• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123

    Tagit ett nytt grav test bara för att vara säker. Än håller det i sig. Nu 3 + på det digitala testet så det är som det ska so far. Så långt innan vul. Håller tummarna för alla ruvare, men många av er börjar närma er!

  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-18 17:18:15 följande:

    Tagit ett nytt grav test bara för att vara säker. Än håller det i sig. Nu 3 + på det digitala testet så det är som det ska so far. Så långt innan vul. Håller tummarna för alla ruvare, men många av er börjar närma er!


    Vad skönt! Grattis! Jag gjorde samma sak eftersom att jag bör vara i vecka 5 + 1 men på mitt test stod det fortfarande 2-3 så just nu känns det superjobbigt... Har hållit koll med vanliga stickor också och de har ökat så blev så förvånad över CB testet.. Usch vad såna här grejer kan första hoppet för en, man borde ju bara skita i att testa hela tiden.. Jag fick inte tid för vul förrän 18/10 vilket också känns som en evighet. Men stort grattis att det går åt rätt håll för dig, håller tummarna också för alla er andra! <3
  • Frida123123
    Smilla93 skrev 2021-09-18 19:42:11 följande:

    Vad skönt! Grattis! Jag gjorde samma sak eftersom att jag bör vara i vecka 5 + 1 men på mitt test stod det fortfarande 2-3 så just nu känns det superjobbigt... Har hållit koll med vanliga stickor också och de har ökat så blev så förvånad över CB testet.. Usch vad såna här grejer kan första hoppet för en, man borde ju bara skita i att testa hela tiden.. Jag fick inte tid för vul förrän 18/10 vilket också känns som en evighet. Men stort grattis att det går åt rätt håll för dig, håller tummarna också för alla er andra! <3


    Är du i vecka 9 vid tidpunkt för vul? Dom brukar väl göra det däromkring iof. Hos oss vecka 8, men det är kanske beroende på tider etc. Ja, jag vet att du oroar dig men att testet inte visar 3+ ännu tror jag inte är någon fara. Jag är några dagar före dig också tror jag. När var din insättningsdag? Min var 30/8 med 5 dagars. Har du några symptom? Jag har bara lite ont i brösten, trött, ont i ryggslutet. Väntar lite in illamåendet, men jag förstår att alla inte får det och att det är normalt. Men, just nu hoppas jag på det för att få känna andra riktiga symptom. Man ska vara försiktig med vad man ber om, jag vet :). Lycka till du med och grattis!
  • chislin

    En vecka efter äggplock (svullen mage under veckan) så vaknar jag och känner en stor knöl på höger sida, nedre delen av magen!? Vad kan det vara? Svullen äggstock? (Ruvar inte) Någon mer som vart med om det?

  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-18 17:18:15 följande:

    Tagit ett nytt grav test bara för att vara säker. Än håller det i sig. Nu 3 + på det digitala testet så det är som det ska so far. Så långt innan vul. Håller tummarna för alla ruvare, men många av er börjar närma er!


    Åh så härligt att höra! Då kan man ju slappna av lite mer. Jag tog ett i onsdags där det stod 2-3. Men ska inte testa mer innan testdag som är på tisdag. Tycker att det är så svårt med symptom eftersom jag fortfarande tar Lutinus. Men har molvärk och ömma bröst. Så får se om det tar fart i nästa vecka. Hur mår du?
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-09-18 21:35:49 följande:

    Är du i vecka 9 vid tidpunkt för vul? Dom brukar väl göra det däromkring iof. Hos oss vecka 8, men det är kanske beroende på tider etc. Ja, jag vet att du oroar dig men att testet inte visar 3+ ännu tror jag inte är någon fara. Jag är några dagar före dig också tror jag. När var din insättningsdag? Min var 30/8 med 5 dagars. Har du några symptom? Jag har bara lite ont i brösten, trött, ont i ryggslutet. Väntar lite in illamåendet, men jag förstår att alla inte får det och att det är normalt. Men, just nu hoppas jag på det för att få känna andra riktiga symptom. Man ska vara försiktig med vad man ber om, jag vet :). Lycka till du med och grattis!


    Om jag räknat rätt så borde jag vara i vecka 10 (9+3) så det känns väldigt sent tycker jag. Jag hade återföring 1/9 så två dagar efter sig då. Nä jag vet att jag inte borde oroa mig över en sådan sak eftersom hormon nivåer kan variera men nu kommer det även blod på lutinus-pinnen så mitt hopp börjar verkligen dala.. Jävla skit alltså.. Jag har inte haft något symptom förutom lite öm i brösten och att jag kissat lite oftare, men jag tar ju både lutinus och progynon..
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-17 08:59:03 följande:

    ok ja men söndag låter ju som en bra dag att få ett positivt test på ;) 


    Hej!

    Hur går det med dina tjuvtester? Jag tjuvtestade imorse. Tyvärr helt blankt. Så. Antagligen blev det inget, eller så testade jag för tidigt. Väntar nog några dagar till innan jag bryter ihop.
  • Fogeln

    Hej på er!

    Nu är jag inne på dag 7 med progynon och har VUL bokat på torsdag för att få tid för återföring av snöflingan. Hoppas hoppas på att det ska se bra ut då och att det kan bli en lyckad återföring den här gången.

    Är det någon annan som märkt av illamående och huvudvärk i samband med progynonen? Jag minns att jag mådde så bra genom medicineringen förra gången för fem år sen så det känns lite nytt. Om någon haft biverkningar, blev det bättre eller höll det i sig? Jag håller massor med utbildningar nu på jobbet och det är en lite utmanande sits att behöva ha en kollega med som jag berättat allt för som också är beredd på att kliva in för mig eller improvisera om jag behöver försvinna iväg för att kräkas. Hehe.

    Allt är såklart värt det för hoppet om en utökad familj och ännu en chans att få vara gravid.

  • Fogeln
    Smilla93 skrev 2021-09-19 08:10:23 följande:

    Om jag räknat rätt så borde jag vara i vecka 10 (9+3) så det känns väldigt sent tycker jag. Jag hade återföring 1/9 så två dagar efter sig då. Nä jag vet att jag inte borde oroa mig över en sådan sak eftersom hormon nivåer kan variera men nu kommer det även blod på lutinus-pinnen så mitt hopp börjar verkligen dala.. Jävla skit alltså.. Jag har inte haft något symptom förutom lite öm i brösten och att jag kissat lite oftare, men jag tar ju både lutinus och progynon..


    Det är fullt förståeligt att du är orolig men förhoppningsvis så är det ingen fara. Lutinus irriterar slemhinnorna och kan orsaka mindre blödningar och hormonnivåerna är olika hos alla personer. Risken finns såklart att det är missfall på gång, men det är ännu mer sannolikt att det handlar om att dina nivåer inte ökar jättesnabbt och att den där pinnen med tillhörande tabletter börjar irritera slemhinnorna.

    Förhoppningsvis jobbar kroppen på med en graviditet precis som den ska.

    Finns det någon chans att du kan få ditt vul tidigarelagt om du berättar för kliniken om hur du mår och känner? De brukar ju ofta försöka ta in mående och önskningar när de bokar in och planerar upplägg så förhoppningsvis kan du få komma lite tidigare.
  • smulis85

    Hej allihop!

    Vet inte men tror jag skrivit i tråden förut, allt går så himla långsamt med att få starta IVF här :(

    Men aja skriver lite bakgrund, har säkert redan gjort. Jag och min man har försökt länge att få barn, 6år blir det i december. Vi är 36år i år så känns som tiden tickar på för fort. Vi har blivit gravida 3 gånger 2 tidiga mf och 1 utomkveds. Saknar en äggledare efter opration.

    Vi började söka hjälp i slutet av 2019 fick börja ta prover i februari 2020. Så kom coronan!! Och kliniken stängde ner fick komma in på hur proverna såg ut 17 augusti 2020. inget fel hittades så de ställde oss i IVF kö vilket skulle ta ett halvår troligtvis. Jaha okej men då kör vi i slutet av 2020 början av 2021. Blir gravid i Januari men får tidigt mf i börja. Av v6 precis då fått papper från IVF start. Men eftersom vi blev gravida var vi tvungna att vänta 3 månader?..

    April kom och ivf kliniken stänge igen pga corona. Fick komma in 7Juni för uppstartsamtal. Men eftersom kliniken är stängd över sommaren så skulle vi inte få starta förens augusti sa de men bara kanske.

    Mensen kom i augusti ringde första mensdagen fick svar att nä tyvärr vi kan inte ta dig denna månad och kanske inte nästa heller pga att de är många som väntat längre än oss. Så jag skulle ringa nästa mens.

    Så nu är jag här första mensdagen idag och ska ringa kliniken imorgon?. Är så nervös att vi inte ska få börja vet faktiskt inte om jag orkar vänta en enda dag till?.

    Sorry för långt inlägg, är det nån mer här som har fått vänta länge på att få starta sin IVF?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021