• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Anonym (sjuk?)

Varför skulle jag inte raka mig för min egen skull?
    Jag rakar regioner som ingen ser.

Menar du att jag rakar mig för någon som inte finns?

• Anonym (ja just de)

självklart rakar jag mig för min skull, började av misstag (slant till med rakhyveln och tog bort ojämt, så då tog jag bort allt) när jag var 13, och tyckte det kändes så bekvämt så jag fortsatte, jag har alltid varit enda tjejen i klassen och blandd bekanta som helrakat sig, och jag gör det när jag haft långa singelperioder med månader utan sex också, varannan dag tar jag bort det i duschen

• Anonym (fru p)

Visst är det roligt med mode, nästa generation tjejer kommer antagligen att tycka att rakade kön är urfånigt...

• Anonym (fru p)

Aaliyah: det var en fantastiskt bra idé, se till att få patent på det genast:)

• StrawberryGirl

Jag färgar även fitthåret ibland

• Anonym (sjuk?)

Men ni, det finns redan.
    Hört talas om intimfrisörer?

• Fru Engman
    Anonym (orakad) skrev 2006-06-09 18:46:52 följande:
    Och det som är komiskt är att alla rakade tjejer bestämt hävdar att de bara rakar sig för sig egen skull.
    Jag gör det pga att jag ogillar hår på benen, under armarna och mellan benen. Har gjort det i 13 år för att jag själv känner mig fräschare! Men det är ett litet plus för sexlivet oxå!
    Skulle aldrig raka mig för att min partner ville det!!! Det ÄR självvalt!
    ♥Hanna&Lillis♥
Svar på tråden Mode i könshår?