• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Lovan

Solen: Trots trots trots. Alltid lika skoj... Fundersam

• Nitis77

Solen: Jonte är likadan till och från, och jag tolkar det som att trots att han verkligen älskar att vara på dagis, så är han ARG för att vi lämnat bort honom..
    Jag försöker ignorera det så gott det går när han sätter den sidan till för att visa att det betendet INTE är acceptabelt.
    Men även verkligen umgås m honom när han är hemma m mig och ge honom uppmärksamhet m lek etc...
    brukar funka bra
    Önskar er lycka till! Och stå ut, hur jobbigt det än är..för det kommer ge med sig. *kram*
    Kanon förresten att du kommer på klädpartyt..du får ta m dig hur många vänner du
    vill , bara meddela mig så jag vet hur många som kommer...

Inatt hade Jonte återigen super hög feber, så kl halv 3 for Johan iväg till barnakuten för att hämta ipren suppar, eftersom alvedonen inte tagit ner febern tillräkligt bra, så imorse var han feberfri!
    Men..ist hade vi ett argt skrikande barn som totalvägrade ALLT...
    Så nu i eftm. var vi till doktorn, för vi tyckte det rimmade illa att han ska mat/drickvägra nu när febern är borta..
    Och mkt riktigt så var allt inte ok..han har öroninflammation på vänster öra
    Så nu blir det pencellin i 1v....och vår gamla goa Jonte borde snart vara tebax

• Nitis77

Gör en liten lista

Vi kommer på Me&i Klädparty 8 okt kl 15.00:

* JC
    * Solis

• jordnöten

Jag jobbar dessvärre mellan 13-22, dagen då det är klädparty. Men jag skulle gärna vilja komma, så jag ska försöka byta med någon till dagpass istället, så återkommer om jag lyckas eller ej.

• Choko

Nitis: Vad skönt för lillen att han snart kommer att bli bra! V har också haft öroninflammation och det är inte roligt.
    Vi kommer inte på klädpartyt, som du kanske förstår men det hade varit roligt om vi bott i närheten.

Solen: Hoppas lillan blir lugnare snart, både för er och hennes skull. Bra att ni ska till BVC imorgon så du kan passa på då att prata med dem.

JC: Bra att stenen gick att pilla ut... Småbarn är fantastiska!

Spännande vecka det kommer att bli nu, med bim och val!!! Mkt gott kan hända!

• Darling73

solen: ussa vad jobbigt, för både er och lillan!!!!!! kan tänka mig att det är en reaktion på att ni lämnar henne hela dagarna....D var lika dan ett tag precis när han började på dagis och vi lämnade....ville ha närhet, men man fick inte röra honom, han ville bli tröstad men endå inte...skrek och bankade huvudet...(vilket BVC sa till mig att man skulle "ignorera" för att inte göra en stor grej av det hela...utan bara distrahera med vad som helst)...hur tufft som helst var det...höll väl i sig nästan 2 veckor...hans ilskna och ledsna humör.....lovar att E snart är tillbaka igen....

nitis: uj stackars liten då!!!!!!!! rejäl omgång han åkt på må jag säga......

D hade iaf en mycket bra dag på dagis idag....med tanke på att han var hemma nästan 1 vecka så var vi lite oroliga..men lämning gick hur bra som helst...och när jag hämtade kom en GLAD kille mot mig o kramade!!!!! första gången det hänt!!! annars har det blivit massa tårar när han får syn på en...

nä, nu ska jag umgås med mannen min...har ju knappt sett karln känns det som....

kram på er alla!!!

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Tre solstrålars mamma

Tack tjejer för att ni finns Känns så otroligt skönt att höra (missförstå mig rättt nu) att ni också har/haft liknande problem. För jag började allvarligt fundera på om det blivit något fel på vår dotter Men igår kväll så somnade Elli efter endast 20 min skrik...."kors i taket". Var så himla skönt att slippa timmar av gråt å skrik!!! Sedan i morse vaknade hon 06.30 och var super glad
    Just nu är hon dock aningen kinkig men det ju inget konstigt då hon trött igen..
    Det hade gått jätte bra igår på dagiset så idag får hon börja sina ordinarie tider direkt (13-17). Bra för då kan hon få sova på fm. Även om just idag så krockar det lite med BVC-tiden.
     Enda som gick lite snett på dagiset var att en liten kille på 1 månad äldre än henne tydligen hade bitit henne vid ett obevakat ögonblick  Så nu har hon ett stort blåmärke/uppsvullnad just under ögat. 
    Jaja,, tur det inte gick hål iaf utan bara blev en inre blödning. Då slipper vi upp å ta stelkrampspruta iaf.....

Nu ska jag försöka natta skruttan igen.
    Tack för era tips om ignorering 

Kram

• Minja

Solen: stelkramps spruta hade du inte behövt utsätta henne för efter som den ingår i bas vac som man tar när de är små (har för mig att eran lilla tagit dem??)

Här hemma har vi en snorig liten kille som hatar att mamma sitter här (datorn).
    så jag är bara inne som hastigast innan det är dax för frukost och dusch...
    Ville bara önska en bra dag till er alla.

• Lovan

Hej hej!
    Åh, denna trötthet kommer ta kål på mig snart känns det som! O inte fick jag vila särskilt länge nu på morgonen heller eftersom de håller på att såga upp dörrar till uteplatsen på baksidan nu. Vår dörr ska sågas upp i morgon - nåt jag inte ser särskilt mycket fram emot eftersom ALLT måste ut ur sovrummet ikväll för att flyttas in i morgon kväll igen. *BLÄÄÄÄÄÄÄÄ* Men vi har lejt bort Tias i alla fall som tur är. Farfar kommer och hämtar honom på dagis i morgon och lämnar honom där igen torsdag förmiddag. Så han slipper vara med och springa i kaoset som kommer att uppstå. Och SJÄLVKLART har jag fullt upp på torsdag, så jag kan inte räkna med att städa då heller. Nej, så vi får städa undan allt betongdamm som det kommer bli LAGER av i morgon kväll. *suckar*
    Nej, nu känner jag mig väldigt negativ. Det kommer säkert att bli jättebra. Men nu känns det bara... ... ...ursch och fy. Fundersam

• Tre solstrålars mamma

Nu är vi hemma från 18-mån kontrollen.
    Hon väger 10090g och är 81,5cm lång med 45,5 cm kring huvudet. Liten tjej som följer medellängden iaf!
    Sprutan gick för ovanlighetens skull helt kanon utan ett endaste pip Vilken revanch från de andra gångerna då hon gråtit jätte mkt efteråt. Då hade jag ju bröstet att trösta med så fasade för denna spruta hur länge hon skulle gråta, men det hade jag ju inte behövt fasa för

Minja: Ja jag fick höra det på BVC...att hon ju fått 3 stelkrampssprutor bl.a   

Lovan: Ska ni få ny dörr där hemma? För en dörr till uteplatsen har ni väl redan? Mysigt när det blir klart iaf även om det hemskt jobbigt just när de håller på

Nu ska här lagas lunch innan tuffsan vaknar och sedan är det dagis time!
    Ha en trevlig dag allesammans!

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2