då jag förlorade en hel del blod i slutet på förra året och i början av det här så jag jag inte riktigt legat i fas. Tänkte köpa gesvidvitaminer också, just nu äter jag bara folsyra men tack för tipset :)
  • Vårkärlekbarn

    Hej allihopa..

    Inne på v6 (5+3) och mår rätt bra.. Detta är min andra graviditet och som förra gången så mår jag knappt illa förutom när jag inte ätit på några timmar. Annars så kan jag inte klaga förutom tröttheten men få se hur de går framöver..

    Har dock fått lite ont ovanför navlen på höger sida.. ( känns lite som man försöker trycka in något) Vet inte riktigt vad de kan va men ska snacka me Bm idag på öppentiden.

    Min craving ha blivit apelsin/clementiner denna gången.

  • qaswas122

    Jag är inne v.9 (8+3) nu. Äcklad av mycket mat, blir mätt snabbt och trött konstant. Och ja, mycket flytningar + lite ömma bröst. Har fått total avsmak för godis, chips, läsk och sådant. Det mesta är jag ganska osugen på helt ärligt :( Frukt och potatis är det som fungerar bäst för tillfället.. Jag blir liksom inte illamående så att jag ska spy, utan mest äcklad och ett svagt illamående. Jobbigt, men tänker att alla symtom är bra symtom!

    Imorgon ska vi på vul. Är såå exalterad och nervös :) 

  • Trindasen

    Hoppar in här, har fått en bekräftad graviditet via VUL, inte alls planerat men så välkommet ändå! Är i v9+0 idag med bf 6juli :D Har en dotter på snart 1,5 år också!

  • Sunflower92

    Hej!

    Vågar mig på att skriva nu att jag är gravid igen! Har en liten son på 1.5 år och är nu gravid i v.6 med bf 29 juli :D Jag har skrivit till dig Ereya att jag gärna vill vara med i hemliga gruppen på Facebook :)

  • Pepsin
    qaswas122 skrev 2019-12-02 16:58:12 följande:

    Jag är inne v.9 (8+3) nu. Äcklad av mycket mat, blir mätt snabbt och trött konstant. Och ja, mycket flytningar + lite ömma bröst. Har fått total avsmak för godis, chips, läsk och sådant. Det mesta är jag ganska osugen på helt ärligt :( Frukt och potatis är det som fungerar bäst för tillfället.. Jag blir liksom inte illamående så att jag ska spy, utan mest äcklad och ett svagt illamående. Jobbigt, men tänker att alla symtom är bra symtom!

    Imorgon ska vi på vul. Är såå exalterad och nervös :) 


    Åh exakt samma symptom som mig! På pricken liksom!
  • BDN
    qaswas122 skrev 2019-12-02 16:58:12 följande:

    Jag är inne v.9 (8+3) nu. Äcklad av mycket mat, blir mätt snabbt och trött konstant. Och ja, mycket flytningar + lite ömma bröst. Har fått total avsmak för godis, chips, läsk och sådant. Det mesta är jag ganska osugen på helt ärligt :( Frukt och potatis är det som fungerar bäst för tillfället.. Jag blir liksom inte illamående så att jag ska spy, utan mest äcklad och ett svagt illamående. Jobbigt, men tänker att alla symtom är bra symtom!

    Imorgon ska vi på vul. Är såå exalterad och nervös :) 


    Jag har samma symptom som dig. Kan äta typ pasta, vissa frukter, youghurt och godis. Vill kräkas av allt annat. Jag ska också på vul imorgon. Så nervös..
  • karlssonmy

    Är i vecka 7 och beräknad 23 juli. Det är första barnet och kan inte förstå det än! Så otroligt!

    Men illamåendet är inte att leka med, började kräkas i fredags och spyr upp bokstavligen allt. Provat äta flera olika saker men ingenting verkar vilja stanna kvar, bara lukten på vissa saker får mig att kräkas ????

    Har någon provat åksjuke armband och känt något resultat av det? ????

  • Anonym (F)

    Igår var jag på ultraljud igen (vecka 7) och hörde hjärtslagen, wow vilken häftig upplevelse!! Blev en liten lyckotår.

    Jag har mild molvärk dagligen, är äcklad av vanlig mat, är trött och har nu blivit sjukt gasig i magen hehe .... lite jobbigt , någon som har samma i landsproblem ? Måste liksom gå och släppa mig lite här och var! Lol

  • Anonym (Äntligen.)

    Jag är gravid i v 10 och börjar fundera hur vi ska berätta för familj o vänner,blir efter kub testet.

    Hur har ni/tänker ni berätta?

Svar på tråden BF JULI 2020