• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Lynley

Du är nog antik
    Jag är också 31 och ansar bikinilinjen nu till sommaren.
    Men visst är det en trend, är inte allt det?

• Anonym (aldrig)

Personligen skulle jag aldrig raka av allt könshår.. man vill se ut som en kvinna och inte som ett barn eller??.. trima lite här och där men inte mer än så.. så jag tycker inte du är antik, inte alls

• Anonym (aldrig)

Lynley, du ska kanske läsa om TS inlägg

• Anonym (sjuk?)

Folk som jämför en helrakad kvinna med ett barn skrämmer mig. Det tycker jag är sjukt.

Jag föredrar att alla i hela världen rakar sig framför
    att folk jämför rakade vuxna med barn.

• Aaliyah

Det har funnits många trådar om detta på fl och du är nog om inte antik så gravt otrendig ts. Liksom jag för övrigt.

• Anonym (:))

Mode är väl något som genomsyrar det mesta just nu!?

Vad gäller rakat eller inte rakat så är det nog lite en generationsfråga och en storstads/småstadsfråga. Tror jag?

Själv bor jag i en storstad och är 30 och rakar allt eller nästan allt (landningsbana som du skrev).

• Huskatt

Jag är oxå gammal..*snyft*

• Anonym (rakad)

Personligen tycker jag det känns fräschare utan en massa hår... Rakar nästan allt (sparar landningsbanan )
    Men det är nog ganska vanligt att tjejer inte rakar alls eller "bara" fixar bikinilinjen...

• Lynley

Anonym (aldrig); varför ska jag läsa om tråden? Jag har gjort det flera gånger utan att förstå vad du menar. Är jag helt gravidig i huvudet eller? Snälla förklara

Svar på tråden Mode i könshår?