-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
solen: åt till toysurus, de har ju sådan där små hus som man kan klättra på med ruschekana m.m tar stor plats kanske men till våren kan du ju slänga ut den i trädgården..
-
En liten fråga tjejer: Kan halsbränna kännas som halsont? Har haft ont i sluten av gommen/början av halsen och det gör ont/svider när jag sväljer. Känns som jag skulle få halsfluss el dyl.
Det lustiga är ju att om man får halsont så brukar ju inte det hålla i sig hela tiden, då brukar jag bara ha ont på morgonen & kvällen typ.
För jag mår ju bra för övrigt... Gravidsymtom eller? Hade det iof inte förra gången.
Lovan: Krya på dig!!
Kram kram. -
Jag har ÄNTLIGEN hittat någonting som jag kan äta som inte är totalt smaklöst eller smakar skit!!! APELSINER!!!!!!!!!!!! Är så evinnerligt lycklig över att det åtminstone funkar. Och så mår jag inte illa hittills i alla fall - inte av apelsinerna i alla fall.
Mår annars illa varje eftermiddag och kväll och känner för att springa och spy hela tiden. O inga dofter klarar jag av - inte parfymer, deodoranter, mat av alla dess olika slag, osv. Inte ens pizza funkade att dofta på eller att äta - det som är så himla gott annars! *suckar*
Min temp vill inte heller lägga sig helt och hålllet. Tog tempen för ca 1 timme sen och den var uppe i samma som den varit sen igår kväll (förutom då alvedonen tar ner den). Jobbigt jobbigt.
/en Lovan som tycker så synd om sig själv -
Nitis: Har ansökt om semester det datumet som du ska ha me&I partyt, men ännu inte fått det beviljat....hoppas att man kan få hålla det öppet några dagar till. Ska fråga chefen imorgon om hon kan säga hur det blir.
Hakar gärna på på en lunchdate nästa vecka om det blir på någon ledig dag
Krya på dig LOvan! Det låter jobbigt det där!
Dags att gå och knoppa...är så trött *gäsp* -
Jc : japp hals bränna han kännas som lite halsont ibalnd så det är säkert det du har
Miss i nassen och här är jag, börjar bli trångt i magen tror jag för jag undrar om den lill* hade tänkt och komma ut alt ställa sig på huvudet mot ryggraden och sprattla med benen i luften eller någe likande.
Sprattlar gör den i varje fall, ingen ide att ligga i sängen och reta sig på det
Fler än jag som tycker det är obehagligt när den snurrar runt som en proppeller i magen?
Solen läste att din lilla tydligen låg med stjärten nedåt... och att det var ovanligt, min snurrar dfortfarande som en proppeler och jag har bekanta (flera) där barnen snurrat fram till slutet av grav, du ska se att den lilla lägger sig med huvudet nedåt senare.
Har börjar tvätta upp alla barnkläder, vagns tyg m.m, börjat fundera på vad den lill* nu igen behöver, att man skall glömma så himla fort
Städnojja har jag som vanligt, problemet är att jag inte kan utföra dem själva p.g.a foglossningen, kan knappt dammsuga, så sopborsten är just nu min bästa vän här hemma...
Villl ju hinna ha det klart( vad det nu är som måste vara klart) till bebben kommer så jag funderade allvarligt idag på att ringa en städfirma
tills jag insåg att de städar på ytan inte i garderober och möblerar om... nej jag får snällt vänta till sambon skall hjälpa mig vilket han lovat men det är ju inte nu utan närmare jul.... då han antagligen anser att det börjar bli tajm (det värsta är väl att han har rätt)
Tror att bebben lugnat ner sig lite så jag skall försöka smyga in och sova igen..
kram till er alla..
Och Nitis, kan tyvärr inte komma på Me&I partyt
-
Oj, Minja - uppe så tidigt! Men vad gör man när det är någon som bestämt att man ska vara vaken? *ler* Skönt att du insett att du inte ska vara uppe och försöka möblera om. Överlåt sånt till såna som klarar av det för tillfället - vad sägs om att ta dit Äpplet och mig en helgdag så fixar vi det åt dig? Så får du ligga på soffan som värsta drottningen och styra och ställa med oss?

Här har febern ÄNTLIGEN gått ner, och jag mår precis som vanligt! Vilket ju inte är så vidare värst bra, men det har ju sina naturliga orsaker. *ler* Så jag är så glad så glad!
Någon jag är mindre glad på är katten. Hon har väckt mig 3-4 gånger inatt. Tror att hon tycker att jag skulle fylla på kattmaten, men icke sa nicke! Hon fick en full skål innan vi gick o lade oss - inte vårt fel om hon moffar i sig allt på en gång. Då får man skylla sig själv. Vaknade på det mest obehagliga sättet = man känner att någon iaktar en, man öppnar ögonen och det enda man ser är 2 stoooora ögon precis intill ens egna. LÄSKIGT! Tur i alla fall att jag vaknade då så att hon inte gick över till plan B, dvs att hon tar ena tassen och slår lite försiktigt på min näsa, typ som om hon skulle säga "ho ho, vakna nu då!". DET är rätt läskigt att vakna så, eller rätt obehagligt kanske är rätt ord...
Ja ja, nu ska jag väl göra rätt för mig och plocka undan lite från vardagsrummet. Det är inte klokt vad Tias hinner plocka fram på den lilla tiden han är vaken på morgnarna innan han och pappa åker iväg till dagis!
-
Fyyy vad jag är trött idag
Elli har hållig mig vaken hela natten i princip. Hon har vaknat titt som tätt med mardrömar förmodligen och gråtit så jag varit tvungen stå och stryka henne på ryggen osv. Men så kl 04.40 så vaknade hon med ett iltujt följt av hysteriskt gråt så det var bara att ta upp henne och gå och vanka/trösta. Otröstligt i ca 20 min å sedan godtog hon att ligga å snyfta på min mage...*tungt*. Så somnade hon i 10 min på magen, vaknade, somnade, vaknade till kl 05.50 då hon började gallskrika igen. Det vara bara att gå upp och bära runt på henne samtidigt som fixade sedvanliga grötfrukosten. Vad gäller maken så är ju han så där förkyld som bara killar kan bli så han stoppade såklart in öronproppar å lät mig dra hela lasset både under natten och morgonen
Trots detta så är han naturligtvis sååå frisk att han klarar av att sitta uppe å leka med sin nya mobiltelefon till sen kväll å dessutom gå och jobba...*fnys*. Gissa om han fick sig en avhyvling i morse
*sur, tvär å grinig satkärring e jag idag*
Jordnöten: Lunchdate nästa vecka skulle vara jätte trevligt! Är det någon specifik dag du kan? Nu har vi fått vår nya inlämningsuppgift som ska göras så alla dagar passar lika illa för mig men eftersom det gått alldeles för lång tid sen sist såg dig så kan jag prata med gruppen om vi kan skjuta lite på arbetet just den lunchen du har tid å träffas
Angående Me and I partyt så håller jag en tumme (otur att hålla flera) för dig!
Minja: I min mage så får tydligen inte bessarna plats att fara runt på det där viset som du beskriver. Jag känner minsta rörelse och det krävs mkt energi/vilja för bebisen att kunna vända på sig fr.o.m nu! När hon vände sig så gjorde det kraftigt ont och det känns ungefär som att magen ska gå sönder så här vänds det inte alls för fulla muggar. Vet att Elli försökte och försökte men inte fixade det alls p.g.a. det trånga utrymmet
Däremot så kunde Elli ju boxa å sparka mm så att hela magen höjdes och hoppade. Även denna lilla tösa har börjat komma igång mer och mer med sådana fasoner
Så det där är nog himla olika beroende på hur mkt plats man har i magen. Jag vet många som fått göra vändningsförsök i v37 som jag var i med Elli när de bestämdes kejsarsnitt. Men jag fick inte göra det eftersom det var för trångt i magen, fanns inte en liten pytte chans att de skulle ha lyckats. Men tack för peppningen iaf
-
Tjoho tjejer..
Så har man jobbat en hel dag, först på mitt vanliga jobb från 6-8..sen for vi till E-köping och städade en lght ( flyttstäd)
Fick träffa lite av mina andra jobbarpolare som jobbar där borta...
Måste höra m dagis om det är ok att Jonte är där längre torsd/fredag eftersom dom behöver mera hjälp i e-köping...
Frågan är om jag får ha honom längre fastän jag inte jobbar heltid schemalagt??
Idag fick farmor rycka in
..tur hon finns!
Men ska slå en pling efter 3..så jag inte stör mitt i mellis
Nöten:
Klart du får ge besked om nån dag
...är ju inte party föräns nästa söndag...
Vill bara veta på ett ungefär hur många jag lyckats få ihop..och hur många fler jag måste "ragga" *s*
Säger som solen..när kan du Nöten? ( ang lunchdate nästa vecka)
Jag borde kunna alla dagar, om det inte blir mera jobb i e-köping förstås?
Stackars lilla Elli..kan det vara tänder på G??
Ja se karlar
....
Måste ju erkänna att här hemma är det dock jag som idkar öronproppar
..men det är ju för att Johanär den kvällspigga av oss 2... -
Tack för tipset Solis..det gick kanon å klistra in med kortkommandot!!!!
Me & i party kl15 sönd 8/10:
* Lovan
* solis
* JC -
-
Nitis: Ja just det ja...kanske kan vara tänder. Fast hon har aldrig reagerat på tänderna förut och har inte sett ngra på G här fast kikat för någon dag sedan. Men kan ju vara det ändå. Eller så något från vaccinationen förr förra veckan...10-14 dagar efter kunde det väl komma tror jag.... Hon fick iaf gå till dagis idag då hon hade varit hur pigg å glad som hellst hos farmorn tydligen så det låter ju iaf bra!
Förresten..angåedne partyt igen. Har fått svar från vännerna och de kunde inte komma med
Men om jag får tag på någon annan så meddelar jag dig snarast. Har en eller två till jag kan fråga...
-
Nitis: Jo men visst ska du få ha Jonte på dagis längre de dagar du arbetar längre. Det står ju i ditt kassakort att du jobbat heltid då så det ska inte vara några problem. Inte var det så här iaf när jag ringde å hörde.... de dagar jag fick vikariat eller t.e.x. olika kurser via Arbetsförmedlingen så skulle Elli få vara längre på dagis.
Så lite så med kortkommandona
-
Stänger inte tråden idag? Fixar en ny nu i alla fall för säkerhets skull. Skickar en länk hit till tråden så att alla vet om den.
-
-
Lovan: hoppas du kryar på dig!!!!! *kram* en liten tröst...när jag mådde som mest illa vart ju jag dålig och efter den svängen började illamåenmdet ge med sig...kanske även för dig??? *hoppas hoppas*
choko: kom tillbaka till stan igen!!!!!!!!! då behöver du inte känna dig ensam.....
men va jobbigt det måste vara endå...fast som du säger, man skaffar ju inte nya bekanta på stört så...inga på V´s dagis du känner nån gemenskap med???
apropå dagis...D börjar verkligen bli varm i kläderna...för nu går han runt o knuffar (omkull) många av barnen på sin avdelning...han gör det så plötsligt så ingen hinner reagera förrän nån stackare ligger på golvet/backen....
rackans unga!!!
men men....alla barn håller ju på så...*testing testing* och naturligvis säger de till honom att man INTE får så...han lär sig väl...sen....
solen: vilken liten bustjej!!!!!! förstår att du hade hjärtat i halsgropen där!!!! men bra att du hann ta tag i henne!!!!!
nu ska jag ner o ungås med karln en stund...sen är det TIIIIDIIIGT i säng.....D envisas med att jaga upp mig före 5 på mornarna...lite jobbigt när man inte börjar förrän framåt 9-tiden....*gääääsp*
go natt alla vänner!!!!
-
-
såg din försent lovan...vi tar din tråd!!!!!