• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    RH93 skrev 2022-03-05 10:03:31 följande:

    JAG ÄR GRAVID!! Så sjukt har knappt fattat det ännu själv. Det räckte med det där enda lilla perfekta embryot. Har knappt sovit inatt. Vaknade supertidigt och va så nervös. Tog först ett predictor early som visade ett starkt streck direkt. Vågade inte tro på det och tänkte att jag kanske hade lagt det åt fel håll och det var kontrollstrecket som syntes haha. Så tog ett digitalt som också visade gravid väldigt fort. Är så lycklig och ska försöka att bara njuta av detta.


    MEN ALLTSÅ!!!!! <3 <3 <3 Fick allt en liten tår i ögat när jag såg detta!! <3 GRATTIS!!!!! <3 
  • apan95

    Kan inte citera som vanligt? 
    Men STORT grattis till dig RH93!!!! Suttit hela morgonen och uppdaterat i väntan på ditt inlägg! 


    gud va underbart!!! <3 
    Fortsätter hålla tummarna för er andra som ruvar just nu eller ska riva inom kort! kraaaam!Hjärta

  • Mirabilis89
    RH93 skrev 2022-03-05 10:03:31 följande:

    JAG ÄR GRAVID!! Så sjukt har knappt fattat det ännu själv. Det räckte med det där enda lilla perfekta embryot. Har knappt sovit inatt. Vaknade supertidigt och va så nervös. Tog först ett predictor early som visade ett starkt streck direkt. Vågade inte tro på det och tänkte att jag kanske hade lagt det åt fel håll och det var kontrollstrecket som syntes haha. Så tog ett digitalt som också visade gravid väldigt fort. Är så lycklig och ska försöka att bara njuta av detta.


    Men wow, grattis!!!!
  • MsTintin
    RH93 skrev 2022-03-05 10:03:31 följande:

    JAG ÄR GRAVID!! Så sjukt har knappt fattat det ännu själv. Det räckte med det där enda lilla perfekta embryot. Har knappt sovit inatt. Vaknade supertidigt och va så nervös. Tog först ett predictor early som visade ett starkt streck direkt. Vågade inte tro på det och tänkte att jag kanske hade lagt det åt fel håll och det var kontrollstrecket som syntes haha. Så tog ett digitalt som också visade gravid väldigt fort. Är så lycklig och ska försöka att bara njuta av detta.


    Wow, grattis vad kul!!! 
  • MsTintin
    Soff skrev 2022-03-05 10:28:54 följande:
    Men shit va vi följs åt på alla sätt haha! Va roligt! :D <3 väntar också spänt på det där brevet! >< håller tummarna för oss båda <3 :) 
    Haha ja det är nästan lite kusligt xD Håller tummarna för oss och håller tummarna för positiva tester framöver! När har du testdag? Min är den 22/3 :) 
  • Carina82
    RH93 skrev 2022-03-05 10:03:31 följande:

    JAG ÄR GRAVID!! Så sjukt har knappt fattat det ännu själv. Det räckte med det där enda lilla perfekta embryot. Har knappt sovit inatt. Vaknade supertidigt och va så nervös. Tog först ett predictor early som visade ett starkt streck direkt. Vågade inte tro på det och tänkte att jag kanske hade lagt det åt fel håll och det var kontrollstrecket som syntes haha. Så tog ett digitalt som också visade gravid väldigt fort. Är så lycklig och ska försöka att bara njuta av detta.


    Aaaa!!!!! Hurra hurra hurra!!! Gud vad roligt, grattis <3 
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-05 11:23:39 följande:
    Haha ja det är nästan lite kusligt xD Håller tummarna för oss och håller tummarna för positiva tester framöver! När har du testdag? Min är den 22/3 :) 
    Haha ja!! xD Verkligen!! <3 Min testdag är 18/3 :) shit vilket nervvrak man kommer vara då alltså... kommer man våga titta!?!?!... ja man vill ju veta.. men kommer vara livrädd!!
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-05 11:23:39 följande:
    Haha ja det är nästan lite kusligt xD Håller tummarna för oss och håller tummarna för positiva tester framöver! När har du testdag? Min är den 22/3 :) 
    Haha ja!! xD Verkligen!! <3 Min testdag är 18/3 :) shit vilket nervvrak man kommer vara då alltså... kommer man våga titta!?!?!... ja man vill ju veta.. men kommer vara livrädd!!
  • MsTintin
    Soff skrev 2022-03-05 17:36:29 följande:
    Haha ja!! xD Verkligen!! <3 Min testdag är 18/3 :) shit vilket nervvrak man kommer vara då alltså... kommer man våga titta!?!?!... ja man vill ju veta.. men kommer vara livrädd!!
    Ja verkligen, känns lagom läskigt! Jag har typ inte tagit ett test på två år för jag har antingen fått mens eller känt på mig att det inte blivit nått, så detta kommer typ bli det första testet jag tar sen vi började försöka hehe... 
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-05 18:41:57 följande:
    Ja verkligen, känns lagom läskigt! Jag har typ inte tagit ett test på två år för jag har antingen fått mens eller känt på mig att det inte blivit nått, så detta kommer typ bli det första testet jag tar sen vi började försöka hehe... 
    Ah >< har också undvikt att testa på jättelänge.. det ger mig bara ångest. Känner dessutom precis som du när det inte blivit nåt... känner ibland mer än en vecka innan mens att mensen är på gång.. 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet