• Svar på tråden Islam
  • Liberté
    AndreaBD skrev 2019-12-04 19:26:24 följande:
    Det där förstår jag inte nu, men jag undrar hur du lyckas missa all information om vårt samhälle och inte förstår vad demokrati innebär. Och samtidigt vill försvara den, och bryta emot den och därmed förstöra den. 
    Fast en demokrati betyder egentligen bara att det styrs av majoriteten över minoriteten i beslut, krasst sett.

    Du har minst 12 vanligare former att välja mellan.. allt från liberal demokrati till guidad demokrati där besluten är betydligt mer centraliserade rakt igenom a la Ryssland.
  • Praktisk58
    Liberté skrev 2019-12-04 20:37:42 följande:

    Fast en demokrati betyder egentligen bara att det styrs av majoriteten över minoriteten i beslut, krasst sett.

    Du har minst 12 vanligare former att välja mellan.. allt från liberal demokrati till guidad demokrati där besluten är betydligt mer centraliserade rakt igenom a la Ryssland.


    Och om Tyskarna kan förbjuda Nassarna så borde vi kunna förbjuda Mohammedanerna av samma orsak. Klart dom kan få be hemma, men mskeer, torn och annat skit borde dom klara sig utan.
  • Liberté
    Praktisk58 skrev 2019-12-04 21:05:16 följande:
    Och om Tyskarna kan förbjuda Nassarna så borde vi kunna förbjuda Mohammedanerna av samma orsak. Klart dom kan få be hemma, men mskeer, torn och annat skit borde dom klara sig utan.
    Ja det kan man säkert göra men inte med vår lagstiftning idag. Däremot borde byggnaden av bönetorn och liknande inte ske pga att det inskränker rätten till religionsfrihet.

    Att höra någon bröla ut att gud är bäst samt underkastelse är något som inte hör hemma i ett civiliserat land.
  • AndreaBD
    Praktisk58 skrev 2019-12-04 21:05:16 följande:
    Och om Tyskarna kan förbjuda Nassarna så borde vi kunna förbjuda Mohammedanerna av samma orsak. Klart dom kan få be hemma, men mskeer, torn och annat skit borde dom klara sig utan.
    Är "Nasserna" en religion? Religionsfrihet är en av dem mänskliga rättigheterna. Om Sverige skulle vilja förbjuda sånt, så skulle man behöva ändra grundlagen. Det krävs väldigt mycket för att ändra grundlagen - jag ska inte gå in på det nu, men jag är inte säker om någon förutom Hitler har lyckats med det. 

    Och om man ändå skulle lyckas med det, så skulle ju alla andra EU-länder frysa ut Sverige, kanske skulle Sverige uteslutas. Och det skulle inte stanna vid att upphäva religionsfrihet. Hela landet skulle gå under och förvandlas till någon slags bananrepublik i bästa fall. I värsta fall - inbördeskrig t.ex. 
  • Vargaflickan
    Jasmine00 skrev 2019-12-04 12:00:16 följande:
    Självklart konverterar jag för att jag vill och inte för att han vill det har han varit väldigt noga med att säga till mig att för honom spelar det ingen roll.

    Han lever som en muslim han ber 5 gånger per dag och äter inte gris det är väl den enda skillnaden mellan oss just nu, dock har jag inte ätit gris sen jag gick i mellan stadiet så där är vi redan lika. Och när det kommer till barn har vi redan pratat mycket om hur det skulle se ut och vi är överens, dom kommer bli muslimer och inte äta gris och be. Min åsikt var att inte tvinga på dom någon form av slöja utan det får dom välja själv när dom blir äldre om dom vill bära eller inte och det var inga problem. :)
    Gratulerar! Du är ännu en naiv svennebrud som helt blivit hjärntvättad att tro på hans skitsnack. Han säger att ni är överens nu, men när ni väl är gifta och barnen väl kommer (jag hoppas verkligen inte att ni skulle få flickor) så gäller hans regler fullt ut och du kommer bara få hålla käft och lyda. Så gratulerar igen att du kommer sluta som Wilma i Uddevalla, hon tyckte också sin mohammedan var trevlig innan hon gjorde något som kränkte hans heder och han hade ihjäl henne. Jag skäms verkligen över att man kan vara så här naiv Skrikandes 
  • Vargaflickan
    AndreaBD skrev 2019-12-04 23:52:03 följande:
    Är "Nasserna" en religion? Religionsfrihet är en av dem mänskliga rättigheterna. Om Sverige skulle vilja förbjuda sånt, så skulle man behöva ändra grundlagen. Det krävs väldigt mycket för att ändra grundlagen - jag ska inte gå in på det nu, men jag är inte säker om någon förutom Hitler har lyckats med det. 

    Och om man ändå skulle lyckas med det, så skulle ju alla andra EU-länder frysa ut Sverige, kanske skulle Sverige uteslutas. Och det skulle inte stanna vid att upphäva religionsfrihet. Hela landet skulle gå under och förvandlas till någon slags bananrepublik i bästa fall. I värsta fall - inbördeskrig t.ex. 
    Knappast, hela gamla östblocket är inte heller så förtjust i muslimer.
  • AndreaBD
    Liberté skrev 2019-12-04 20:37:42 följande:
    Fast en demokrati betyder egentligen bara att det styrs av majoriteten över minoriteten i beslut, krasst sett.

    Du har minst 12 vanligare former att välja mellan.. allt från liberal demokrati till guidad demokrati där besluten är betydligt mer centraliserade rakt igenom a la Ryssland.
    Men nu tänker du bara valsystem, och eventuellt lite grann ekonomisk system. Men det som är viktigt internationellt för att ha goda relationer med övriga Europa och övriga västvärlden är ju t.ex. att man respekterar dem mänskliga rättigheterna - det är ju därför länder som Turkiet inte får gå med. Sverige skulle alltså hamna i den kategorin av totalt opålitlig land som inte ens uppfyller något så grundläggande som de mänskliga rättigheterna. Det skulle t.o.m. kunna kulminera i ett krig här i Europa. 
  • AndreaBD
    Vargaflickan skrev 2019-12-04 23:54:59 följande:
    Knappast, hela gamla östblocket är inte heller så förtjust i muslimer.
    Om vem bryr sig om dem?! Allvarligt. De har aldrig ansetts vara pålitliga, ingen litar riktigt på dem

    Det tar LÅNG tid för ett land att få ett bra rykte, men det går fort att få ett dåligt. 

    Varför riskera konflikter med andra länder fullständigt i onödan? Använd lagarna som finns! Det är bara att anmäla pappor som låser in sina tonårsdöttrar (för frihetsberövande - vi har ju lagen!) och liknande. Låt de betala böter op de inte skickar sin barn till skolans simundervisning! Istället gör man inte det, för att man är rädd att kallas för rasist. Det är dags att börja anmäla - inte orsaka internationella konflikter i onödan. 
  • AndreaBD
    Praktisk58 skrev 2019-12-04 21:05:16 följande:
    Och om Tyskarna kan förbjuda Nassarna så borde vi kunna förbjuda Mohammedanerna av samma orsak. Klart dom kan få be hemma, men mskeer, torn och annat skit borde dom klara sig utan.
    Du kan inte bestämma dig heller? I första meningen ska du förbjuda islam, i andra ska de be hemma? Då är det ju inte förbjudet. Man får uttrycka sig tydligt.... 

    Jag tycker inte heller att det ska bli en massa offentliga grejer till muslimer, som "drabbar" alla. Mitt förslag är - inga böneutrop och avskaffa kyrkoklockor samtidigt. Då är det rättvist, och båda är ju störande. ;=)
  • AndreaBD
    Liberté skrev 2019-12-04 21:37:17 följande:
    Ja det kan man säkert göra men inte med vår lagstiftning idag. Däremot borde byggnaden av bönetorn och liknande inte ske pga att det inskränker rätten till religionsfrihet.

    Att höra någon bröla ut att gud är bäst samt underkastelse är något som inte hör hemma i ett civiliserat land.
    Man behöver inte heller det. Använd lagarna som finns - framför allt socialtjänsten, skolan, osv. borde anmäla varje gång som invandrare försöker hålla sina barn (eller fruar)  hemma, låsa in dem eller liknande. Det har ju daltats otroligt i alla år.