• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Melsson

    Glömde svara dig Vickan :P 

    Ja jag hörde av mig till 1177 men deras svar var: Du gjorde aldrig något progestoronprov hos oss gjorde du det någonannanstans?? 

    Man bara ehhhhhhhh nej då skulle jag väl inte frågat haha. Så får vara lite tydligare i mitt svar tillbaka nu tror jag!! 

    Hur känns denna omgång nu för dig? Första försöket efter spolning ju? :D Borde vara BIM för dig denna v? Eller tänker jag helt galet nu?

  • Mirabilis89
    Melsson skrev 2023-03-27 13:18:34 följande:

    Men WOW stort stort grattis till dig Teriz. Vilken fantastiskt fin överraskning! Och snacka om att det ger hopp till oss andra med att man inte "behöver" ligga varje dag i en vecka!!

    Ja ring läkaren ASAP så att ni får all hjälp nu och kan få behålla det lilla fröet <3 Heja er!!!!!

    @Mirabilis så himla tråkigt att det blev ett MA....Usch så jobbigt, lider med er <3 Men verkar ju som du har bra ägg eftersom fler klarade sig till frysen så det är ju jättebra!! Jag tycker man hör om många som det tar sig för på andra simuleringen, så håller verkligen tummarna att det är så för er!!! När blir äggplock? Är det efter två v?


    Ja rent logiskt så talar det ju för att vi mest har haft otur och behöver fler insättningar på oss. Det känns helt ok ändå.

    Det beror på, förra gången fick jag ta sprutor totalt 12 dagar och hade då äggplock CD15 (1,5 dag efter sista sprutan). Men då började jag på en lite lägre dos, så har jag tur behövs det kanske inte lika många sprutdagar den här gången. Glad

    Tack och lov är jag väldigt chill med att ge mig själv sprutor och får inte speciellt mycket biverkningar så själva den biten gör mig inget att göra igen!
  • Teriz
    Melsson skrev 2023-03-27 13:18:34 följande:

    Men WOW stort stort grattis till dig Teriz. Vilken fantastiskt fin överraskning! Och snacka om att det ger hopp till oss andra med att man inte "behöver" ligga varje dag i en vecka!!

    Ja ring läkaren ASAP så att ni får all hjälp nu och kan få behålla det lilla fröet <3 Heja er!!!!!

    @Mirabilis så himla tråkigt att det blev ett MA....Usch så jobbigt, lider med er <3 Men verkar ju som du har bra ägg eftersom fler klarade sig till frysen så det är ju jättebra!! Jag tycker man hör om många som det tar sig för på andra simuleringen, så håller verkligen tummarna att det är så för er!!! När blir äggplock? Är det efter två v?


    Tack 😍 men verkligen? sen får vi se hur det utvecklar sig nu. Svårt å fatta att det är sant. 
  • MalinJ

    Hej på er, varit off igen. 
    Men tänkte jag kunde dela med mig utav min graf, vet inte vad jag skrivit här inne eller när jag sist skrev?

    Men grattis om jag missat säga det för graviditet!

  • Vickan31
    Teriz skrev 2023-03-24 20:32:17 följande:

    Ja hörrni, svaren från blodproven lyser med sin frånvaro. 


    Men vet ni? jag tog ett graviditetstest imorse (bim-4) och det sa GRAVID 1-2 veckor!!! Så sjukt. Denna månaden vi skippat följa upp ÄL och myste en gång haha. 

    Efter 3 missfall så vågar man ju inte bli glad direkt på en gång. Tvivlen sätter in direkt? är testet rätt? Kommer mensen komma om några dagar?

    Men jag måste våga tro Och se de positivt. Jag är gravid! Så nästa vecka ska jag ringa min doktor och så får vi se om jag ska börja äta
    någon medicin eller vad som händer. 


    Teriz: Men wow, stort grattis!! 😍 Så fantastiskt med ett plus! Hjärta Jag förstår såklart att ni inte vågar hoppas så här pass tidigt i en graviditet med tanke på era upprepade missfall, men jag håller tummarna såååå hårt att det ska gå hela vägen den här gången! 🥰
    Mirabilis89 skrev 2023-03-25 09:02:33 följande:

    I kväll börjar vi stimuleringen med sprutor för IVF 2. 
    Förra omgången gav 8 ägg, 6 mogna, 5 befruktade och som i slutändan blev 1 ET och 3 blastocyster till frys. Blev gravid på FET 1 men slutade i MA, och cyklerna var lite kajko efter det varav jag tror det kan ha påverkat infästning med för
    låga hormonnivåer osv, så resterande två FET tog sig inte. 

    Har varit trött och less på det men ja, ni kör vi igen. Fick ju procentuellt sett hyfsat bra resultat sist, men vet ju aldrig hur det kommer se ut nu. Nåja, jag tänker se det som att det kanske var en ?dålig batch? sist. Och får vi till frysen nu kommer jag be om att få göra helt stimulerad cykel vid återföring sedan. Cyklerna nu verkar vara lite kajko överlag, försenad mens (som jag aldrig haft osv) och tänker samtidigt att det inte är konstigt om det ställer till det i kroppen med alla hormoner i samband med IVF osv med. Så lika bra styra helt med stimulerad cykel sen då. 

    Nåja, bara på?t igen! Vi har ju oförklarlig barnlöshet där allt ser bra ut hos både sambon och mig, så då är ju sannolikheten för att det mest behöver tid och flera chanser för att lyckas. Och jag har ju blivit gravid en gång även om det inte gick vägen då. Man ska inte jämföra sig med folk, men jag gör det ändå såklart. Och min sambos nära vän och hans sambo har gjort IVF med betydligt sämre förutsättningar då hon är över 40, gjorde 4 äggplock och endast fått en återföring som tog sig. Då blir jag lite hoppfull ändå, kan det gå för de med mycket sämre förutsättningar så lär det ju gå för oss med!


    Mirabilis89: Vad fint att höra ifrån dig! Hjärta Skönt att höra att du, precis som jag, inte är särskilt spruträdd, det underlättar ju trots allt processen även om det kan vara annat som känns jobbigt istället. Det känns ändå väldigt hoppfullt eftersom allt sett bra ut för er i utredningen, och som du säger låter det ju klokt att låta kroppen få komma tillbaka igen efter alla hormoner och så. Hoppas att den här omgången ska gå bra och du får gärna uppdatera oss när du har tid och lust 🥰
    Melsson skrev 2023-03-27 13:21:17 följande:

    Glömde svara dig Vickan :P 

    Ja jag hörde av mig till 1177 men deras svar var: Du gjorde aldrig något progestoronprov hos oss gjorde du det någonannanstans?? 

    Man bara ehhhhhhhh nej då skulle jag väl inte frågat haha. Så får vara lite tydligare i mitt svar tillbaka nu tror jag!! 

    Hur känns denna omgång nu för dig? Första försöket efter spolning ju? :D Borde vara BIM för dig denna v? Eller tänker jag helt galet nu?


    Melsson: Nämen vad störigt att de svarade så 😅 Har du fått något nytt svar idag? Och hur är allt med dig just nu? Glad Den här omgången har känts körd sedan ägglossning, haha! Alltså herregud vad jag känner mig pessimistisk, och jag brukade inte vara det tidigare men den här resan har verkligen tärt på mig känner jag. Nä men det är nog tempen som gjort att den här cykeln känns superdålig, då tempen har varit lägre än den brukat vara och inte visat någon tydlig ägglossning. Jag hade dock starka ÄL-tester och ägglossningssmärta, så jag tror att jag har haft ägglossning men en ganska crappy sådan tyvärr 
    😆
    MalinJ skrev 2023-03-28 12:02:48 följande:

    Hej på er, varit off igen. 
    Men tänkte jag kunde dela med mig utav min graf, vet inte vad jag skrivit här inne eller när jag sist skrev?

    Men grattis om jag missat säga det för graviditet!


    MalinJ: Hej Malin, hur mår du nu med allt? Jag har också varit lite off, den här cykeln har känts så otroligt hopplös för mig, främst pga tempen som varit ovanligt hög innan ÄL och ovanligt låg efter ÄL, så jag vette tusan om det här blev en cykel utan ägglossning för mig eller vad som hände. Spännande med din temp, kanske dagens kan vara en implantationsdipp? Fortsätter att hoppas för dig Hjärta



  • Melsson

    @teriz håller alla tummarna jag kan för er. Har ni varit på inskrivning än? 

    @MalinJ åh ja man blir ju off ibland...Jag är också lite inne i en sån period.. Men ser kanske ut att vara en implantationsdipp för dig?? Hoppas hoppas!! 

    @Vickan Hmmm vad svårt! Kan du ha sovit lite annorlunda eller något denna cykel? Tänker det har ju varit omställning med tid etc....Håller tummarna att ÄL varit, hade ju varit så typiskt att missa nu direkt efter spolning....

    Här har jag ÄL idag, men jag har knappt några "flytningar" idag, hade dock endel i söndags och måndags med ÄL-smärtor så funderar på om ägget ev släppte två-tre dagar tidigare än vanligt...Har inte testat med stickor denna månad heller, men kanske ska ta en i em bara för att kolla... :) 

  • MalinJ

    Tack hörrni, ja det går lite i perioder och jag jobbar väldigt mycket nu också så jag hinner sällan gå in här Eller så glömmer jag det.

    Det är ganska tacksamt ändå för jag har inte varit så panik med ägglossningen och att jag måste testa mig nu tex. 


    Men här gick min temp upp igen, fortsatt krämiga flytningar.
    Senare under morgonen fick jag även rosa flytning men ingenting mer efter det. 


    Så får se om det är mellanblödning eller en nidis, hoppas givetvis på sistnämnda. Haha

    melsson Du får testa dig och se, har ni lyckats få till det dagarna innan ifall det ev släppte tidigare?

    vickan Jag lever det är mycket nu men jag mår emellanåt inte så bra. Börjar verkligen ta på mig med att försöka och ingenting händer. Det är inte kul.

    Som nu, nu hoppas jag såklart att det verkligen är något.


     

  • Teriz

    Äntligen svar från doktorn - blodproven ser toppen ut och ingen medicinering behövs. En stor lättnad eftersom jag hunnit blivit gravid i väntan på att hon skulle ringa haha. 


    Vi fortsätter med ett VUL om 3 veckor. Ser graviditeten normal ut så kan vi bara vänta och se och hoppas att det är vår tur! Skulle något vara konstigt eller avvikande kommer vi fortsätta få hjälp med fler tester pga alla missfall. 


    Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte faktiskt vänta till vi går på undersökningen. Är lite osäker om jag måste skriva in mig på vårdcentralen eller kan jag fortsätta gå till lasarettets barnmorska / doktor? Oavsett så kmr jag bara vara i v 6-7 när det är dags för vul så det är ändå gott om tid att skriva in mig då hihi. 

  • Mirabilis89

    Jag känner att jag hr lite dålig koll på er som är aktiva i tråden (förutom Vickan hehe) och era bakgrundshistorier, det är lite andra som hänger här nu jämfört med när jag började vara här.

    Skulle ni vilja dra en liten presentation om er och er historia? Glad

    Jag själv är 34 och min sambo fyller 42 i sommar. Jag har varit utan p-piller sen sommaren 2020, aldrig blivit gravid på naturlig väg. Utredning har inte visat på något fel på oss, jag h ett amh på 1,0 men inte katastrof-lågt. IVF 1 gav en ET och 3 blastocyster till frysen. Blev gravid på första FET men slutade i MA som blev en långdragen process att få bort helt. Kommande två FET tog sig första där inte och andra blev nog en kemisk graviditet. 

    Nu är vi igång med sprutor på IVF 2. Ont i huvudet som biverkning men också det enda typ, känner endast av lite molande värk i nedre delen av magen, kanske typ. Första VUL i morrn, ska bli intressant. Fick börja på
    en snäppet högre dos den här gången, och förra gången fick jag spruta i totalt 12 dagar så det kanske blir några färre nu. Drömmer

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet