• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • PeggyLee

Jag (min sambo) använder nästan alltid rakapparat i stället för att renraka. BLir lite stubb men det kliar inte
    Men ibland vill jag ha helt slätt o sen tar det inte så många timmar förrän det är prickigt o kliigt...
    Vad var det för bra creme???

• PeggyLee

VAXA??? Herre Gud... Gör inte det VANSINNIGT ont???

• Anonym (hmm)

hehe joo det e klart att man vill in mot roten men man suger väl inte så man stoppar in håret i munnen? håret kommer ju bara på snoppen om man drar i förhuden, men om man drar tillbaka när man suger så har jag svårt att tro att man får in hår i munnen.

• Ramunda

Jag har oxå undrat det?? Jag ansar bikinilinjen ibland å ibland kör jag med landningbana... det e olika...

Å jag gör det av hygieniska själ, inte för att min kille tycker att jag borde raka mig...

• Anonym

Ramunda: Det är inte mer hygieniskt. Tvärt om, att raka sig (oavsett ställe) är mer ohygieniskt än att låta håret vara kvar.
    (Gissar dock att du inte egentligen menar hygieniskt, alltså bra för hälsan, utan använder det ordet i stället för "fräscht" som man själv bestämmer vad som är.)

• Mist

aaliyah--- nej, varför tror du att den heter så? Inte den jag använder

• Anonym (hårfrun)

Hejsan, vilken rolig tråd! Men jag funderar lite hur man gör när man har en JÄTTE-hårig man, han här jättemycket hår överallt. Jag skulle gärna vilja att han var rakad, gillar det! (han skulle också vilja vara rakad) Men det ser ju jättekonstigt ut om han bara rakar sig runt snoppen och pungen, då blir det ju som en hårfri-zon där och resten av kroppen är hårig. Han är lite orolig över hur det ska se ut i omklädnignsrummet efter fotbollen!

Svar på tråden Mode i könshår?