• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (rita)
    Anonym (59) skrev 2021-07-19 10:06:48 följande:

    Var ett tag sedan jag skrev här nu. Har dessvärre legat på sjukhus en vecka och trodde väl att jag skulle ha gått upp när jag kom hem eftersom jag knappt rört mig. Men maten där är inte mycket att ha så jag hade ändå gått ner 0,4 kg, nu 61,1 kg.

    Har inte kunnat röra mig riktigt lika mycket hemma nu som tidigare så får se hur fortsatt viktnedgång går!


    Jag undrar om det kan vara så att man förbränner mer som stillasittande när man är sjuk än när man är stillaittande men frisk. För jag har upplevt lite samma sak den här veckan att jag trots stillasittande lyckats gå ner i vikt. 

    Fortsatt viktnedgång kommer säkert att gå jättebra hur som helst så länge du håller själva kostplanen. Det är ju verkligen kosten som är det avgörande, trots allt. Heja heja! 
  • Anonym (99.6)

    Jag vägde 98.2 i morse så jag har gått ner lite till, men trots att vikten går ner väldigt sakta så har jag minskat flera centimeter i midjan. Kan det vara att man lagt på sig lite muskler av träningen...? Så snabbt går det väl inte att bygga muskler. 

  • Anonym (Jojo)

    0.5 kilo ner från förra veckan. Vilket jag är nöjd med! Ynka 0.25 kvar till mitt första mål som jag hoppas nå på söndag. Det kommer bli ett par restaurangbesök denna vecka, ska försöka tänka smart där.

  • velig13

    Skulle oxå vilja vara med.

    Startvikt: 79 kilo den 23/6

    Vikt den 17/7 är 76,7

    Är hyfsat stolt med det resultatet som jag fått trots semester och midsommar:).

    Vill komma ner på BMi under 25 som innebär stt jag som

    Mest får väga 74-75 kilo. Är 174 cm.

    Använder mig av appen Lifesum och tränar regelbundet (minst tre g vecka). Just den appen har haft stor skillnad för att hplla koll på kalorierna. Försöker få till 10 k steg minst om dagen oxå.

  • Anonym (neråt!)
    Anonym (59) skrev 2021-07-19 10:06:48 följande:

    Var ett tag sedan jag skrev här nu. Har dessvärre legat på sjukhus en vecka och trodde väl att jag skulle ha gått upp när jag kom hem eftersom jag knappt rört mig. Men maten där är inte mycket att ha så jag hade ändå gått ner 0,4 kg, nu 61,1 kg.

    Har inte kunnat röra mig riktigt lika mycket hemma nu som tidigare så får se hur fortsatt viktnedgång går!


    Anonym (rita) skrev 2021-07-19 16:22:34 följande:

    Jag har varit inaktiv i tråden den senaste veckan eftersom jag haft hemska biverkningar från en ny medicin jag äter. Har knappt klarat någonting, känns det som. Men min diet har jag hållit mig till åtminstone. 

    Vägde 93.1 kg förra måndagen och imorse vägde jag 90.9, så det är 2.2 kg mindre och det är jag himla nöjd med, särskilt med tanke på att jag varit så stillasittande. 


    Oi, hoppas allt är bra med er båda igen!?

  • Anonym (Jojo)
    velig13 skrev 2021-07-19 17:47:30 följande:

    Skulle oxå vilja vara med.

    Startvikt: 79 kilo den 23/6

    Vikt den 17/7 är 76,7

    Är hyfsat stolt med det resultatet som jag fått trots semester och midsommar:).

    Vill komma ner på BMi under 25 som innebär stt jag som

    Mest får väga 74-75 kilo. Är 174 cm.

    Använder mig av appen Lifesum och tränar regelbundet (minst tre g vecka). Just den appen har haft stor skillnad för att hplla koll på kalorierna. Försöker få till 10 k steg minst om dagen oxå.


    Lifesum är bra! Det klarar du, du är ju snart där :) låter som att du har en bra träningsrutin också.
  • velig13
    Anonym (Jojo) skrev 2021-07-19 21:56:32 följande:

    Lifesum är bra! Det klarar du, du är ju snart där :) låter som att du har en bra träningsrutin också.


    Ja Lifesum är jättebra, blir nästan lite spelkänsla som gör det lite kul.
  • Anonym (neråt!)

    81,6kg idag, exakt like mycket som förr veckan. Det har jag förtjänt med tanke på den stora portionen pannkakstårtan (med nutella, grädde och chokladkeks) och de två påsar chips jag stoppade i mig under veckan. 
    Kroppsfettet visade 35,3% idag, förra veckan var det 36,4%. Vore ju bra om det stämmer, men jag litar inte p
    å vågen.

  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-20 10:00:00 följande:

    81,6kg idag, exakt like mycket som förr veckan. Det har jag förtjänt med tanke på den stora portionen pannkakstårtan (med nutella, grädde och chokladkeks) och de två påsar chips jag stoppade i mig under veckan. 
    Kroppsfettet visade 35,3% idag, förra veckan var det 36,4%. Vore ju bra om det stämmer, men jag litar inte på vågen.


    Jag tror starkt att skillnaden mellan en person som lyckas nå sina viktmål och en person som inte gör det är att den förstnämnda inte låter en vecka med lite fusk påverka hur de äter veckorna därpå. Att man faller för frestelsen (chips är ju det godaste som finns så det är inte konstigt) betyder inte att man ska vara arg på sig själv och ge upp, utan det är bara att glädjas lite åt att man fick i sig något gott och sedan hoppa på hälsotåget igen. :) 

    (Nu kanske du inte alls är arg eller ångrar något heller, men jag utgår lite ifrån hur jag brukar tänka när sådant händer. :) ) 

    Hur fungerar en sådan våg förresten? Säger den något om hur mycket vätska kroppen innehåller också? Med andra ord, om man tappat vätska men har lika mycket fett i kroppen, går fettprocenten ändå upp? 
  • velig13
    Anonym (rita) skrev 2021-07-20 10:27:23 följande:

    Jag tror starkt att skillnaden mellan en person som lyckas nå sina viktmål och en person som inte gör det är att den förstnämnda inte låter en vecka med lite fusk påverka hur de äter veckorna därpå. Att man faller för frestelsen (chips är ju det godaste som finns så det är inte konstigt) betyder inte att man ska vara arg på sig själv och ge upp, utan det är bara att glädjas lite åt att man fick i sig något gott och sedan hoppa på hälsotåget igen. :) 

    (Nu kanske du inte alls är arg eller ångrar något heller, men jag utgår lite ifrån hur jag brukar tänka när sådant händer. :) ) 

    Hur fungerar en sådan våg förresten? Säger den något om hur mycket vätska kroppen innehåller också? Med andra ord, om man tappat vätska men har lika mycket fett i kroppen, går fettprocenten ändå upp? 


    Sommaren är svår när det gäller frestelser och vi måste vara snälla mot oss själva i det. Inget blir kul med för mycket förbud.

    Blir det varje dag däremot, då är det viktigt att se över om det är det bästa.
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)