• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Anonym (ja just de)

jag har aldrig läst tips om att man ska helraka sig i någon tidning faktiskt, och jag läser mycket tidningar, står det nåt handlar det om trimning av bikinilinjen eller om att lämna landningsbana, men inget om helrakning

• Åsa

anonym ja just de: Jag har sett om det flera gånger bara sista månaderna, och då i mainstreamtidningar av typ kvällstidningarnas helgbilagor och någon damtidning. Det jämförs brasiliansk vaxning och rakning och allt möjligt.

• Anonym (ja just de)

men står det om att vara helt slät, för när jag läst tidningar pratar om brassevaxning så har det handlat om att lämna en landningsbana, inget om att ta bort allt... eller menar du att det inte borde stå om det alls

• BusLotta

Tycker det är upp till var och en, men håller med Beatrize74, tycker nog de e lite väl småbarnsaktigt med helrakat.

• Aaliyah

Brasilansk vaxning betyder vad jag förstår att ta bort allt. Och tidningarna får väl skriva om vad de vill. Men att de inte skriver om hårborttagning i underlivet stämmer inte.

• Anonym (ja just de)

brasilian har blivit förknipat med ta bort allt, men egentligen är brasilian att ta bart och lämna landningsbana och att ta bort allt är en hollywood

• Anonym (ja just de)

nej sa inte att de inte skriver om hårborttagning i underlivet, utan att de inte skrivit om att ta bort allt... men som sagt, borde det inte stå om hårborttagning nertill alls?

• Åsa

anonym ja just de: Jag varken har sagt eller menar att det inte borde stå om sådant. Jag säger, och menar, att den här typen av inslag är ett tämligen tydligt exempel på att det handlar om ett mode, vilket till exempel du ifrågasatte.

Svar på tråden Mode i könshår?