• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Emmalucy
    Linneado skrev 2021-05-01 15:07:09 följande:
    <3

    Känner igen mig så i det du skriver. Har tagit avstånd från en del gravida vänner nu för att jag bara inte orkar (och då har vi inte ens aktivt börjat försöka - detta skulle bli första försöker men Fick precis veta att min sambo bokat en övernattning med en kompis från fredag - söndag nästa helg. Han vet jag har förväntad ägglossning på lördag.... är arg och besviken att han inte ens hade det i åtanke och har en ?det löser sig? attityd till allt.
    Tis ons och tors kommer fortfarande vara bra tid för lite babydance, en gång blev jag gravid av att endast ligga typ 6-7 dagar innan äl, så det finns fortfarande en chans <3 klart att det är irriterande att missa 2 dagar närmst äl dock! Killar brukar inte tänka på sånt, de är värre än vi kvinnor som trodde det skulle gå snabbt, och brukar inte kunna ha empati för det vi gör/går genom. Men då är det skönt att vara med i dessa grupper, så man har folk som förstår <3

    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-01 13:00:36 följande:
    Haha ja, jag vet, det är hädelse men bättre än inget! Vi har en stor kaffemaskin som brygger fantastiskt kaffe. Tyvärr har jag inte möjlighet/ork/tid (vet inte ens om det är praktiskt möjligt) att tömma ur alla vanliga bönor, fylla på med decaf-bönor och sen tillbaka igen. Min sambo älskar också kaffe, och jag kommer aldrig kunna låta bli att dricka 1-2 koppar med koffein-kaffe. Så snabbkaffe får det blir för den där extra koppen jag kanske vill ha på eftermiddagen, haha.
    Vi har också en espressomaskin hemma, den har riktiga kaffebönor i, men jag har en liten "grinder" vid sidan om så jag kör mina bönor där och sen fortsätter som vanligt med kaffet. Funkar fint! :)
  • Elise96
    StoraMy skrev 2021-05-01 14:56:56 följande:

    Igår fick vi tre graviditetsbesked av familj och nära. TRE på samma dag! Men folk gillar ju att spara på sådana här nyheter till högtider verkar det som. Var så nedstämd på kvällen och min sambo kunde inte riktigt förstå. Han tror att det ska gå snabbt att bli gravida, så vi har inte ens börjat ännu. Skulle ha börjat den här månaden, men min mens bestämde sig för att inte dyka upp (inte gravid). Får hoppas att någon av månadens ligg råkade infalla med ägglossning. Men känner mig sur på min sambo som har velat vänta, ja på vad?! Behövde ventilera lite... ibland är det skönt att höra att man inte är ensam om att bli glad för andras skull men ändå ledsen för sin egen skull.


    Förstår dig verkligen. Barnlängtan kan ju se ut på olika sätt, trots att man inte börjat än kan man ju längtat ett bra tag redan vilket gör det svårt när andra blir gravida. Du är absolut inte ensam i att känna så trots att man inte börjat försöka eller försökt länge <3 
  • Gulgja

    Uppdatering från mig:

    Min ägglossning lever lite sitt egna liv denna månad. Har fått positivt ÄL test idag och otroliga smärtor på vänster sida (förmodligen äggstock) i två dagar. Hade ÄL sekret för tre dagar sen och tempen har inte stigit än. Jag är på dag 18 vilket är väldigt sent för att vara mig. Brukar få ÄL senast dag 15 annars. Bådar gott kanske? Vet inte riktigt. Legat i med mysandet i tre dagar nu tänkte fortsätta två kommande dagar.

  • Anonym (lite halvt)
    Emmalucy skrev 2021-05-01 18:54:23 följande:

    Vi har också en espressomaskin hemma, den har riktiga kaffebönor i, men jag har en liten "grinder" vid sidan om så jag kör mina bönor där och sen fortsätter som vanligt med kaffet. Funkar fint! :)


    Bra tips! Det ska jag kolla in. Jag vet inte hur jag någonsin skulle klara mig utan kaffe, haha.
  • Lisen91

    Fy fan vad jag är sänkt just nu.. sitter och gråter på toaletten hemma. Har ändå varit på bra humör då vi fick till det så bra denna månad och fortfarande flera dagar kvar till bim MEN.. min pappa fyllde 65 idag och jag och sambon bjöd honom och hans fru på middag ikväll. Han är bra på kanelen när han ska gå hem och säger att han älskar oss och önskar oss allt gott och försöker sträcka ut en hand för att liksom röra min mage som ett tecken. Jag säger ifrån och är ganska hård mot honom och säger att jag inte tycker att det är okej. Och jag vet ju att han inte menar något illa men det gör så jävla ont. Har inte berättat för honom om vår situation.

    Jag tror att hans fru sa till honom för han försökte ringa upp mig efter att dom gått men jag kunde inte förmå mig att svara.. och sen som grädde på moset öppnade jag FB och det första jag får se är att ett kompispar till oss idag fick sin dotter och jag kan inte för något i världen vara glad för deras skull..

    Jag hatar livet för tillfället!

    Kommentarer om pappas beteende undanbedes så jag som sagt redan tillrättavisat honom om vart jag står. Men fan.. jag behövde skriva av mig.. 3

  • hellow0rld
    StoraMy skrev 2021-05-01 14:56:56 följande:

    Igår fick vi tre graviditetsbesked av familj och nära. TRE på samma dag! Men folk gillar ju att spara på sådana här nyheter till högtider verkar det som. Var så nedstämd på kvällen och min sambo kunde inte riktigt förstå. Han tror att det ska gå snabbt att bli gravida, så vi har inte ens börjat ännu. Skulle ha börjat den här månaden, men min mens bestämde sig för att inte dyka upp (inte gravid). Får hoppas att någon av månadens ligg råkade infalla med ägglossning. Men känner mig sur på min sambo som har velat vänta, ja på vad?! Behövde ventilera lite... ibland är det skönt att höra att man inte är ensam om att bli glad för andras skull men ändå ledsen för sin egen skull.


    Känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag orkar inte höra och se så mycket om gravida. Jag har googlat så mycket på graviditet att min instagram bara visar gravida nu i utforskafliken, låt mig va känner jag bara!

    Min fästman ville också vänta fram tills nu och tror att det ska få snabbt att bli gravid. Jag har aldrig någonsin tidigare hoppats så mycket på att han ska ha rätt om något som detta.
  • Anonym (lite halvt)
    Lisen91 skrev 2021-05-02 00:09:44 följande:

    Fy fan vad jag är sänkt just nu.. sitter och gråter på toaletten hemma. Har ändå varit på bra humör då vi fick till det så bra denna månad och fortfarande flera dagar kvar till bim MEN.. min pappa fyllde 65 idag och jag och sambon bjöd honom och hans fru på middag ikväll. Han är bra på kanelen när han ska gå hem och säger att han älskar oss och önskar oss allt gott och försöker sträcka ut en hand för att liksom röra min mage som ett tecken. Jag säger ifrån och är ganska hård mot honom och säger att jag inte tycker att det är okej. Och jag vet ju att han inte menar något illa men det gör så jävla ont. Har inte berättat för honom om vår situation.

    Jag tror att hans fru sa till honom för han försökte ringa upp mig efter att dom gått men jag kunde inte förmå mig att svara.. och sen som grädde på moset öppnade jag FB och det första jag får se är att ett kompispar till oss idag fick sin dotter och jag kan inte för något i världen vara glad för deras skull..

    Jag hatar livet för tillfället!

    Kommentarer om pappas beteende undanbedes så jag som sagt redan tillrättavisat honom om vart jag står. Men fan.. jag behövde skriva av mig.. 3


    Åh men fina du <3 Vilket jäkla skitavslut på kvällen. Det är helt okej och förståeligt att vara ledsen och knäckt över det som har hänt. Jag förstår också att du inte känner för att prata med din pappa just nu. Ta det när du har fått lugna ner dig och fått lite distans till händelsen, och han har blivit nykter. Hoppas att det känns lite bättre nu på morgonen. <3
  • Clearmoon


    Testade imorse på BIM, negativt....ingen mens än men den lär ju komma, tidigt på dagen. Min oro förstärks att jag inte kan bli gravid. Trots att jag aldrig någonsin försökt. Men har GAD så varför vara lugn när man kan oroa sig right?!

    Lovat mig själv att alltid vänta på mens från nu...om inte mensen skulle va flera dagar sen. Tär på mitt svaga psyke...
  • MAKL
    Clearmoon skrev 2021-05-02 08:56:17 följande:

    Testade imorse på BIM, negativt....ingen mens än men den lär ju komma, tidigt på dagen. Min oro förstärks att jag inte kan bli gravid. Trots att jag aldrig någonsin försökt. Men har GAD så varför vara lugn när man kan oroa sig right?!

    Lovat mig själv att alltid vänta på mens från nu...om inte mensen skulle va flera dagar sen. Tär på mitt svaga psyke...


    Jag förstår helt klart din oro, och den är så stark precis när man börjar försöka eftersom man hoppas så innerligt att man ska vara en av dom som det går snabbt att bli gravid för. Men det kommer gå ska du se, oavsett hur länge man behöver försöka så kommer det gå tillslut :)
  • Annasandra

    BIM igår, plus idag! :D

    Har startat en hemlig grupp på Facebook som kräver inbjudan till oss med BF januari 2022. Jag har bf 6/1 som det ser ut nu iallafall :) om ni plussar och vill vara med så skicka ett meddelande :)

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet