• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Kiwikiwi

    Nu har jag varit på mitt första ultraljud, de gick jättebra och bebis hjärta tickade på bra, även om man mest såg en klump på skärmen haha. Blev tidigareflyttad ett par dagar så nu är jag i v. 8+6 (istället för 8+4) så de känns skönt att gå in i en ny vecka redan imorgon :) de flesta känner nog igen sig i att alla dagar "räknas" så bara två dagar känns som en stor vinst haha.

    På onsdag är de dags för mitt första möte med BM, hoppas de litar på ens privata UL då för enligt dom så är jag ännu kortare gången än vad min app sagt, då de räknar med en längre cykel än jag hade innan jag blev gravid. Tänker mest inför KUB så jag inte får de försent :)

  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-10-04 15:44:34 följande:

    Nu har jag varit på mitt första ultraljud, de gick jättebra och bebis hjärta tickade på bra, även om man mest såg en klump på skärmen haha. Blev tidigareflyttad ett par dagar så nu är jag i v. 8+6 (istället för 8+4) så de känns skönt att gå in i en ny vecka redan imorgon :) de flesta känner nog igen sig i att alla dagar "räknas" så bara två dagar känns som en stor vinst haha.

    På onsdag är de dags för mitt första möte med BM, hoppas de litar på ens privata UL då för enligt dom så är jag ännu kortare gången än vad min app sagt, då de räknar med en längre cykel än jag hade innan jag blev gravid. Tänker mest inför KUB så jag inte får de försent :)


    Åh vad härligt att höra :) så skönt att du blev framflyttad lite även om det bara är några dagar! Så glad för din skull :).
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-10-04 15:52:18 följande:

    Åh vad härligt att höra :) så skönt att du blev framflyttad lite även om det bara är några dagar! Så glad för din skull :).


    Tack fina du! Tiden gick faktiskt ganska fort tills idag, var bara de första veckorna som gick såå långsamt. Så snart kommer det vara din tur också :)
  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-10-04 16:30:08 följande:

    Tack fina du! Tiden gick faktiskt ganska fort tills idag, var bara de första veckorna som gick såå långsamt. Så snart kommer det vara din tur också :)


    Vi håller tummarna :). Vill så gärna göra mitt ultraljud snart jag också och såklart vill jag att allt ska se bra ut! Hoppas tiden går fort nu :). <3. Berättade för några tjejkompisar i helgen och det kändes bra faktiskt!
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-04 15:44:34 följande:

    Nu har jag varit på mitt första ultraljud, de gick jättebra och bebis hjärta tickade på bra, även om man mest såg en klump på skärmen haha. Blev tidigareflyttad ett par dagar så nu är jag i v. 8+6 (istället för 8+4) så de känns skönt att gå in i en ny vecka redan imorgon :) de flesta känner nog igen sig i att alla dagar "räknas" så bara två dagar känns som en stor vinst haha.

    På onsdag är de dags för mitt första möte med BM, hoppas de litar på ens privata UL då för enligt dom så är jag ännu kortare gången än vad min app sagt, då de räknar med en längre cykel än jag hade innan jag blev gravid. Tänker mest inför KUB så jag inte får de försent :)


    Härligt att höra! Ja men två dagar hit eller dit räknas ju faktiskt för oss otåliga som slaviskt räknar dagar, haha :D

    Jag har vul och inskrivning på MVC i morgon, då 7+0.
  • Kiwikiwi
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-10-04 17:12:49 följande:

    Härligt att höra! Ja men två dagar hit eller dit räknas ju faktiskt för oss otåliga som slaviskt räknar dagar, haha :D

    Jag har vul och inskrivning på MVC i morgon, då 7+0.


    Vad spännande, känner på mig att det också kommer gå super! :)
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-04 17:16:05 följande:

    Vad spännande, känner på mig att det också kommer gå super! :)


    <3
  • Sheltie

    Såg att ni har pratat lite om NIPT/KUB och jag kommer att göra nipt just pga mer säker än kub. Ska faktiskt få gå på ultraljud på onsdag inför detta då de vill ha en datering så att man inte tar testet för tidigt. Kommer vara första gången jag ser knytet så är lite spänd :D Är numera i vecka 10 (9+1), tycker att tiden har sprungit på de senaste veckorna! 

  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-10-04 09:14:52 följande:

    Kanske lite "provocerande" fråga och självklart upp till var och en om man vill svara. Men alla ni som så gärna vill göra KUB/NIPT, varför gör ni detta? Vill ni vara förberedda på att barnet eventuellt har kromosomavvikelser eller kommer ni ta bort barnet om det visar sig ha någon avvikelse?


    Det beror på vad det är för avvikelse, det är ju rätt stora skillnader i spannet. Trisomi 21 ex som man kan leva med ett relativt långt liv eller trisomi 13 där det blir ett kort och smärtsamt liv. Eller som vi fick veta när vi gjorde kub sist att vår lille led av ett ovanligt syndrom som inte va kopplat till kromosomavvikelser men han hade inte överlevt utanför mig :?( inget jag önskar någon att uppleva men hellre få veta runt v 13 än runt v 20.
  • Anonym (Bebis2)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-10-04 21:02:23 följande:

    Det beror på vad det är för avvikelse, det är ju rätt stora skillnader i spannet. Trisomi 21 ex som man kan leva med ett relativt långt liv eller trisomi 13 där det blir ett kort och smärtsamt liv. Eller som vi fick veta när vi gjorde kub sist att vår lille led av ett ovanligt syndrom som inte va kopplat till kromosomavvikelser men han hade inte överlevt utanför mig :?( inget jag önskar någon att uppleva men hellre få veta runt v 13 än runt v 20.


    Ok, jag får läsa på lite innan jag gör KUB.

    Usch vilken känsla :( Men som du säger, iaf hellre v. 13 än 20. Tyvärr upptäcks ju inte allt vid KUB, utan man tror det är bra och sen får ett hemskt besked vid RUL.
Svar på tråden BF maj 2022