Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Gumman)

Mode i könshår?

En fundering om det här med raka könshåret?

Hörde på jobbet idag från några yngre tjejer att den senaste "trenden" var helrakat nu inför sommaren och att "landningsbanan" var helt ute? Ville inte lägga mig i diskussionen utan kände mig mest som 100 år även om jag bara är 31. Kanske gammalt:)

Det jag undrar över är om det har gått mode i det här med rakat könshår och om jag är antik som bara ansar bikinilinjen till sommaren.

• Svar på tråden Mode i könshår?
  • Anonym (ja just de)

tcker iof inte att det handlar om mode utan om personlig hygien

• Åsa

anonym ja just de: Hygieniskt är något som befrämjar hälsan. Det gör inte rakning av underlivet, faktiskt inte någon hårborttagning. Vad du menar är väl att du tycker det _känns_ rent/fräscht etc. Och det får du naturligtvis tycka, men det är likväl ett (ganska nytt) mode det handlar om.

• Beatrize74

Anonym - kroppen HAR hår där nere FÖR ATT det är hygieniskt.

• Anonym (ja just de)

mhm, är väl olika då, för att det fastnar klägg i håret och att man får svamp så fort mn har har lite hår känns inte så värst hygieniskt, hygien handlar om renlighet...

• Anonym

braxilian, hollywood, landningsbana... Vem bryr sig om namnen? Det är bara om man går till salong och beställer något man behöver veta vad de menar med ett visst ord. Det har spritt sig att ta bort håret där nere och den som gör det experimenterar med olika varianter av hur och hur mycket och var, ingen större skillnad tycker jag.

När jag testade att helraka en gång fick min man världens skrattanfall. Såg ut som en naken kyckling kläckte han ur sig

• Aaliyah

Om man tvättar sig regelbundet brukar det inte "fastna klägg". Och att man oftare får svamp om man inte rakar sig får du gärna utveckla anonym.

• Anonym (ja just de)

min kille tycker egentligen jag skulle kunan spara ut en del hår, men det kan han glömma, tycker inte om det

• BusLotta

Jag rakar bara bikinilinjen, jag har aldrig haft minsta problem med varken "klägg" eller svamp! Håret är till för att skydda vårt underliv, känsliga slemhinnor mm från bakterier och dyl!

• Anonym

ja just de: Det är mycket vanligare att få problem med svamp och annat när man tar bort hår, inte när man lämnar kvar det även om det blev så på dig. Flytningar får man inte svamp av, de är där för att skydda ph-nivån, och håren för att skydda mot skav. Min gynekolog avråder jättestarkt från att raka.

Svar på tråden Mode i könshår?