Invandrare och problem
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Ni som inte tror att invandring och bristande integration på grund av regeringen är orsaken till att rosengård/rinkeby/tensta är så dåliga områden, vad tror ni är orsaken?
Jag är genuint nyfiken.
-->VAR OBJEKTIVA<--
Möjligt, men dom lägenheter som byggdes var dyra bostadsrätter som bara dom som har gott om pengar hade råd med.
Jag pratar om bostäder som även den som är låginkomsttagare kan ha råd att bo i.
Och såna skiter borgarna i och det är ingen lögn, hur mycket du än vill att det ska vara det.
Du får det svar jag väljer att ge dig, jag är ingen politiker, men ett förslag vore kanske att höja skatterna, idag är klyftorna skyhöga, åtminstone vore det en början.
Dom har samma förutsättningar som alla andra som bor på dom småorterna.
Jag tror det är en komplex fråga med många olika orsaker, det är social utslagning, det är en stor grupp människor som kommit hit och dom har många gånger kommit från en kultur som är väsenskilt från vår.
Och vi har varit dåliga på att fånga upp dom och stötta, integrera och vara tydliga med våra krav och dåliga på att ge konsekvenser när våra krav inte efterlevs.
Ungefär så.
Det positiva är att idag är alla partier medvetna om vart problemen ligger och har ungefär samma lösningar undantaget är sd som mest bara hatar och vill ha ut alla.
Dom snackar så mycket skit, dom säger dom vill att invandrarna integrerar sig i vår kultur, men dom vill begränsa invandrares rätt att få låna böcker på biblioteket om vår kultur.
Hur fan går det ihop.
Som sagt, jag reserverar mig lite grann där, eftersom mina erfarenheter av hur det var för 40 eller 50 år sedan är ifrån Tyskland, inte Sverige. Men du syftade väl också på Europa/västvärlden i motsats till mellanösten och Afrika? Sedan har jag förstås inga personliga erfarenheter ifrån hur det var för 100 år sedan. Men då bestämde man inte helt fritt över sitt liv heller, det var hela byn som kunde blanda sig i.
Men jag får hela tiden intrycket att du jämför det du har läst i dessa böcker med NYTIDENS Sverige. Det händer mycket på 100 år, framför allt på dem senaste 100 åren. Du behöver bara titta på ett Amish-samhälle i USA, så får du ett ganska exakt intryck av hur det var i Sverige för 100 år sen. Och jag tycker inte att skillnaden i samhällsstrukturerna verkar särskilt stor eller avgörande. Det är mest skillnader i detaljer. Ett klansamhälle är bara en annan variant av samhälle. Det kan finnas lika mycket förtryck i en familj/släkt eller i ett by-gemenskap, och det har definitivt funnits stor-familjer, släkt, adelsfamiljer och liknande i väst som har fungerat precis som såna klans. Om du nu pratar om förtryck av kvinnor. Om du tänker på annat, så ser jag inte hur det skulle vara relevant.
Som sagt, jag reserverar mig lite grann där, eftersom mina erfarenheter av hur det var för 40 eller 50 år sedan är ifrån Tyskland, inte Sverige. Men du syftade väl också på Europa/västvärlden i motsats till mellanösten och Afrika? Sedan har jag förstås inga personliga erfarenheter ifrån hur det var för 100 år sedan. Men då bestämde man inte helt fritt över sitt liv heller, det var hela byn som kunde blanda sig i.
Men jag får hela tiden intrycket att du jämför det du har läst i dessa böcker med NYTIDENS Sverige. Det händer mycket på 100 år, framför allt på dem senaste 100 åren. Du behöver bara titta på ett Amish-samhälle i USA, så får du ett ganska exakt intryck av hur det var i Sverige för 100 år sen. Och jag tycker inte att skillnaden i samhällsstrukturerna verkar särskilt stor eller avgörande. Det är mest skillnader i detaljer. Ett klansamhälle är bara en annan variant av samhälle. Det kan finnas lika mycket förtryck i en familj/släkt eller i ett by-gemenskap, och det har definitivt funnits stor-familjer, släkt, adelsfamiljer och liknande i väst som har fungerat precis som såna klans. Om du nu pratar om förtryck av kvinnor. Om du tänker på annat, så ser jag inte hur det skulle vara relevant.