• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-21 06:13:44 följande:

    Idag borde jag få mens. Men jag tror inte den kommer :D


    Woop woop! Grattis!! Så himla kul!

    Njut nu??

    Jag vaknade vid halv fem inatt.. gick och kissade och kånde svagt illamående. Ingen mens någonstans- är nu på blastocyst 5 dagar alltså +7 dagar dvs ÄL +12. På fredag ska jag testa om inte mensen dökt upp tidigare- men är ändå lugn och lycklig ????
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-21 06:13:44 följande:

    Idag borde jag få mens. Men jag tror inte den kommer :D


    Och GRATTIS glömde jag :)
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-21 06:23:27 följande:

    Woop woop! Grattis!! Så himla kul!

    Njut nu??

    Jag vaknade vid halv fem inatt.. gick och kissade och kånde svagt illamående. Ingen mens någonstans- är nu på blastocyst 5 dagar alltså +7 dagar dvs ÄL +12. På fredag ska jag testa om inte mensen dökt upp tidigare- men är ändå lugn och lycklig ????


    Tack!

    Ja nu ska jag försöka njuta.

    Spännande, jag håller tummarna för att din mens håller sig borta!
  • Lunaymar
    Scasm skrev 2020-10-21 06:13:44 följande:

    Idag borde jag få mens. Men jag tror inte den kommer :D


    Grattis!!!:)
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-21 06:13:44 följande:

    Idag borde jag få mens. Men jag tror inte den kommer :D


    En fin stegring! Så nä,du får nog vara utan din mens nu ett bra tag framöver :D
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-21 06:36:06 följande:

    Tack!

    Ja nu ska jag försöka njuta.

    Spännande, jag håller tummarna för att din mens håller sig borta!


    Tack, har en starkare känsla för varje dag!
  • April18

    Hej,
    Nu hoppar jag på tråden.
    Jag har sedan 3,5 år tillbaka försökt att bli med barn. Plussade naturligt okt -18 och fick ett tidigt missfall.
    Vi började med IVF i jan -20 och har ännu inte lyckats plussa. Idag har jag tid igen för ET efter äggplock i måndags, men har så fruktansvärt ont i magen.
    Detta är min tredje behandling och aldrig tidigare har jag haft såhär ont.
    8 ägg ut - hoppas jag får åtminstone 1 ägg till frysen. 

  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2020-10-20 09:22:33 följande:

    Tack snälla!! Det känns som att det är lite för tidigt för att hoppas att allt ska gå hela vägen, men är oavsett överlycklig för så här långt har vi ju inte kommit innan med ens antydan till sträck.

    Nu sitter jag dock och har lite dåligt samvete för sambon ville vara med, jag har tom tjuvtestat för honom haha...Tack :)


    Åh men det är klart! Men förhoppningsvis går allt bra. Har du berättat för sambon ännu? :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020