• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Choko

Lovan: Tack! Hoppas prickarna försvinner snart och lycka till på svamprajden!

Idag ska vi till Familjecentralen här i Nora. Det är som ett ÖF, jämlikt med Råbys och det är öppet måndagar och fredagar! Helt underbart att träffa andra föräldrar och barn och det passar ju bra med tiderna eftersom V bara går tisd-torsd på dagis, så länge jag är arbetslös.
    Det är helt kanon och ibland lagar man lunch tillsammans och den 30 oktober ska det bli besök på brandstationen, kolla på brandbilarna och titta på när en låtsasbrand släcks. Det kommer nog att vara VÄLDIGT uppskattat här! Om vi kommer att kunna gå. Man vet ju aldrig när ett jobb dyker upp. Så jobbigt att vara arbetslös, värre än jag kunde tro, men man får tänka positivt!

Nu ska vi äta lite mellis! Kram!

• Nitis77

Choko: Du ska se att du snart hittar ett jobb! *kramar om*

Lovan: Hoppas Tias mår bättre!

Solis:
    Nååå??????????? Vad har du i lilla magen? Är så nyfiken
    Hittar inge vidare på högskolan, men vid bilparkeringen på framsidan finns det väl en fontän?
    Där kan vi väl ses vid 11.15?

Hörrni, vilka kommer på Me&i partyt?
    Solis & Jc har tackat ja eller hur ? * dåligt minne*

• Lovan

Nitis: Jag har tackat ja!

Tias mår bättre. Feberfri idag, och pigg som satan. Räcka ut tungan

• Tre solstrålars mamma

Det är en liten TÖSA som boar i min mage Så Elli ska få en lillasyster!! Så nu kan jag avslöja första namnförslaget...det är Äpplet som har så fruktansvärt bra namnsmak....grrrrr... så det är Lovisa som står på 1:a plats här. MEN vi ska kika allt vi kan i kalendern och hitta andra namn också. Blir det en mörkhårig tösa så passa defenitivt inte Lovisa utan det måste vara en ljushårig isf i vårt tycke! Namn till mörkhårig har vi just nu svårt med Men eftersom M´s mamma är brunögd och jätte mörkhårig så finns ju faktiskt chansen att denna tösa blir mörk.
    Ul´et var alldeles underbart att göra. Man såg så himla bra anletet under 3D fasen. Och så gjorde han en så grundlig undersökning så känns riktigt bra att veta det inte är något synbart fel på lillan i magen. Hon påminner jätte mycket om Eleonora, små nätta ansiktsdrag. Ser ännu mer fram emot förlossningen nu....sååå spännande att se ordentligt hur hon ser ut
    Får se om det blir kejsarsnitt igen.... den här lilla tösan vände sig nämligen i morse till säte Vilket tydligen var rätt ovanligt. Endast 10% av barnen ligger i säte vid min tidpunkt tydligen. Men hon kan ju vända sig tillbaka men just nu känns det inte som så... hon fick ta i som sjutton för att vända sig och det gjorde fasligt ont Men ska väl brås på sin syster
    Tydligen så är det min livmoder som påverkar om barnet vill ligga i säte eller ej. Det blir för trångt för bebbsarna så de vill vända sig....MEN som sagt  Än så är det inte helt kört...

• Choko

Solen! Aha en liten tjej till! Vad roligt!!! Och vilket fint namn! Håller med om att  Äpplet har VÄLDIGT fina namn på sina små, allihopa! Vad roligt att man kunde se så bra på UL:et! Ansiktsdragen och så. Tog ni bilder? Vad kostar ett sånt UL? Gör man det i huvudstaden? Förstår att du ser fram emot förlossningen! Spännande!

• Choko

Det blir nog ingen Familjecentral idag. Det är öppet idag från 13-16. Vi gick ut i skogen på förmiddagen och efter lunch somnade V strax efter 12 och sover fortfarande. Jag sov faktiskt också lite. Men om han vaknar snart så kanske vi hinner vara där en liten stund. Ska ju ändå ner till stan och lämna filmer och handla.

Hade sett fram emot Familjecentralen eftersom det är dessa två gånger i veckan som jag träffar och pratar med folk! Men ser fram emot fredagen istället! Saknar er!

• Lovan

Vad kul Solen!!! Hade faktiskt gissat på att det var en tjej du hade i magen, så jag känner att jag hade rätt.

Choko: Vännen - stackars dig som känner dig så ensam! Finns det inga fikatrådar för folk i Nora då? Så kan du lära känna folk den vägen i alla fall? Kände mig JÄTTEENSAM innan jag träffade er kossor, så jag kan verkligen relatera till det du säger. Jag pratade med folk endast de få dagarna jag jobbade, sen var jag mest tyst resten av tiden. Ja, jag pratade ju med karln, men det blir ju inte samma sak som när man får surra.

• Nitis77

GRATTIS till lill tösen
    Förstår att det var häftigt att göra ett 3D UL!

Längtar så tills jag får stoltsera med en mage och göra sånt där igen
    Blir kanske nästa höst eller nåt sånt...

Gör ny lista

Me & i Party kl 15 sönd 8/10:

*Lovan

• Minja

Solen: G*R*A*T*T*I*S en liten tjej till.. och även skönt för då har du ju "allt"
    Äpplet har en väldigt bra smak på just 3:ans namn... synd bara att jag inte kan döpa bebisen till det får väl ta det i andra namn om det blir en tjej...

Nitis: du hinner, låt våra får växa upp lite så när mitt bebis sug sätter igång igen så är det lagom att du skaffar en till för då vet jag vart jag kan åka och sniffa... *sniff,sniff* för här blir det inga fler....

har så ont att jag kan börja grina när sm helst pratade med en "granne" som är sjukgymnast och han hade inga råd att ge *suck* Måååååååånga veckor kvar..
    skulle behöva göra massor här hemma men just nu ligger allt i påse, jag orkar men kan inte för om jag så mycket som en grej mer än vanligt så är det sängläge som gäller hela kvällen...

• Tre solstrålars mamma

Tack tjejer för grattulationerna Är såå lycklig!!! Har ju faktiskt drömt om att ha tre små flickor MEN jag har bestämt mig...Det blir inga fler graviditeter!!! Denna graviditet var en mardröm så himla länge så vågar inte mig på några fler sådana graviditeter.. Men som så många säger...vänta du bara om några år Får väl se om 5 år vad jag säger då men nu NEJ! ps.. M är liiite besviken på att det inte blev en pojke...han undrar vem han då ska köra modellflygplan med...*suckar* Med tjejerna såklart,,, Why Not liksom??!! Hans svar var...men det kanske inte är accepterat bland deras tjejkompisar så blir de mobbade..... ÖH halllååååååå... tror inte att deras tjejvänner skulle börja mobbas bara för att de flyger modellflygplan...näej då är det något annat som ligger bakom!

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2