• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (99.6)
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-06-30 22:29:46 följande:
    När man äter så lite kalorier om dagen så är det bästa att få i sig det mesta av kalorierna i form av protein och fett för att hålla sig mätt.

    Att tex äta mestadels kalorier inom kolhydrater tex bröd och pasta gör bara att man känner mer hunger och sug. Har själv den erfarenheten och därför har jag dragit ner rejält på det och ersatt med annat som håller en mätt längre.
    Ja det har jag koll på och fokuserar på protein och nyttiga fetter. Bröd och pasta äter jag inte men potatis äter jag små mängder av ihop med mycket grönsaker. 
  • Anonym (99.6)
    September1518 skrev 2021-07-01 23:43:24 följande:
    Svårt när åldern spelar roll också. Som Viktigt skriver behöver större delen av ditt intag bestå av fett och protein för mättnad. Hur fungerar det med te och vatten för dig? Är det något du kan svepa i dig stora mängder av för att lura magen lite? Annars kanske periodisk fasta kan vara något, t.ex skippa frukost, äta lunch och middag. Då behöver du inte vara hungrig ofta utan bara på förmiddagen och så kanske magen anpassar sig efter ett tag. Bara en tanke så där :)
    Tack för tipset, jag kanske provar att hoppa över frukosten någon dag :)
  • Anonym (99.6)

    98.9 vägde jag idag så det går åt rätt håll!  (jag kommer inte väga mig varje dag)

  • Anonym (Ingalinga)

    Jag hänger på. Väger just nu 73.7 kg och till 1 oktober är mitt mål att väga 68 kg så jag kommer i mina gamla kläder igen när det är dax att börja jobba. Vägde 90 kg i början av året så hoppas hålla den takten.

  • September1518
    Anonym (rita) skrev 2021-07-02 00:02:17 följande:
    Just nu tänker jag inte jättemycket på hur snabbt det ska gå. Startade den här resan i början av maj och gör allt i samråd med en dietist. Jag hoppas åtminstone på att hamna under 90 någon gång i början av augusti, och sedan får vi se hur snabbt det går efter det! Jag förväntar mig inte att vara vid målvikten förrän någon gång i vår eller till nästa sommar, men har liksom accepterat att det får ta den tiden det tar.

    Det ska bli kul att följa allas framgångar i tråden. Har ingen överviktig i bekantskapskretsen (åtminstone ingen som aktivt försöker gå ner i vikt) så det kan kännas lite ensamt ibland.
    Jättebra med dietist och du gör helt rätt i att inte ha någon tidsplan, i slutändan måste man ändå köra ända in i mål oavsett om man inte hinner i tid!

    Hur mycket brukar du gå ner i veckan? Det blir ca 5 kg på 5 veckor, gäller att vara fokuserad men jag tror du fixar det om du brukar ligga på cirka den takten! :D
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-02 10:45:10 följande:
    Vad bra du har jobbat, att du redan gick ner så mycket sedan i början av maj! Då klarar du säkert målet att kommer under 90kg snart. Speciellt med användaren "September" som stöd här - hon är den mest peppiga du kan hitta Skrattande
    Åh men tack, vad fin du är! Så himla kul att höra Solig Hoppas jag kan leva upp till berömmet haha
  • September1518
    Anonym (99.6) skrev 2021-07-02 12:07:41 följande:
    Tack för tipset, jag kanske provar att hoppa över frukosten någon dag :)
    Visst! Testa kan man alltid göra :D
  • September1518
    Anonym (99.6) skrev 2021-07-02 12:09:01 följande:

    98.9 vägde jag idag så det går åt rätt håll!  (jag kommer inte väga mig varje dag)


    Jättebra jobbat, vad roligt! Tänker du en gång i veckan eller bara på måfå lite när du känner för det?
  • September1518
    Anonym (Ingalinga) skrev 2021-07-02 12:22:52 följande:

    Jag hänger på. Väger just nu 73.7 kg och till 1 oktober är mitt mål att väga 68 kg så jag kommer i mina gamla kläder igen när det är dax att börja jobba. Vägde 90 kg i början av året så hoppas hålla den takten.


    Det låter fullt rimligt, lagom takt :D Hoppas du fixar det! Roligt mål med gamla kläder att komma i, egentligen roligare än vikten för då vet man mer hur kroppen är. Grymt bra jobbat hittills!! Vilken resa :D
  • September1518
    Idag hamnade vikten på 63,8, högsta hittills. Men jag är nöjd eftersom målet är att ligga under 63,9 fram tom vecka 12. Jag är nu i vecka 11+6, hoppas på att hålla vikten några veckor till men är ändå nöjd om det börjar röra sig lite uppåt nu. Jag har dessutom börjat få bra kontroll på kosten nu, kanske inte lika bra som den har varit. Men jag äter riktig mat, frukt och helt okej. Så går jag upp nu är det vad kroppen och bebisen behöver så då är jag okej med det :)

    Från positivt graviditetstest till idag:
    v. 19 63,5
    v. 20 63
    v. 21 63,4
    v. 22 63,1
    v. 23 63,6
    v. 24 63,5
    v. 25 63,5
    v. 26 63,8
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)