• Anonym (.)

    Sur på min pojkvän. Han förstår mig inte.

    Jag och min pojkvän ses bara på helger, på grund av distansen och jobb/studier vilket gör att jag vill prioritera vår tid tillsammans när vi väl ses. Jag åker till honom på fredag och åker hem söndag på kvällen. Oftast är det jag som åker till honom för att han har bättre boendesituation än mig.

    Förra helgen så skulle vi ses, som vanligt, så efter jobbet på fredag åkte jag till honom och längtade efter honom. När jag kommer dit så umgås vi ett tag, sedan säger han att han har lovat sin vän att han ska hjälpa honom att bygga på sitt hus (han håller på att renovera osv). Jag säger ?Okej men hur länge tar det då?? Han säger max två timmar. Jag tycker inte att det låter så farligt, så visst. Han åker iväg och jag väntar hemma hos honom på kvällen. Efter ett tag skriver han att det kommer att ta någon timme till och det slutar med att han är där i lite över fyra timmar totalt. Spendera alltså fredagskvällen ensam och när han kom hem var det i princip bara att gå och lägga sig. Hade ju jobbat så orkade inte vara uppe så länge heller.

    Blev lite sur på honom men jag släppte det och tänkte att vi har ju hela lördagen tillsammans och typ halva söndagen. Lördagen börjar bra. På dagen går han och tränar, men sedan visar det sig att han ska hjälpa sin syster att flytta. Jag blir lite less när han säger detta och jag säger då till honom att om jag visste att det skulle bli såhär så hade jag inte kommit. Han säger att han fattar det men att han vill hjälpa till. Han lovar mig att inte vara borta så länge men än en gång slutar det med att han är där i flera timmar. Fick äta middag ensam och sitta själv i hans lägenhet och glo på tv, vilket inte var jätteroligt...

    Söndagen åkte jag hem på kvällen och jag var väldigt upprörd efter detta. Jag sa till honom att jag tycker att hans beteende är respektlöst och att det är väldigt elakt av honom att låta mig sitta ensam i hans lägenhet medan han gör annat halva helgen. Sa till honom att för mig är det viktigt att vi prioriterar varandra när vi väl ses, eftersom att vi bara ses på helgerna. Han blev sur när jag sa det här och han tolkade det som att jag inte tycker att han ska hjälpa andra när de behöver hjälp.

    Vi tjafsar inte längre men det är fortfarande en sur stämning. Jag ska dit imorgon så jag hoppas verkligen inte att han gör om samma sak då. Han har lovat att han inte ska åka iväg någonstans nu när jag kommer, men jag känner mig fortfarande sur för jag har inte ens fått en ursäkt och han förstår mig verkligen inte i det här.

    Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cyklar eller gjorde han faktiskt fel? Det är väl inte konstigt att jag blev upprörd?

  • Svar på tråden Sur på min pojkvän. Han förstår mig inte.
  • VickanD
    Anonym (Fast) skrev 2020-07-31 16:14:46 följande:

    Nej det är väl klart att det inte är första gången, man måste väl få göra saker på helgerna? Umgås och hjälpa familj och vänner?

    Det verkar ju inte som om TS sagt till honom att hon vill veta i förväg, utan att han ska prioritera henne. Det tycker jag redan att han gör då de ses VARJE helg.


    Men om man har en partner som man endast träffar på helgerna så är det inte rimligt att det ofta förekommer att man gör annat under helgerna. När ska man då ha tid för sin partner? Varannan helg? Det är väldigt sällan och uppenbarligen för sällan för ts, så då får de väl kanske göra slut då.

    Ts skrev ju att det har hänt några gånger tidigare att han har gjort såhär. Dessutom har hon också skrivit att hon även blev upprörd på grund av att han inte sa något innan hon kom dit. Varför ska hon behöva säga att hon vill veta i förväg? Det är väl hans plikt att meddela om han har planer? vem som helst fattar väl att man berättar om sina planer INNAN partnern kommer till en.
  • molly50
    Anonym (Fast) skrev 2020-07-31 16:14:46 följande:
    Nej det är väl klart att det inte är första gången, man måste väl få göra saker på helgerna? Umgås och hjälpa familj och vänner?

    Det verkar ju inte som om TS sagt till honom att hon vill veta i förväg, utan att han ska prioritera henne. Det tycker jag redan att han gör då de ses VARJE helg.
    Men TS vill kanske att de ska ses lite mer på helgerna. Inte bara bitvis.
    Och vet man att någon ska komma på besök under helgen så ska man inte behöva bli tillfrågad om att säga till att man har andra planer.
  • Anonym (Fast)
    molly50 skrev 2020-07-31 16:21:06 följande:
    Men TS vill kanske att de ska ses lite mer på helgerna. Inte bara bitvis.
    Och vet man att någon ska komma på besök under helgen så ska man inte behöva bli tillfrågad om att säga till att man har andra planer.
    Ja, det är ju alldeles tydligt att hon vill det. Och lika tydligt att han ibland vill göra andra saker också. Då får hon kanske hitta någon som bor närmare eller som vill sitta ihop dygnet runt varje helg. Om man jobbar på vardagarna och ens partner kommer varje helg, tycker jag att det är helt naturligt att man då och då måste göra annat.
  • Anonym (Moa)
    jrockyracoon skrev 2020-07-31 10:52:55 följande:
    Tycker du det är lika självklart att en man måste vila sig efter ett krävande jobb på helgen, när t.ex. frun vill att hen ska vara delaktig med tvätt, barn, mat och disk?
    När blev renovera åt en kompis eller flytta åt syrran att likställa med att ta hand om sitt eget barn eller sin egen tvätt?
  • jrockyracoon
    molly50 skrev 2020-07-31 16:21:06 följande:
    Men TS vill kanske att de ska ses lite mer på helgerna. Inte bara bitvis.
    Och vet man att någon ska komma på besök under helgen så ska man inte behöva bli tillfrågad om att säga till att man har andra planer.
    Det finns tecken utifrån TS inlägg att hon har en kontrollerande personlighet. Nu säger jag inte att hon nödvändigtvis har det, men det finns små tecken. Jag undrar vad domen hade blivit om TS istället hade varit en man som krävde att flickvännen skulle vara med henne varje helg och inte tillät henne att umgås med sina vänner. Och att han hotade med att göra slut om hon inte gick med på hans krav eftersom hans behov av närhet var viktigare för honom än hennes behov av att hjälpa/umgås med vännerna.
  • smulpaj01

    Du ville ändå bara slappa och inte göra någonting. Då spelar det väl ingen roll om han hjälper sin SYSTER ett par timmar. Menar du att han ska sitta hemma med dig och titta på när du sover? Gör ni någonsin något annat än att sitta hemma med enbart varandra på helgerna? Jag hade tyckt det var jättetrist med en sån tråkig partner. Däremot är det väl mysigt att ni iaf sover tillsammans på nätterna i 2 nätter. Mer än så verkar ni ju inte göra?

  • Anonym (Fkkf)

    Det är svårt det där. Jag tycker som du, att det är helt fel. Du åker till honom. Ni ses endast på helger. Bara det är ju jobbigt, att ses så sällan. Du är ju snäll som kommer dit och väntar på honom när han är iväg. Men, kan du inte åka med, när han är med andra? Annars får han faktiskt säga det i förväg. Du ska inte behöva sitta där och glo. Lyssna inte på folk som säger att du kräver en massa. Det gör du verkligen inte. Tvärtom.

  • Anonym (Fkkf)
    jrockyracoon skrev 2020-07-31 16:52:55 följande:

    Det finns tecken utifrån TS inlägg att hon har en kontrollerande personlighet. Nu säger jag inte att hon nödvändigtvis har det, men det finns små tecken. Jag undrar vad domen hade blivit om TS istället hade varit en man som krävde att flickvännen skulle vara med henne varje helg och inte tillät henne att umgås med sina vänner. Och att han hotade med att göra slut om hon inte gick med på hans krav eftersom hans behov av närhet var viktigare för honom än hennes behov av att hjälpa/umgås med vännerna.


    Hon är väl för hela friden inte kontrollerande. Hon vill vara umgås med honom och hon åker ju till honom för att vara med honom, inte för att sitta där ensam. Om han vill göra annat kan han ju säga det i förväg. Vill man vara med varann så är man med varann. Han ska såklart få göra mer än att vara med henne men de ses väldigt sällan. Att kalla någon kontrllleranfe för en sådan sak är ju bara löjligt. Eller jag tror att det missförstås. Så det är därför. Hon skrev ju klart och tydligt att hon bara vill umgås med honom och vill han göra annat kan han ju säga det innan.

    Det är ju helt fel att bara dra iväg utan att ens fråga vad den andre ska göra. Självklart har man rätt till det. Men man kan ju planera lite. De ses ju sällan. Han kunde gjort de andra sakerna någon annan gång eller sagt att hon kunnat komma senare då. Att låta henne sitta där själv är inte schysst.
  • Anonym (Fkkf)
    VickanD skrev 2020-07-31 16:20:41 följande:

    Men om man har en partner som man endast träffar på helgerna så är det inte rimligt att det ofta förekommer att man gör annat under helgerna. När ska man då ha tid för sin partner? Varannan helg? Det är väldigt sällan och uppenbarligen för sällan för ts, så då får de väl kanske göra slut då.

    Ts skrev ju att det har hänt några gånger tidigare att han har gjort såhär. Dessutom har hon också skrivit att hon även blev upprörd på grund av att han inte sa något innan hon kom dit. Varför ska hon behöva säga att hon vill veta i förväg? Det är väl hans plikt att meddela om han har planer? vem som helst fattar väl att man berättar om sina planer INNAN partnern kommer till en.


    Preciiiiiis
  • molly50
    Anonym (Fast) skrev 2020-07-31 16:25:26 följande:
    Ja, det är ju alldeles tydligt att hon vill det. Och lika tydligt att han ibland vill göra andra saker också. Då får hon kanske hitta någon som bor närmare eller som vill sitta ihop dygnet runt varje helg. Om man jobbar på vardagarna och ens partner kommer varje helg, tycker jag att det är helt naturligt att man då och då måste göra annat.
    Ja,men har man bara möjlighet att ses på helgerna så bör man väl tala om för sin partner om man har andra planer. Och inte vänta tills partnern väl är på plats.
    Min man och jag hade ett distansförhållande innan vi bestämde oss för att flytta ihop.
    Och för oss var det en självklarhet att tala om för varandra om det dök upp något annat under helgerna när vi kunde ses.
    Och försöka involvera varandra i våra planer om möjligheten fanns.
    Det är inte en fråga om att vilja sitta ihop dygnet runt utan om att vilja umgås med varandra när vi hade möjligheten att göra det.
Svar på tråden Sur på min pojkvän. Han förstår mig inte.