-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Hej på er!
Idag efter dagis när jag tar av A på överkroppen upptäcker jag 5-6 röda prickar med lite vitt i mitten, utspridda på bröst och mage. Det är väl så vattkoppor ser ut har jag för mig??? Vad säger ni som har barn som haft det?? Vill minnas att jag lärt mig i skolan någon gång att de brukar börja på bålen. Ringde dagis för att kolla om någon annan där har /haft vattkoppor men icke. Håller honom hemma imorgon ialla fall så man får se hur det utvecklas.
Imorgon fyller sambon år...kan bara inte komma på någon bra present eller kul uppvaktningstips. Snälla hjäöp mig!!
Kram -
Stackars lilla A om det är vattkoppor..för dom brukar väl klia en hel del??
Present tips? *funderar*
Skaffa barnvakt nån kväll framöver och ta m honom ut på en bit mat & bowling/bio/biljard?
Eller boka nån annan rolig upplevelse som tex konsert/teater el dyl?
Brukar alltid vara uppskattat
Igår hade Jonte feber igen *suckar*..39.2..han har även sovit dåligt 2 nätter i rad.
Gav honom alvedon innan läggdags..
Men *peppar peppar*..inatt sov han hela natten utan att vakna å vara otröstlig.
Och imorse var febern som bortblåst....
Vi misstänker att det är tänderna som spökar?!
Jonte var på ett strålande humör imorse..säkert för att han fått sova ut inatt?
Nej, ska ta och fixa lite här hemma.
Solis & Lovan:
Lunch nästa vecka?????????? Har ju ännu inte blivit av, och jag tycker det skulle vara himla trevligt att få luncha med er
Solis:
Visst är det nästa måndag som du skulle göra könsul?? -
Nitis: Det stämmer att det på måndag vi har könsUL, vilken koll du har
Lunchdate vore jätte trevligt. Jag är i skolan tis, ons och tors. Varav tisdagen passar bäst tror jag. På onsdagen får vi vår nästa inlämningsuppgift igen och då kan det bli så att jag måste vara med gruppen över lunchen och gå igenom uppgiften....det vet jag inte nu.
Stackars Jonte med så hög feber igen
Jordnöten: Har ingen aning alls hur vattkoppor visar sig. Jobbigt isf men bättre att de får det som små än som vuxna iaf!
Nu ska jag surfa lite till sedan måste jag plugga som vanligt
Men oj vad jag trivs ändå, det är sååå himla intressant och studiekamraterna är underbara. Hittade en tjej av samma årgång som mig med två små barn, vi fann varandra direkt och är mest som små skoltjejer och går runt och fnissar hela dagarna
Super härligt!!! -
Nitis: Vore jättetrevligt att träffas och luncha nästa vecka, men det är hemtenta-vecka då. Ska förvisso till skolan ändå både måndag och torsdag, men då blir det bara tentaplugg med gruppen. Men jag är i skolan fram till 12 på fredag - om du vill kan vi träffas då? Solen får oxå gärna följa med om hon är i skolan då.
Ja, och om någon annan kan får de oxå självklart komma med!
Här har första gruppredovisningen varit, och det gick KANONBRA! Var lite orolig i början, men det gick fort över och det blev lika kul som det brukade vara när man redovisade någonting i skolan. SKÖÖÖÖÖÖNT!!!
Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka bli av med min förbaskade nästäppa. -
Jordnöten: vatt koppor kan börja precis som du beskriver... när u läser detta så lär du ju se om han hr fler prickar då är det def vattkoppor..
Det du skall tänka på efter som du är gravid är att du kan få bältros och det är INGET trevligt att få som gravid, inte vattkoppor heller men men..
Så du får väl hålla lite koll på dig själv ochså det behöver ju inte sätta sig preic runt magen utan kan ju lika väl sätts sig någon annan stans
Hoppas att det bara är utslag av vanlig karaktär.. -
Jahuupp!!
Här var det tyst som i graven...
Först ut i dag tydligen, idag är jag hemma med mina vildingar, skolan stängd liksom dagis, ska passa på att ha stor tvätt när jag ändå är hemma..
Twinsen var så gooa och tog med sig lilleman ut på promenad så att jag han duscha och plocka upp efter morgonen *puss på dem*
Sedan blir det en tur till staden för att handla gympa skor och handla lite mat, kan alltid vara bra att ha något att stoppa i magen
Kanske kan man smita in och glo lite på bebis kläder, har inte köpt en enda pryl till den lill* och något alldeles eget måste den väl ha??
En fundering bara.. ang namn..
Kan man ta ett namn som finns i bekantskaps kretsen??? men som man väldigt sällan ser/träffar?
-
Godmorgon tjejer!
Solis: Ska du å jag ta en lunch på tisdag?
Så kan väl du å jag Lovan, luncha på freddag??
Det verkar som att öroninflammationen inte gett m sig, igår var Jonte så ledsen..
Så när han åt välling testade jag att försiktigt trycka vid örat, varpå han släppte flaskan och stortjöt
..stackars liten!
Fick en ipren supp och lyckades somna efter mkt om & men, och idag kl14 ska vi till läkaren igen och kolla öronen.
Och vi som misstänkt tänderna, när det kanske hela tiden varit öronen som spökat?
Stackarn..borde ha testat trycka vid örat för flera dar sen
...
Annars så är det sådär..är lite små deppig faktiskt..egentligen utan större anledning.
Men jag var på rutin kontroll & gjorde hjärtUL imorse.
Jag har ju alltid fått höra att jag har ett litet läckage vid ena klaffen som är oförändrat sen operationen...
Men idag fick jag höra en ny version och tja, jag förderar den "gamla" versionen..
Tydligen så har jag ett litet läckage vid ena klaffen, men den andra klaffen är tydligen inte helt 100..
Den stänger inte som den ska, vilket orsakar att blodet rinner tillbaka ner i hö förmak
(? tror jag det var?) och det läckaget klassas som stort, och har gjort att högra sidan av hjärtat är större än ett normalt hjärtas högra sida...
Det här kom som en chock för mig och jag såg ju genast en operation framför mig, men det var tydligen inget som var aktuellt i nuläget enligt den här läkaren eftersom jag mår bra.
Och det har tydligen sett ut såhär i några år och inte förändrats.
Men av någon anledning har inte den här infon nått mig, har ju bara fått höra att
"det ser bra ut"...
Så det kändes himla olustigt med den här nya informationen
Men jag mår ju bra, så det är ju onödigt att fundera allt för mkt på det här. Tur dom gör regelbundna kontroller....
Nej, dags att börja m lunchen.... -
Nitis-gumman!!! 1000 kramar till din gumman!!! *kramar om dig hårt*
-
Nitis: Vilket trist besked efter att tidigare fått höra att allt är bra. Skönt att du mår bra i alla fall. *stor kram till dig och en krya på kram till Jonte*
Minja: Jag tycker nog att man kan ta et namn som finns i bekantskapskretsen...däremot kan det ju bli onödigt jobbigt om man ska ta tex samma namn som barnets kusin. Vad har ni för namnförslag?
Lovan: Fick du igenom ditt önskemål om täta kontroller hos BM?
Här har vi fått bekräftat att A inte har vsttkoppor! Så skönt!!! Visserligen ska han väl ha det någongång, men just nu är inget bra läge. Så imorgon är det tillbaka till dagis och jobb.
Hänger gärna med på en lunchdate nästa vecka om det blir någon dag som jag är ledig. -
Nitis: Åh fyy vilken jobbig information
Men som du säger är det ju iaf skönt att du mår bra nu!!! *bamse kram* Hoppas Jonte nu får slippa öroninflammationen, det gör ju så himlans ont
*En krya på sig kram till grabben*
Vore jätte trevligt med lunchdate på tisdag om du har tid då
Jag har inga föreläsningar på fm så har bara en tid att passa och den tiden är 13.15 då em-föreläsningen börjar. När vill du träffas? Kan ju vara skönt att träffas innan 12 så man slipper hamna i den värsta mat-kön iaf.
Jordnöten: Vore jätte trevligt om du med hade tid att komma förbi kåren på tisdag på lunchdate. Himla billig mat och mycket gott
Det går på tok för länge mellan träffarna här. Och att ni ens vill komma till högskolan och äta är ju alldeles perfekt för mig då det rätt tight med tid för att hinna på lunchträff i stan. Kåren har dessutom både godare och billigare mat så rekommenderar varmt att äta där!
Minja: Även jag säger som Nöten, tycker det är helt i sin ordning att "ta namn" från bekantskapskretsen. Speciellt de man träffar mindre ofta. Kusiner är väl lite dumt att ta samma som men beror ju på hur ofta man ses där med egentligen. Är det en kusin man träffar max en ggr/år så spelar det ju ingen roll. Själv har vi två namn som är på vår namlista på vårt nästa barn som finns i ko-gänget t.e.x. Varav det ena är i princip helt bestämt att vi kommer döpa vårt barn till om det blir det könet. Men allt kan ju ändras när man väl får se kotten
Men tycker det är synd att ko-gänget hade så himla bra namnsmak
Däremot vårt favvo pojknamn William är det totalt kört att ta eftersom enda kusinen fick det namnet och han bor ju bara 500m härifrån så det går tokbort! *Grämer mig fortfarande*. Och Wilhelm skulle vi med kunna tänka oss istället men det går ju också bort eftersom kallnamnet bara kan bli Wille och det kallas ju William för....*surar*. Allt blir sååå mycket bättre om det är en tösa i magen för då har vi iaf ett namn som vi gillar även om det ju finns i bekantskapskretsen....