• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • DRÖMMIS

Själv har jag alltid bara tagit bikini linjen. Skulle aldrig ta bort allt. För mig är det kvinnligt med könshår, inte en hel urskog men hår ska det vara.
    Och jag är en sådan "tjej" som tycker att man ser ut som ett barn om är helrakad. Äckligt tycker jag.

Men visst alla är vi olika o gör som man själv behagar.

• Anonym (rakad)

Men alltså ett barn? Jag kan inte hålla med om det... Man har ju alla former kvar även om man tar bort könshåret..

• Anonym

Skulle inte heller raka av allt där. Jag tycker det är något sjukligt över det. Tycker att män som gillar det är lite småäckliga eftersom vuxna kvinnor HAR hår där AV NATUREN och barn inte har det. Så personligen tycker jag helt enkelt att det är lite äckligt.
    och jag är fortfarande en bra bit under 30

• Aaliyah

Eftersom barn inte har könshår så är du som ett barn i det avseendet anonym. Men det betyder ju inte att du ÄR ett barn eller är som ett barn i något annat avseende.

• Anonym (orakad)

Jag tycker det är så ofräscht med rakade underliv. (och visst ser rakade tjejer ut som barn)

• Anonym (ansar)

Jag ansar bikinilinjen och blygdläpparna, men sparar trekanten. Vill se ut som en vuxen kvinna, men ändå bespara min man att få hår i munnen vid oralsex.

• Annis76

Rakar bara bikinilinjen. Tycker att det är jobbigt. Hur orkar ni som rakar av allt eller nästan allt att hålla det i trim? Det måste ju vara ett ständigt rakande, eller?

• Fru Engman

Jag rakar mig helt, har endast "landningsbanan".
    Jag har alltid tyckt att det är äckligt med hår mellan benen, på benen och under armarna...
    Det är främst därför jag rakar men visst är det ett plus för sexlivet med!
    Tror att det där med rakning är lite av ett "mode" bland de yngre tjejerna/killarna, jag är 27 och skiter i vad andra tycker...gör det för min egen del! Det är upp till var och en.
    Men det där med att vissa jämför en med att man ser ut som ett barn är ju så löjligt, inte samma sak och har inget med det att göra!!!

♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman
    Annis76 skrev 2006-06-09 18:26:18 följande:
    Rakar bara bikinilinjen. Tycker att det är jobbigt. Hur orkar ni som rakar av allt eller nästan allt att hålla det i trim? Det måste ju vara ett ständigt rakande, eller?
    Jag rakar mig en gång i veckan, när jag rakar mig under armarna! Känns inte jobbigt alls!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Daidi

Jag har gett upp rakandet, det känns inte så viktigt nu när jag har ett barn att tänka på också!
    Jag trimmar bikinilinjen när jag orkar! Jag är "bara" 22!

Svar på tråden Mode i könshår?