• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Anonym (hmm)

visst kan man raka ben o under armar, men jag tycker att ett kön är något som man använder vid samlag o det ska se kvinnligt ut.

• Anonym (ja just de)

jag ser kvinnlig ut, utan hår, ingen har då nånsin misstagit mig för ett barn...

• Monstermamman

Men om det är en stor buske där så ser man ju inte det kvinnliga.

Nej men allvarligt så anser jag att så länge det är en själv som väljer hur man vill göra så är det väl ok vilket man än väljer? Bara man själv är nöjd så är det väl bra?
    Ibland rakar jag allt och ibland låter jag det växa hej vilt, allt efter humör, ork och lust.

♥ Monstermamman
  • Anonym (hmm)

haha vadå kommer åt lättare? var ere du vill komma åt? roten? han har väl inget hår på ollonet eller ute på snoppen?
    visst kan han klippa det om det e superlångt men inte ta bort allt.

• Anonym (ja just de)

ja, in till roten vill jag komma åt, och kulorna så klart...

och ja, det tycker jag att man gör, huvudet luftas ju, ligger ine instängt i varma kläder där det bildas massa svett som luktar, och könshår när man har mens, med blod och gojs, nej, käns inte frächt (dessutom har iaf jag aldrig fått problem av att vara utan hår, men sparar jag så kommer svampen som ett brev på posten)

• Monstermamman

Aaliyah:

Personligen så svettas jag betydligt mindre i hårbotten på huvudet (tror jag aldrig svettas där? ) mot vad jag svettas i ljumskarna.

♥ Monstermamman
  • Anonym (hmm)

men om man är rakad o ens kille slickar en i mörkret, vad finns det för kvinnligt med en skön då? eller om man bara fokuserar på könet, vart e det kvinnliga då?

• Anonym (Hårig muff)

Trender är intressant.

När jag var tonåring ansågs det bland mina kompisar tantigt och lite töntigt att raka benen, i alla fall på vintern. Nu för tiden känner jag mig närmast ovårdad om jag visar mig "bland folk" med alltför stubbiga spiror. För att inte tala om håret under armarna!
    Så lättpåverkad är jag! (Nåväl, det har ju gått några år, men ändå. )

Jag har i och för sig begåvats med en inte alltför vildbevuxen mus, men jag trivs bra med att bara raka (pyttelite) i bikinilinjen, och klippa lite på längden ibland.

Frågan är: kommer jag om 15-20 år till känna mig lika ovårdad om jag visar mig med orakat kön i ett omklädningsrum som jag nu känner mig om jag har lurviga ben till sommarkjolen?

• Monstermamman

Anonym (hmm):
    Mitt underliv blir mycket känsligare när det är rakat än icke rakat.
    Dom gånger jag rakar mej så gör jag det för känslans skull och inte för utseendets.

♥ Monstermamman
Svar på tråden Mode i könshår?