• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Msofie
    SskEmma skrev 2020-07-07 11:43:29 följande:

    Hello!

    Har BIM 12/7... när skulle ni våga er på ett test? Är otålig men vill samtidigt att det ska vara relativt tillförlitligt!


    Jag har BIM 11/7, jag kommer testa på torsdag på BIM -2. Tänker att de är lagom!
  • mzl93
    PelloBello skrev 2020-07-07 12:41:50 följande:

    Eeh, jadu.

    Jag och min man träffades varannan helg, då vi bodde 30 mil ifrån varandra. Vi va inte tillsammans då.

    Jag blev gravid, han flytta hit när jag var i 5e månaden. Nu är vi gifta och kämpar med barn nr 2! Hehe.


    KUL! ÄLSKAR SÅNA STORYS!
  • PelloBello
    mzl93 skrev 2020-07-07 13:43:46 följande:

    KUL! ÄLSKAR SÅNA STORYS!


    Livet blir inte alltid planerat, men det kan bli bra ändå :)
  • Amidina
    mzl93 skrev 2020-07-07 00:42:54 följande:
    Fy fan va drygt! Jag och min kille har varit tillsammans i nästan två år och slipper därmed tjat från omgivningen. Skulle bli tokig på det. Är däremot nervös för motsatsen, att folk ska tycka att vi har för bråttom. Men jag vet att han är mannen i mitt liv och han känner (förhoppningsvis hahaha) likadant därför ville vi köra ändå. Hur länge har alla ni andra varit ihop med era partners? Syftar främst på er som ska skaffa ert första barn. Och ni andra, hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni skaffade erat första?
    Vi fick allt avklarat rätt så snabbt där i början. Cool Utom barn då..
    Träffades på nätet i en intressegrupp 26e mars 2017, träffades IRL 8 april, blev ihop 13 april, jag flyttade 30 mil upp till honom 1 maj, förlovade oss i slutet på augusti och gifte oss i slutet på september.
    Vi var såpass gamla (32 och 36) och säkra på vad vi ville att vi i princip aldrig hade skyddat sex och började försöka  för graviditet aktivt efter att vi gifte oss. Solig
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Emelie 01
    saraama skrev 2020-07-07 11:16:41 följande:
    Ja kul att vi har typ samma dagar. Nyfikenheten gör sig påmind hela tiden! Men detta är vårt första försök till syskon så jag har inte flera månader av försök bakom mig. Sonen gick på första försöket 2017. Denna veckan är dock brutalt långsam då jag går på semester på fredag och får testa till helgen. Haha fy!

    Jag har tempat sedan jag tog ut min spiral i november (mådde skit av den). Har haft NC och pessar. Men nu är appen inställd på "planera graviditet" istället. Vet att vi prickat in perfekt med sex men det är ju ingen garanti

    Åh va skönt. Jag tycker jag har haft min del av både missfall och att det tagit lång tid för att bli gravid. Någon gång kunde det väl vara enkeltFlört


    Vi har bara kört på i 4 månader men det tar ändå snabbt på psyket när mensen kommer gång på gång. 


    Jag går också på semester på fredag och känns som tiden står still. Jag googlar runt en massa och har helt tappat fokus på det jag borde göra. Jag tänkte försöka hålla mig till 15/7 om inte mensen kommer innan dess. 


    Grymt om ni lyckas. Det är så skönt att slippa "bebisgörandet"

  • SskEmma

    Blev så besviken nu! Tog ett tidigt test pga nyfiken. Är på äl + 8-9 ungefär. Var nog väldigt dumt.... visade ingenting! Är det kört för mig att plussa? Har BIM 12/7 som sagt...

  • Amidina
    SskEmma skrev 2020-07-07 16:07:32 följande:

    Blev så besviken nu! Tog ett tidigt test pga nyfiken. Är på äl + 8-9 ungefär. Var nog väldigt dumt.... visade ingenting! Är det kört för mig att plussa? Har BIM 12/7 som sagt...


    De flesta ägg fäster runt dag 9 efter äl, sen tar det ytterligare några dagar innan HCG är såpass högt att det syns på stickan. ;) Man är inte ute förrän mensen kommer!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Msofie
    Amidina skrev 2020-07-07 17:20:47 följande:

    De flesta ägg fäster runt dag 9 efter äl, sen tar det ytterligare några dagar innan HCG är såpass högt att det syns på stickan. ;) Man är inte ute förrän mensen kommer!


    Tänker det med! Prova på BIM igen, eller tidigast ÄL + 12 om du är ivrig :)
  • saraama
    Emelie 01 skrev 2020-07-07 15:01:14 följande:

    Åh va skönt. Jag tycker jag har haft min del av både missfall och att det tagit lång tid för att bli gravid. Någon gång kunde det väl vara enkelt

    Vi har bara kört på i 4 månader men det tar ändå snabbt på psyket när mensen kommer gång på gång. 

    Jag går också på semester på fredag och känns som tiden står still. Jag googlar runt en massa och har helt tappat fokus på det jag borde göra. Jag tänkte försöka hålla mig till 15/7 om inte mensen kommer innan dess. 

    Grymt om ni lyckas. Det är så skönt att slippa "bebisgörandet"


    Förstår verkligen det. Vad tufft med missfall :( Tror säkert jag kommer bli ledsen om mensen dyker upp i början på nästa vecka. Har man väl bestämt sig att man vill ha barn tänker man ju typ bara på det. Jag kommer testa på söndag 12 dagar efter ÄL. Köpte ett test idag som ligger på toaletten...
  • mzl93
    Amidina skrev 2020-07-07 14:25:46 följande:

    Vi fick allt avklarat rätt så snabbt där i början.  Utom barn då..

    Träffades på nätet i en intressegrupp 26e mars 2017, träffades IRL 8 april, blev ihop 13 april, jag flyttade 30 mil upp till honom 1 maj, förlovade oss i slutet på augusti och gifte oss i slutet på september.

    Vi var såpass gamla (32 och 36) och säkra på vad vi ville att vi i princip aldrig hade skyddat sex och började försöka  för graviditet aktivt efter att vi gifte oss. 


    Precis! Fort kan det gå när man är säker på sin sak! Jag lämnade samboliv med mitt ex och alla livsplaner med honom för att jag inte kunde trycka undan mina känslor för min nuvarande fästman(fortfarande ovant att kalla honom det haha). Bästa valet jag har gjort! Att kasta sig ut i det okända som bara bubblade av åtrå och kärlek! Måste varit liknande för dig att "ge upp" allt för att flytta upp till honom, men då vet man också att det verkligen är rätt när man vågar!
Svar på tråden BIM juli 2020