• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Anonym (sjuk?)

Hmm, det här stämmer inte.

Jag får aldrig visa leg på systemet fast jag rakar överallt jag kommer åt.
    Uppenbarligen ser jag inte ut som ett barn.

Nej, men på allvar. Det är inte så att jag är för någon slags kollektiv rakning men ni kan väl inte seriöst mena att ni tycker att en rakad vuxen kvinna ser ut som ett barn?

• Anonym

anonym sjuk?:
    "Alla gör som de föredrar."
    Visst

"Men när folk säger att rakade kvinnor ser ut som barn är det något fel. "
    ??
    "Varför jämför man ens ett vuxet kön med ett barns? "
    För att ett rakat kvinnokön ser mer ut som ett barns?

• Fru Engman
    Anonym (sjuk?) skrev 2006-06-09 18:40:51 följande:
    Hmm, det här stämmer inte.Jag får aldrig visa leg på systemet fast jag rakar överallt jag kommer åt.Uppenbarligen ser jag inte ut som ett barn.Nej, men på allvar. Det är inte så att jag är för någon slags kollektiv rakning men ni kan väl inte seriöst mena att ni tycker att en rakad vuxen kvinna ser ut som ett barn?
    Jag undrar oxå detta???
    Det är upp till var och en men att jämföra oss som rakar med ett barns kön är ju sjukt!!!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • MammaHela

Jag kan inte förså hur man kan dra liknelser med ett rakat kvinnokön och ett barns kön.
    Då skulle det vara samma sak att påstå att en kvinna med väldigt små bröst ser ut som ett barn...

Fast jag brukar pendla mellan totalt orakad (=lat) rakat bikinilinjen (=kort om tid), rakat med landningsbana (=mer med tid) och helrakat (=glad gubbe)

Stolt mamma till 2 busfrön
  • Fru Engman
    MammaHela skrev 2006-06-09 18:43:17 följande:
    Jag kan inte förså hur man kan dra liknelser med ett rakat kvinnokön och ett barns kön.Då skulle det vara samma sak att påstå att en kvinna med väldigt små bröst ser ut som ett barn...Fast jag brukar pendla mellan totalt orakad (=lat) rakat bikinilinjen (=kort om tid), rakat med landningsbana (=mer med tid) och helrakat (=glad gubbe) Stolt mamma till 2 busfrön
    *hihi*
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Anonym

TS Gumman: Jo, det är klart att det handlar om mode.

Jag som är några äldre än du har sett modet med rakade ben och armhålor komma och var lika oförstående till det som du är till rakat kön. (Jag tycker fortfarande det är löjligt men vaxar på sommaren när det syns, inte för att jag eller min man bryr mig utan för att jag vill bli uppmärksammad för annat än att jag är omodernt hårig.)

Fast tjejerna runt tjugo har inget minne av tiden innan rakningsmodet och ser det som något "naturligt", "fräscht" etc och inte som det mode det är.

• Anonym (rakad)

Vill man inte raka ska man låta bli! Men man ska inte påstå att rakade ser ut som barn... Taskigt tycker jag!

• Anonym (orakad)

Och det som är komiskt är att alla rakade tjejer bestämt hävdar att de bara rakar sig för sig egen skull.

• Anonym

Visst är det mode men som med andra moden så är det inte alla som följer det. Jag tror också att det är mycket mer utbrett och accepterat bland ungdomar men det är också vanligare i förorten än i innerstaden och allra vanligast förstås bland muslimska tjejer som tydligen "ska" vara hårlösa.

• Anonym (rakad)

Faktum är att jag tycker det det ser bättre ut utan hår. Och det känns fräschare vid sex/mens osv...
    Men å andra sidan gnäller ju knappast sambon över att slippa få könshår i munnen vid oralsex.

Rakar för bådas skull!
    Bara känslan vid beröring kan få mej att raka mej alltid! Och då är det ju faktiskt för min skull!!

Svar på tråden Mode i könshår?