• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Minne

Skulle ju skriva vidare...hm..snabb på tangenterna ibland tydligen..
    Curry skötte sig i Norge, tog hem sina certifikat och blev dessutom Bästa Kastrat Långhår bägge dagarna!!!! DET är inte jag bortskämd med...Hade tyvärr inte tid att skänka er allka en tanke i lördags..det var fullt upp till kl 22...sen stöp man i säng!!!
    Kramisar Minne (som har en superkelig Curry bredvid sig!)

• Tre solstrålars mamma
    Nitis: Du kan skriva upp mig för klädparty också Vore jätte trevligt!
    Och angående kårlunch i veckan så är det ju bara i morgon Tisdag som jag är i skolan denna vecka såvida vi inte ska ha grupparbete på inlämningsuppgiften. Är inga fler lektioner/föreläsningar eftersom har tenta på Lördag så det är fullt ös med tentaplugg hemma som gäller i lugn och ro. Så på onsdag kan jag förmodligen inte alltså. Men det blir väl fler gånger?
    Och när det gäller bebis så säger jag som de andra. Passa på att njut du av grabben och så får du låna våra bässar och snusa på när du känner för det Man ska ta allt i sin egen takt. Jag & M hade förmodligen väntat längre med syskon om det inte varit för min uppsägning och SGI´t som jag gärna vill ha kvar. 3 år hade känts ganska lagom annars så sluppit böket med 2 spjälsängar, syskonvagn mm mm.

Nu är första inskolningsdagen avklarad och allt gick jätte bra. Alla barnen var ute och lekte förutom 1 kille i samma ålder som fick vara inne. Så gör de tydligen alltid första dagarna vid inskolningen så barnet får hinna bekanta sig med en fröken och lokalen innan det dags för anstormningen av de andra barnen. Det är 15 barn på 3 personal på Elli´s avdelning.
    Eleonora undersökte alla rummen direkt och alla leksakerna. Gick sååå bra! Brydde sig som vanligt inte så mkt om mig. Trodde dock att hon skulle bli sur när vi skulle gå hem efter 1,5h men hon accepterade det och sa "Då" (hej då) och vinkade/gick till grinden.
    I morgon ska farmorn gå dit med henne eftersom jag är på föreläsning men resten av veckan får jag ta eftersom inga lektioner då.
    Det fungerade kanonbra att sedan ha henne mellan 13-17 på dagiset. De hade inga invändningar vilket ju var bra Och angående leksakerna så var alla leksaker anpassade till barn under 3 år. 4-5 åringarna gick på annan avdelning så då var det bekymret med småsaker att sätta i halsen ur världen
  • Darling73

minne: härligt att det gick så bra med kissen!!!!

jaha....tänkte att jag skulle återgå till jobbet i morgon jag...men kom till dagis vid 14 bara för att få hem en febrig kille....38.8 är väl inte det högsta, o han är hur pigg som helst...men vi blir hemma i morgon då...första gången jag "VABBAR" i mitt liv!!! inte mycket att skryta med men....Räcka ut tungan

nitis: är oxå intresserad av partyt...beror dock lite på vilken helg det blir.....har ju en grabb som fyller 2 (!!!!) år i oktober....JÖSSES!! vart tog det sista året vägen? Oskyldig

solen: vad skönt att dag 1 gick så bra.....

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Nitis77

Darling; Lovar att inte boka in klädpartyt den 14:e

Kul att det är några som vill komma..och som jag sa till Lovan, ta gärna m en vän, för jag måste få ihop ca 10 pers

Solen; vi kan ju ta lunch nästa tisdag oxå ..alltid kul att få komma ut m goa vänner och surra bort en stund!

• JC71

Go kväll!

Nitis: Jag vill oxå med på klädparty!

Minne: Grattis till kissevinsterna!

Solis: Härligt att det var bra på dagis och hoppas att det håller i sig!

Var min första dag på utbildningen i dag och det verkar bli hela dagar 8-17 i Sala ända fram till 22 dec. *suckar* Kursen börjar med praktik och jag hamnade på Hällbyanstalten, börjar i morgon...ska bli riktigt skoj. Haha fick pröva ut självskydds kläder i dag (m min stora mage), dom tyckte att jag skulle försöka vara med å träna så länge jag känner att jag kan, ja vi får väl se hur det går med det. Vid häftiga rörelser så känns det ju som att få en kniv i magen, någon mer som känner av det??

Hoppas att ja hinner dejta er någon dag framöver, det kommer väl förhoppningsvis bli lite självstudier så man kan smita i väg.

Kram på er!

• Darling73

jc: oj, vilka långa dagar det blir då....+ resevägen då....men om det är roligt o intressant så brukar ju tiden gå rätt fort så... skulle vilja se dig i dina kläder med mage o allt...

D sov i sin växasäng inatt....uj vad liten han såg ut när han hamnade i den... så trots hög feber o så igår så ville han sova där...och han sov där hela natten, men var upp 2 ggr till honom under natten...och i morse hörde jag små knarr i golvet...så stod han utanför sovrumsdörren med napp o trasa Kyss så söt så.....kröp ner hos mig och sov till ca 7.15.....
    så nu har vi börjat stänga grinden uppe de nätter och vilor på dagen då han sover i den sängen...vill ju inte att han trillar ner i sömnen eller så...

nitis: är som sagt intresserad av att komma....så boka en helg så får vi se om jag kan...

nöten: jag lysnade lite på dig ang TRADERA och alla kläder du pratade om i lördags...var ut i går och HERRE JÖSSES vad grejer det fanns!!!! finns en viss risk att jag kommer spendera en hel del tid där nu.... så mycket fint till sån billig peng!!!!! WAOW!!

ska dit nu o kika.....hittade byxor o t-shirts igår som jag vill ha!!!!!

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Choko

Lovan: Japp... BIM nästa vecka!   Men jag vet inte exakt vilken dag, eftersom det blev så konstigt förra månaden.

Vilken valrysare det blir i år! Själv kommer jag att rösta för en ny jobbpolitik! Hatar att vara arbetslös, det finns inte ett enda jobb i närheten jag kan söka och med dagens politik känns det inte direkt uppmuntrande att starta eget. Men jag hoppas på en ny regering! Jag har aldrig varit så engagerad i politiken som nu.

Å vad roligt det skulle vara att se allas magar!

• Lovan
    Ledsen Här känner man sig som en uppblåst ballong, så om någon skulle titta på min mage skulle de kunna tro att jag var MÅNGA månaders gravid!!! O ONT har jag oxå. Förbannade växtvärk! *surar* Hade så ont i skolan att jag hade funderingar på att ställa mig upp och stå upp under resten av föreläsningen, men det kan man ju bara inte göra, så jag fick bita ihop och svära inombords istället. Skönt att värken går över lite grann i alla fall när jag står. Alltid något... *suckar*
  • Tre solstrålars mamma

Gokväller alla kossor!

Blev ingen fortsatt inskolning idag då jäntan vaknade upp inatt gallskrikandes, brännhet och hängig. Fick kånka runt på henne i 3h innan hon utmattat somnade på min mage med lite små gnäll då och då. Gissa om jag fick sova något.....hmmm....  Aja tillslut så gled hon ner och lät mig ligga på kanten av sängen så jag fick väl sova lite iaf.
    Men så i morse var hon mkt bättre och under dagen har hon varit lite varm men hållit igång trots det. Men eftersom måste ha en feberfri dag innan får gå tillbaka till förskolan så måste hon ju vara hemma i morgon också även om kry då. Vådar inte gått för min tenta på lördag. Har nu missat massor Typiskt min osis...

Nej nu ska jag krypa till kojs!

Kram å gonatt

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2