• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Darling73

D har nu haft sin första feberfria dag....men blir hemma i morgon med..han äter knappt...och då orkar man ju inte så mycket...så han får hela helgen på sig att bli bra...Glad

han sover i sin växasäng på nätterna, men i spjälisen på dagarna...vi som trodde det skulle bli tvärtom...men han trivs väl så då köpte en nattlampa idag så att han kan orientera sig i rummet om han vaknar mitt i natten....

solen: trist att hon blev sjuk nu då mitt i inskolning o allt....men hon ska väl hinna krya på sig till måndag igen får vi hoppas!!!! *krya på dig lillan*

lovan: då kan ju du o jag leka ballong tillsammans då...usch vad den spänner och har sig...inte ett dugg mysigt!!!!! har en pappa på jobbet som sneglar på min mage nästan varje dag...bara väntar på att han ska fråga nå!! men han törs väl inte stackarn....fast om ett tag så kan det ju inte misstas vad som är på G!!!

fått tid för UL nu...19 oktober......en bit fram i tiden, men den brukar ju rusa fram så....Oskyldig

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Nitis77

Oj vad många sjuklingar..sänder en drös m krya-på-er-kramar!
    Har en här hemma jag med, modell stor
    Jonte har visserligen oxå lite feber och fick vara hemma från dagis idag..men vi tror att det är från 1 1/2års sprutan..det kunde ju dröja uppåt 14 dar innan febern kom.

Söndagen den 8:e oktober  kl15.00 har jag ett Me & i party här hemma....
    Vilka kommer??
    Och som sagt..ta gärna med en vän! Måste få ihop minst 10 personer...
    Jag bjuder på fika

Trevlig helg på er allihopa! *kram*

• JC71

Hej svejs!

Krya på er alla som är sjuka!!!

Nitis: Jag kommer på partyt!

Tänkte höra om det är någon som eventuellt har lust att kanske träffas på Myrstacken i morgon? Känner att jag behöver träffa lite normala männinskor efter denna vecka. *ler*

• Nitis77

Här hemma har vi en jätte sjuk liten skrutt m 40.5 graders feber...
    Han somnade först kl.03 inatt men vaknade sen strax efter 6, åt lite välling fick mera alvedon..sen somnade vi om och sov till kl 12?!

Har under dagen fått i honom nyponsoppa, lite välling samt piggelin...alltid ngt.
    Tycker så synd om honom..han fryser jätte mkt och vi tvingar honom att bara ha blöja för att hålla honom sval

Hade super gärna hängt på till Myrstacken annars JC..kanske kan ta det nästa helg??

• JC71

Hallå!

Nitis: Men jösses vilken feber, stackare! Ge honom massor av krya på sig pussar från oss!

Jag tog en sväng till Myrstacken på eftermiddan, skruttan tycker ju att det är skoj att busa runt där men just i dag var det kalas och fullt av större barn och dom tar ju ingen hänsyn till ett mindre barn så det blev ganska mycket passande. Hon skulle vara just där dom va HELA tiden, ingen lugn fika och lässtund för mig inte.

Sedan fick vi åka till akuten eftersom L stoppade upp en sten i näsan. Själv tyckte hon att det var jätte skoj, hon pekade på näsan och skrattade å sa sten sten. Men det blev inte så muntra miner när dom skulle ta bort den, gud vad hon skrek. Den hade ju åkt upp så långt att man till slut inte såg den. Dom är duktiga dom små liven.

Nej nu ska jag försöka plugga lite...

Kram!

• Darling73

JC: men jösses vad hon är duktig då!!! ;-D tur att de fick bort den iaf då!!! ungar vettu....

nitis: men lilla gubben då!!!! dagisbaciller så det bara skriker om det....skickar en mass akrya-på-dig-kramar från oss!!!!
    kan tyvärr inte komma på party den 8 oktober är uppe i dalarna den helgen och vet inte när vi kommer hem....får jag kanske dyka upp bara om det är så att vi kommer hem i skaplig tid???

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Nitis77

Här hemma är det fortfarande en jätte febrig liten kille

Jag å johan var så trött efter inatt, att vi skippade dansen idag och tog lunch + tidig bio ist..mest för att få komma hemifrån en liten stund.
    Svärmor var här & passade Jonte, han hade bara 38.5 när vi åkte, så vi hoppades på att det skulle börja gå neråt....men när vi kom hem vid 5, så var den uppe i 40.5 igen?!

Proppade i honom en massa alvedon och sen ner i ett svalt bad..& nu sover han...
    Har han fortfarande hög feber imorgon, får vi åka och låta dom kolla honom, så det inte behövs pencelin el dyl?

Måste berätta, jag ringde sjukvårdupplysn igårkväll när han hade så hög feber, hade då gett honom en supp på 60mg + en på 125mg, samma dos som vi körde m i somras när han hade halsfluss m hög feber, en dos som vi fick rekomendationer att ge från sjukv.upplysn...

Men när jag berättade det för sköterskan som jag pratade m igår, blev hon jätte upprörd och sa att det var ALLDELS för hög dos, att så mkt fick jag ge på egen risk??
    För i hennes papper stod det minsann..*bla bla*

Blev ju jätte orolig och tyckte det var konstigt att vi fått såna rek. i somras?

Döm om min förvåning när Johan några timmar senare ringde sjukv.upplysn, eftersom febern inte vile ge med sig, och han får EXAKT samma rekomendationer ang alvedon dosen som vi fick i somras??
    Johan berättade vad hon som jag pratat m tidigare på kvällen sagt, och det tyckte denna sköterska var konstigt eftersom att det stod så i hennes papper och att dom allihopa har likadana papper??
    Alltås, hur kan dom då säga så olika???
    Vem 17:on har rätt??
    Vad mera tycker dom olika..tyker det är skrämmande att när man ringer dit får olika svar???

Vi har ialla fall gett honom 1 stor+1 liten nu när febern legat på över 40...men när den är på 39, så ger vi bara 1 stor.
    Hur gör ni andra??

Nej, ska kika till skrutten och sen glo på tv:n...

Jc:
    Usch då, sånt där är inge vidare, tur att allt gick bra

Darling, självklart kan du komma över om ni hinner hem i tid

• Minja

Nitis:
    Alvedon rek är precis det jag ochså fått+ att jag fick efter ex antal höga feber toppar som inte gick att få ner med alvedon en annan medicin , kan inte komma ihåg bara just nu vad den heter som jag i varje fall gav när Alvedon inte hjälpte.

partyt får jag åter komma om.. vet inte riktigt hur jag jobbar OM jag jobbar, just nu är jag sjukskriven på 50 % så jag vet inte riktigt hur, när jag jobbar.

Ni andra kossor, hoppas ni haft en bra helg, det har jag haft tycker jag...

• Tre solstrålars mamma
    Nitis: Jag kommer på partyt Ska höra mig för om det någon i min bekantskapskrets som vill följa med.
    Stackars Jonte med så hög feber Ge honom en krya på sig kram från mig och Elli också!

Här hemma är det total kaos på alla sätt och vis! Elli har blivit helt förbytt sedan jag började plugga och hon fick vara hos farmor och farfarn 8h/dag. Om något inte går hennes väg så gallskriker och gråter hon nonstop och dunkar huvudet i golvet. Ingenting kan få henne att sluta. Hon totalvägrar tröst och sliter sig i famnen och släpper man ner henne då så dunkar hon som sagt huvudet i golvet och eller springer iväg och fortsätter gallskrikandet. Hon totalvägrar att sova på kvällen trots alla möjliga olika knep. Vi bryter snart ihop här hemma för det så himla jobbigt att se henne sådan här. Finns ju inget vi kan göra, känner oss så fruktansvärt maktlösa. Tycker det är jätte obehagligt att hon inte går att trösta. Hon kan hålla på i 1-3h konstant
    Ska fråga på BVC i morgon vid 18mån kontrollen om de har något tips.
    Så på alla tidpunkter vi träffar Elli så gallskriker hon nonstop i princip..... Det tär ordentligt här hemma. Känns som om maken och jag skulle ha haft värsta storgrälen i en vecka = helt slut i hjärnan och psyket.
    Stannade hemma idag från föreläsningen så jag kunde vara med på inskolningen idag. Det är ju det som är så konstigt att där går det ju hur bra som hellst. Samma sak vart jag än lämnar henne. Men hemma är hon som förbytt...
    Egentligen skulle jag bara försvunnit 1h idag på förskolan men de tycker det går så bra så de skickade i princip iväg mig direkt. Ska hämta henne kl12.
    Önskar denna vecka kan rassla på ordentligt så hon får börja gå sina riktiga tider (13-17). Problemen här hemma blir ju inte bättre av att de absolut måste ha inskolningen på fm då hon egentligen ska sova. Alla tider blir ju förskjutna och det tär ju på hennes rytm också

Nej nu ska jag ta tag i pluggandet igen. Var bara tvungen att skriva av mig lite.
  • Minne

Solen:
    Låter som om Elli testar er...Philip kan få sådana anfall ibland, hemma, med oss men aldrig på dagis eller med min mamma...
    Inte riktigt som Ellis, men ändå...
    Jag har bara varit konsekvent, tröstat när det har behövts men oftast så är det ju att barnet vill ha uppmärksamhet och det bästa sättet att få det på är att skrika och leva rövare!
    Man får testa sig fram vad som passar just er bäst...kan bara säga att det går över...Philip har sällan raseriutbrott numera...
    Lycka till tjejen!
    Kram..

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2