• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Anonym (ja just de)

jag har då mer problem med hår än utan...

• Rusty

Anonym, håret är där för att hålla de viktiga delarna skyddade och rena! Därför är det faktiskt ganska ohygieniskt att raka sig.

Det är alltså meningen att eventuellt "klägg" SKA fastna i håret och inte ta sig vidare till mufflan. Men hur mycket klägg kan det bli? Jag menar, oftast han man ju kläder på sig om man nu kravlar runt bland mycket klägg? Och då skyddar håret också, det blir ett luftlager där som bidrar med ventilation och därmed motverkar svamp.

• Anonym

Aaliyah: "Anonym; din kille kanske tycker du sticks då? "
    Nä, det var när jag var helt nyrakad. Jag hade tänkt överraska med det. Han tyckte det såg lustigt ut Inte precis den sexiga nytändning jag hade i tankarna

• Anonym (ja just de)

aalliya: nä, eftersom jag rakar varannan dag ungefär, utan han vill se mig med hår (han har aldrig gjort det)...

och min gyn har kommenterat att jag rakat mig men då har jag bara sagt att hon ska inte bry sig för det är min fitta

• Aaliyah

Det var till anonym (ja just det) som mitt senaste inlägg var riktat. Det är ju flera som är anonyma...

• Ramunda

Anonym
    Ramunda: Det är inte mer hygieniskt. Tvärt om, att raka sig (oavsett ställe) är mer ohygieniskt än att låta håret vara kvar.
    (Gissar dock att du inte egentligen menar hygieniskt, alltså bra för hälsan, utan använder det ordet i stället för "fräscht" som man själv bestämmer vad som är.)

Jag blir alltid så svettig å äcklig när jag inte rakade mig, å det gillar jag inte, jag vill vara fräsch... Sen vid mens e det ju ännu äckligare med en massa hår....

Nä jag gör mitt val att raka mig som jag känner fört å sen för andra göra prercis hur dom vill...

• Anonym (jo just de)

Har rakat mig en enda gång i en förvirrad tid av mitt liv. Det gör jag aldrig om. Jag avskydde känslan. Jag har t.o.m. för mig att jag rös ibland för att jag tyckte det kändes obekvämt när jag gick.
    Annars... jag kan raka bikiniliinjen till sommaren. Ibland.
    Använder inte string heller, det ökar risken för svampinfektioner så när jag är hemma brukar jag gå runt i byxor och inga trosor alls under. Så trivs min kropp bäst.
    Sedan får alla göra som de vill.

• Elli47

Har aldrig rakat mig där nere och tänker inte göra det heller. Förstår inte varför man ska göra det ens... Men jag är gammal och antik, det är väl därför! Om det behövs så ansar jag lite med nagelsax bara.

• Anonym (ja just de)

eva37: för att det inte är särskilt trevligt med könshår som sticker utanför troskanten, precis som det inte är trevligt att se andras buskar under armarna

• Aaliyah

Om man inte har värre problem än att man ser något hårstrå som sticker ut någon gång kanske man har det rätt så bra.

• BusLotta

Jag har inget emot om det sticker ut hår på andra under armarna eller i bikinilinjen, tittar liksom inte på andra på det viset.... Mer hygieniskt med hår, men folk får göra som dom vill, mej stör det inte!

• Elli47

Nu är det mycket sällan jag går i bara trosorna så det är inte särskilt många som ser ev hår som sticker ut och likaså är det med armhåren (som jag dock rakar bort). Som sagt, där nertill ansar jag med nagelsax och har jag normala trosor så sticker det inte ut något! Ok. Andra får göra som dom vill, men det finns inget som skulle få mig att raka bort håret där nere.

• Fru Engman
    Aaliyah skrev 2006-06-11 12:21:09 följande:
    HannaoLillis; jag tänker fortsätta att skriva precis vad jag vill. Och så länge jag följer reglerna i forumet så är det inte mycket du kan göra åt det.
    Och det är helt ok att man skriver och säger/tycker vad man vill!
    Men att hålla på att tramsa sig mot de som inte tycker lika som dig det är barnsligt!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Clavi

AH! Ännu en tråd
    Jag rakar mig inte, för jag tycker det är ohygiensikt och fult.

Jag tror att, generellt, så rakar sig tjejer för att killar vill det, ett ideal som kommer från porrvärlden.

• Anonym (ja just de)

och jag tror generellt att folk rakar sig för att de trivs i det

• Fru Engman
    Aaliyah skrev 2006-06-11 16:22:42 följande:
    Hanna och Lillis; om du inte gillar mina inlägg får du väl anmäla dem.
    *hahahahahahaha* Fundersam
    ♥Hanna&Lillis♥
  • trasselsudd

Rakat underliv leder till ökad risk för svampinfektioner och upprepade svampinfektioner kan leda till vestibulit (ursäkta om jag stavar det fel). Det innebär att det gör ont vid samlag och det finns, så vitt jag vet, inget läkemedel mot det.

Svar på tråden Mode i könshår?