• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (RH-Negativ)
    AndreaBD skrev 2022-02-04 11:29:25 följande:
    Ja, precis. Om jag länkar till något, så brukar jag säga varför, vad jag tycker är intressant med det, eller hur jag tolkar det, eller om jag håller med. När folk inte skriver någon kommentar utan bara ställer in länken - då antar man ju att de inte förstår den.
    Jag förstod den naturligtvis mycket väl. Den är inte speciellt komplicerad. Men, eftersom du själv inte hade läst hela, kändes det onödigt att diskutera den. Om det råder oklarheter kring varför jag länkade till den, så har du, precis som Tow2Mater skrev, svaret på det i inlägg #1703. 
  • broderbob

    Jag tycker att det är bra att man öppnar men ska göra det försiktigt - min åsikt har alltid varit att man väntar några veckor efter att Danmark har öppnat ( men det är min personliga åsikt) att
    man fortfarande är försiktig så att man inte ökar smittspridningen med nya restriktioner? om jag är rädd?  visst är jag är det - vi har ju levt med restriktioner i snart två år och så öppnar man allt då smittan fortfarande är hög ? jag är som ni alla andra trött på detta. men samtidigt rädd då inte alla har vaccinerat sig och inte alla tar Covid-19 på allvar och fortsätter smittspridningen hamnar på sjukhusen får jobb och osäkert hur det blir med semestern..

  • AndreaBD
    Anonym (RH-Negativ) skrev 2022-02-04 20:02:08 följande:
    Jag förstod den naturligtvis mycket väl. Den är inte speciellt komplicerad. Men, eftersom du själv inte hade läst hela, kändes det onödigt att diskutera den. Om det råder oklarheter kring varför jag länkade till den, så har du, precis som Tow2Mater skrev, svaret på det i inlägg #1703. 
    Som sagt, man svarar inte på när någon bara lägger in en länk. Då vet man ju inte vad personen vill diskutera. 
  • AndreaBD
    Anonym (RH-Negativ) skrev 2022-02-04 20:02:08 följande:
    Jag förstod den naturligtvis mycket väl. Den är inte speciellt komplicerad. Men, eftersom du själv inte hade läst hela, kändes det onödigt att diskutera den. Om det råder oklarheter kring varför jag länkade till den, så har du, precis som Tow2Mater skrev, svaret på det i inlägg #1703. 
    Men då behöver vi ju inte heller diskutera det en gång till. 
  • Maya84
    Anonym (Vaccinerad) skrev 2022-01-01 01:31:52 följande:
    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er


    Därför ingen kan garantera att jag inte får allvarliga biverkningar av det.
  • klyban
    Maya84 skrev 2022-02-18 23:15:03 följande:
    Därför ingen kan garantera att jag inte får allvarliga biverkningar av det.

    Dock berättar fakta att det som är klart farligare och svårare och det är att få COVID-19.
    Och allvarliga biverkningar är galet få med vaccinen.
    En fin fråga är varför väljer man det som är så extremt mycket mer farligt i jämförelsen?

    Och jo, vi kan garantera en sak och att alla dör en dag, och garantera kan man aldrig göra med läkemedel.
    Se bara på Alvedon, som har orsakat mycket mer skador och död än vad COVID-19 vaccinen gjort.
    Så vad ska den konstiga svartvita argument vara för, för kan man garantera så, så skulle vi aldrig dö.


    Nekar du även annan behandling av sjukvården?
    Undrar om det åtminstone finns en röd tråd du följer.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (I)

    Jag lyssnade på min intuition som sa att jag absolut inte skulle ta det. Har därefter läst på. Bland annat biverkningsrapporter och pfizers egen studie där fler dog i behandlingsgruppen än i placebogruppen och blivit än mer övertygad om att jag inte vill ha det. Allt hets och press och hat har också bidragit till att jag blivit ännu mer ovillig att ta det. Jag dör hellre eller blir fängslad än att ta det vaccinet. Kommer Indiens avaktiverade vaccin hit kan jag tänka mig det.

  • Maya84
    klyban skrev 2022-02-19 00:05:01 följande:

    Dock berättar fakta att det som är klart farligare och svårare och det är att få COVID-19.
    Och allvarliga biverkningar är galet få med vaccinen.
    En fin fråga är varför väljer man det som är så extremt mycket mer farligt i jämförelsen?

    Och jo, vi kan garantera en sak och att alla dör en dag, och garantera kan man aldrig göra med läkemedel.
    Se bara på Alvedon, som har orsakat mycket mer skador och död än vad COVID-19 vaccinen gjort.
    Så vad ska den konstiga svartvita argument vara för, för kan man garantera så, så skulle vi aldrig dö.


    Nekar du även annan behandling av sjukvården?
    Undrar om det åtminstone finns en röd tråd du följer.


    "galet få"? Säger någon som inte grävt lite själv och funnit tusentals videos, vittnesmål, experutlåtanden, artiklar som alla är mörkande av media, myndigheter och sociala medier. Finns det någon anledning att man inte får posta negativa åsikter eller erfarenheter om vaccinet på internet?
    Du kanske vill käfta emot alla de experter som kan bevisa svart på vitt hur vaccinet påverkar kroppen DNA?
    Klart farligare? I danmark har det smittats tusentals per vecka . Men vi går fortfarande runt som vanligt och riskerar att få smittan. Varför gör vi det om den är så dödlig? Dödsfall är minimala på friska människor så att påstå det är extremt verklighetsfrånvänt.
    Och nu när alla restiktioner är borta, då borde vi dö som flugor? Varför är restriktionerna borta?
    Varför dog inte jag när jag hade COVID, och alla mina vänner?
    Du tycker på fullaste allvar att jag ska riskera att få allvarliga biverkningar för ett flunsa liknande virus, som dessutom inte ens stoppar pandemin, utan smittar människor ändå?

    Kul att man litar på blint på myndigheter som du gör.

    "One of the world?s most prominent medical doctors with expertise in treating COVID-19 has gone on the record with a scathing rebuke of the U.S. government?s approach to fighting the virus. He says the government?s strategy, carried out in cooperation with the Bill and Melinda Gates Foundation and the United Nations World Health Organization, has resulted in tens of thousands of unnecessary deaths and is now being followed up with thousands more deaths caused by a mass-injection program."


  • Anonym (A)
    Maya84 skrev 2022-02-19 00:43:13 följande:
    Du kanske vill käfta emot alla de experter som kan bevisa svart på vitt hur vaccinet påverkar kroppen DNA?
    Hur mycket du än käftar så påverkar vaccinet inte DNA.
    Du bör undersöka seriositeten på dina "källor".
  • Maya84
    Anonym (A) skrev 2022-02-19 00:47:57 följande:
    Hur mycket du än käftar så påverkar vaccinet inte DNA.
    Du bör undersöka seriositeten på dina "källor".
    Nej ok, för du vet med säkerhet vad ett vaccin innehåller? Eller var du med att ta fram det?
    Du vet ju inte ens mina "källor", men du är sjukt snabb att påpeka att källorna inte är trovärdiga. Du har alltså redan bestämt dig  att jag har fel, utan att ta reda på varför många  (inklusiver nobelpristagare) och forskare går ut med denna information. Det är ju tydligt att om man inte orkar eller vill ta reda på saker som sträcker sig längre än vad Expressen, SVT eller staten vill tala om för dig så är det inte konstigt att majoriteten har vaccinerat sig.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?