• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • ttcjuliaa
    Mirabilis89 skrev 2022-03-29 20:24:33 följande:
    Jag brukar vara rätt nitisk med sådana, men jag tycker mig se något?! Hoppas hoppas att det är ett äkta streck och inte spökstreck Hjärta
    Tack! Hjärta 
    Jag har aldrig fått något som ens liknar ett streck tidigare, på 16 försök så har det alltid varit tvärblankt (trots en massa inbillningssymtom). Ska ta ett test i morgon bitti och se om det är tydligare. Annars väntar jag på mens till helgen eller tills efter vi kommit hem från vår semester Glad
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-21 16:48:09 följande:

    Igår så sköljde ett illamående över mig vid lunch och jag började ju såklart fundera på om det kaaanske kunde betyda något. Min man sa till slut åt mig att ta ett test, men jag hade bara gamla, utgångna test kvar. Jag tog typ fyra stycken och alla kom tillbaka positiva!

    Jag vågade dock inte tro på dessa, så idag på lunchen stack jag iväg och köpte ett nytt, digitalt test. Och det visade också positivt! Jag är helt chockad, vågade ju inte tro att det skulle bli något!


    Grattis så jättemycket tintin till ditt plus <3 
  • Soff

    Hej på er alla. Har tagit en paus härifrån ett tag, och känner att jag behöver fortsätta med det ett tag till men ville bara checka in och dels säga ett stort grattis till Tintin <3 och hoppas att du, ttcjul­iaa, får ditt plus nu. 


    Jag kommer att påbörja behandling igen nästa mens, så kommer troligen att kika in då igen, men är så trött av allt detta att jag verkligen känner att jag behöver ta en paus.. har varit så enormt ledsen och har haft svårt att hantera den känsla av orättvisa som har kommit med det. 


    Kramar till er alla. 

  • ttcjuliaa
    Soff skrev 2022-03-30 11:15:47 följande:

    Hej på er alla. Har tagit en paus härifrån ett tag, och känner att jag behöver fortsätta med det ett tag till men ville bara checka in och dels säga ett stort grattis till Tintin <3 och hoppas att du, ttcjul­iaa, får ditt plus nu. 


    Jag kommer att påbörja behandling igen nästa mens, så kommer troligen att kika in då igen, men är så trött av allt detta att jag verkligen känner att jag behöver ta en paus.. har varit så enormt ledsen och har haft svårt att hantera den känsla av orättvisa som har kommit med det. 


    Kramar till er alla. 


    Förstår dig! Stor kram Hjärta
  • Mirabilis89
    ttcjuliaa skrev 2022-03-29 18:32:41 följande:

    Känt mig så trött och urven i tre dagar nu. Hade bestämt mig för att vänta med test till BIM på fredag men jag klarar det inte! Tog ett testa tidigt från babyplan nu (äl +9) och vet inte om jag inbillar mig ett streck. Ibland ser jag det och ibland inte.. 


    Hur har det gått för dig? 
  • ttcjuliaa
    Mirabilis89 skrev 2022-04-01 09:39:10 följande:
    Hur har det gått för dig? 
    Jag gjorde ett nytt graviditetstest innan vi åkte till flygplatsen imorse och teststrecket var liite starkare än sist, behövde liksom inte anstränga mig för att se det. Men något jag oroar mig över är att jag var på toa nyss och såg att jag har fått spottings. Men jag ska försöka koppla bort tankarna nu och istället njuta av en välförtjänt semester Solig 
  • Mirabilis89
    ttcjuliaa skrev 2022-04-01 14:07:26 följande:
    Jag gjorde ett nytt graviditetstest innan vi åkte till flygplatsen imorse och teststrecket var liite starkare än sist, behövde liksom inte anstränga mig för att se det. Men något jag oroar mig över är att jag var på toa nyss och såg att jag har fått spottings. Men jag ska försöka koppla bort tankarna nu och istället njuta av en välförtjänt semester Solig 
    Åhh hoppas!!
  • Mirabilis89

    Hur går det för er alla här inne? Vart är ni i planer osv?

    Vi inväntar fortfarande godkännande av remissen inför IVF här, men är inne på vecka 6 nu så det lär väl komma när som helst. Glad

  • Soff
    Mirabilis89 skrev 2022-04-12 10:46:32 följande:

    Hur går det för er alla här inne? Vart är ni i planer osv?

    Vi inväntar fortfarande godkännande av remissen inför IVF här, men är inne på vecka 6 nu så det lär väl komma när som helst. Glad


    Jag fick min mens tidigt imorse, så kommer börja med en ny behandling imorgon kväll : ) känner att jag har svårt att tro på att det någonsin kommer hända mig detta, men försöker att vända tankarna till mer positiva... och tillåta mig att känna hopp igen nu när ny behandling startar. Kommer ta en högre dos med gonal-f denna gång, i hopp om att det blir lite fler ägg. Så känns bra att något är förändrat iallafall till denna gång.


    Hoppas du får besked snart så ni får komma igång! <3 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet