-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Solen: Vi ska få uteplats på baksidan oxå, så vi får 2 uteplatser. Härligt härligt - men jädrigt tråkigt medans de håller på... *mutter mutter* Men men, någon gång ska det vara färdigt i alla fall. Bara NÅGRA månder försent - de skulle vara färdiga med allt i mitten av juli, men nu räknar de med att de kommer vara färdiga tidigast i slutet av oktober. Det var den sommaren utan att man kunde sitta ute på sin balkong och uteplats.

Står i skolan och skriver. Vi har haft grupparbete 2 timmar nu på eftermiddagen. Var rätt soft att åka till skolan till klockan 13 och vara färdig klockan 15.
Nej, nu ska jag iväg och hämta Tias på dagis. Måste prata lite med förståndaren - ingenting jag ser fram emot, men väldigt välbehövligt. Någon som vet om något annat dagis här i stan där det finns plats någorlunda snabbt? -
Lovan: tyvärr kan jag inte rek något
MEN ni kan ju flytta
för här finns det säkert dagis plats och det är ju såååå fint här ute på landet
Sedan är det nog uppsägningstid antar jag så det är bara att ringa till Placerings assistenten och förklara ditt problem -
Hallå!
Solen: Oj oj, hoppas att man slipper det där, det låter inget skojsigt. Lycka till nu och hoppas att det år över snabbt!!
Choko; Lycka till!
Tjoho, dag har vi varit på UL och vi åke fram och inte tillbaka som vi trodde. BF 12 februari. (18 feb från början) Men eftersom det är planerat snitt så sa hon att det kommer förmodligen bli ca 1 februari. Men jag berättade att nr 1 är född då, jamen då kan ni ju ta 2 feb sa sa hon. Skoj skoj. Kanske kan man göra ett januaribarn av det, haha.
Lovan: Varför byta dagis??? -
JC: vad skönt att slippa bli tillbaka flyttad.
och du får säkert en snitt tid i januari om du ber om det.. inte roligt att ha barnens födelsedag på samma dag precis.... eller dagarna efter varandra, blir lite mycket kalas kanske..
Det var inga problem att få snitt för dig eller? har du fått kämpa för att få det?
själv ska jag till klara verksamheten i början på okt för mitt lilla kontrakt, lika jä_la skit rädd som sist..... -
Minja: Nej det var inga problem, men det är för att mitt diskbråck inte ska spöka ur helt. Har börjat få ont i det redan, så jag är lite skraj att jag inte ska fixa hela graviditeten. Ska du be om att få snittas? Ja det vore ju kanske bra att få olika månader på dom, haha.
Ha det! -
lovan: varför vill ni byta?? inte nöjda?? kan ni tänka er privata som föräldrakooperativ så TROR jag att det kan vara lättare att få in...vissa är väldigt förstående om man ringer o säger att man inte trivs på det man har och behöver plats pronto...ring runt o hör efter!!!! lycka till!!!
soeln: dte är ALLTID skönt att få höra att man inte är ensam i en viss situation....
-
Lovan: Oki, mysigt mysigt. Men trist de är så sena....fast det ju typiskt snickare.
Undrar också som Darling... är det ngt trubbel på dagiset? Har tyvärr inga tips på dagis platser. Verkar vara fullt även här ute så ingen aning..
Jc: Oj oj. Då är det ju egentligen inte mkt som skiljer oss åt. 2,5v endast. Och om inte jag får snitt så hamnar vi väl på bb samtidigt
För jag är säker på att jag går över åtminstonne en vecka om det blir vaginalt.
Uppdatering på trotsfronten så har denna dag varit helt underbar. Hon har varit den lilla goa solstrålen som förr hela dagen
Vaknade på strålande humör med skratt och så har det fortsatt. Dagiset hade gått kanon och hon mötte mig med en stor kram. Hon var t.o.m en ängel på stan när letade present till bror min. Och kvällsproceduren fungerade smärtfritt. Hon protesterade endast litet när jag sa hon skulle sova och då skrek hon och gnällde under den "minuten" det tog att gå till hennes säng. Väl där fnissade hon till och gosade in sig i täcket.... knasigt så det kan vara men jag är sååå glad att åtminstonne fått en vilodag eller vad man ska säga
Men som du skrev Darling så tog det 2 veckor för dig och för mig har det nu gått 2,5v där maxgränsen var nådd då för 3 dagar sedan eller vad det blir. Så det kanske är på bättringsvägen nu då...hoppas det iaf. -
Solis: Vad skönt att det börjat lösa sig
Det är aldrig kul när det är "bråkigt" på hemmafronten...
Wow Jc..då blir det många kalas i februari för er
..både kul å kanske lite jobbigt?
Lovan: förstår att det är jobbigt när dom donar hos er..men tänk vad härligt det blir när det väl är över!
Undrar som alla andra..är ni inte nöjda m dagiset?
Kan rek. Jontes dagis varmt..så gulliga fröknar! Visserligen är deras "gård" inte mkt för världen..men det är ju tillfällig lokal..dom kommer flytta nästa år till nya...
Här hemma är Jonte på bättringsväg..men vi håller honom hemma resten av veckan, så han får äta upp sig igen
..det är först nu som han visar hungerskänslor...
Sen har han såklart ont i örat och sover lite oroligt på nätterna..tycker det är dumt att skicka honom till dagis för tidigt när det inte behövs..är ju hemma om dagarna
Måste ju få "skryta" lite
..men jonte har sagt sitt första riktiga namn..gissa vad?
Jo..Gustaf
*s*
Han sitter i sin matstol å ropar på honom för att få ge skinka el dyl när han äter..å Gustaf är ju inte sen att komma, hahah -
Nitis: Ja det är himla skönt det börjar gå åt rätt håll här hemma
Vad gulligt att Jonte säger Gustaf, förstår din stolthet! Så otroligt mysigt ju mer de börjar kommunicera och man blir alltid så himla stolt och glad
hmm... plugg var det ja... tja bäst att sätta igång nu. Setat här på fl på tok för länge nu...
*tar mig i örat och loggar ut* -
Nitis: skrattar gott här*hahaha*
Gustaf precis det namnet har barnet gett som förslag på bebisen om det är en kille, (tjejnamnen är desvärre inte några som passade oss i smaken om man inte gillar seriefigurer som tingling m.m )och mamma och pappa här nickade båda och tyckte att det kan väl vara OK MEN det är långt kvar och vi kommer säkert på 2 namn till innan vi har någorlunda AH namn