-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Me & i Party kl 15 sönd 8/10:
*Lovan
Solen
Minja: Stackare
*kramar om*
Nitis: Vid fontänen framför högskolan låter bra! Då ses vi där, ska bli jätte trevligt
Jag har förresten redan hunnit vara nere på "stan" (Hälla) och shoppat bebiskläder nu!! Var ju bara tvungen
Just strl 50 och 56 har vi bara neutrala färger i från Elli eftersom vi inte visste vad det skulle bli då. Så den här gången lovade jag mig själv att köpa söööta kläder i "rätt" färg! Blev ett helt lass med supersöta kläder....*s*.
-
HÄRLIGT SOLEN!!!!!!!
förstår att du är glad...ja, det hade du ju varit om det visade sig vara en pojke med förstås.....
Förlusta dig du i pyttesmå rosa kläder nu!!!!
är så nyfiken jag med på vad som finns i magen min, men nä...jag håller mig till dagen D istället... karln min vill ju inte veta innan så...för nöja mig med vanligt UL istället
må gott alla kossor!! -
Me & i Party kl 15 sönd 8/10:
*Lovan
*Solen
*JC
Hallå brudar! Är hemma och Vabbar i dag, L har feber& allmänt vissen. Så trist att jag inte hinner träffa er och knappt vara här inne å skriva. Skulle ju vilja ha en sån där underbar fikahöst/vinter som vi hade sist. *ler*
Har inte hunnit gått igenom allt ni skrivit men lite iaf.
Nitis: Det där beskedet lät ju inget roligt, sänder dig massor av kramar!!!
Minja: Men jösses är du så dålig...har du känt av detta under dina andra grav? *Kramar om*
Solen:GRATTIS till FLICKAN!!!! Så roligt/spännande det måste ha varit att få reda på det. Vad kostar det att göra det?
Choko: Du får flytta tillbaka. *ler* Tänker på dig!!!
Opps...måste gå!! Försöker titta in igen... -
JC: har haft foglossning under de andra grav ochså men inte så här mycket, idag känns det bättre , när lilleman gått och lagt siig igår lade jag mig i sängen och sträckte ut rygg och höfter och klev endast upp för toa besök och mat intag
och somnade sött och vaknade av att en liten kille ville upp i sängen och klappa bebisen och då var kl 07,30 så idag hoppas vi på en bättre dag
-
Minja: Låter jobbigt! Hoppas du får en mycket bättre dag idag!
Idag är V på utflykt med dagis. De gick ut i skogen bakom dagiset bara. Han var så söt och stolt när han gick där med sin ryggsäck på sig. Men när vi kom dit var alla på väg ut, och en liten tjej började gråta efter sin mamma som också gick samtidigt som mig. När jag också gick började V att gråta och ropa efter mig, stunden som jag fasat för!
Men det berodde på att avskedet var olikt de vanliga. Han brukar ju vinka i fönstret till mig inifrån. Typiskt är ju att jag inte kunde ringa heller som de har "tjatat" om att jag får göra om han blir ledsen när jag går. Men nu första gången han blev ledsen så var de ju ute.
Hoppas det gick över fort och jag är så glad att jag skickade med jordgubbsdrycken matsäcken som han smakade igår och älskade. (Skulle köpa nypondryck men köpte fel.) Var lite tveksam först eftersom de varken dricker saft eller ens jos på dagis.´
Tack Lovan och JC för era omtankar om mig!
Men det kanske låter värre än det är. Jag är ganska ensam just nu, men jag hade räknat med att vara det den första tiden. Så det går ingen nöd på mig direkt.
Vänner får man ju inte på en vecka men de kommer nog med tiden. Tyvärr finns det ju inga fikatrådar här. Nora är för litet, lite drygt 10 000 pers bara (!). Däremot har jag pratat lite via FL med några Norabor. (Tack och lov att FL finns.)
Oj vad långt det blev... -
Nu är det jag som är hemma och mår skit. Upptäckte att jag hade feber igår kväll, och den verkar inte ha gett med sig. O så är jag så trött så trött i kroppen... Inte roligt alls...

-
Lovan: Oj då är det du som dragit på dig sjukdom nu *stackare*
Choko:
Du säger väl till på tråden när du är på G hemåt (hitåt) så vi hinner försöka boka så alla kan ses eller i varje fall så många som möjligt.
Fick min lönelapp idag
INTE rolig när jag lagt undan till Ullared som jag skall åka till om dryga 2 veckor blev det inte mycket kvar på kontot *suck*
tur att gubben hade lite kvar på sitt konto ochså.
Ja ja så blir det när man blir sjukskriven, hoppas på bättre inkomst nästa månad igen, för till ULLARED SKA JAG!! -
Tack solis för trevligt lunchsällskap idag!!
så himla skönt att få surra med en ko
Vore kul om det blir ny träff nästa vecka och nån fler kanske kan haka på?
Lovan gumman..krya på dig!
Choko: Du ska se att du snart får lite nya vänninor på hemmaplan
Men jag vet hur jobbigt det är..minns mina första år här i västerås.
Me & i party kl15 sönd 8/10:
* Lovan
* solis
* JC
Fattar inte varför jag inte kan klistra in text efter att ha kopierat den???????
-
Nitis: Tackar så mycket själv för lunchsällskapet idag. Jag hoppas att det blir av fler gånger
Angående kopieringen av text. Har du testat kortkommandona ctrl C för att kopiera och sedan ctrl V för att klistra in? Texten du ska kopiera måste naturligtvis vara markerad fast det vet du nog redan
Lovan: Krya på dig i massor
Verkar vara ett helt drös med förkylningar/virusinfektioner som går nu. Tycker var å varannan är hängiga. Själv har jag lite ont i halsen och lite snuva men det är tillräckligt lindrigt så jag kan köra på som vanligt! När hämtade Elli på dagiset idag så var det en grabb som spydde utomhus just när hans hämtning kom. Vet inte om han gick på Ellis avdelning eller ej men har ställt in mig på magsjuka här om ett par dagar iaf
Minja: Tycker synd om dig som har foglossning! Låter onekligen fruktansvärt jobbigt
Choko: Jag tror också du kommer hitta nya vänner även om det tar ett tag med evigt kämpande. Gäller att man kommer iväg på olika aktiviteter så brukar det ordna sig
-
Åh förresten... vet ni vad för läskigt som hände idag här på kvällen?!
Eleonora klättrade på soffan och ryggstödet som hon gör vareviga kväller. Plötsligt hamnar hon litet för nära ena kanten och tappar dessutom balansen (hon sitter på ryggstödet) och faller baklänges. Jag ligger ner och ser hela proceduren i ögonvrån och lyckas med min tjocka mage flyga upp i soffan och bakom för att precis få tag i ena benet så att jag räddar henne typ 1dm från golvet
Jag trodde jag skulle få hjärtattack. Halar upp min lilla dotter i ena benet och kramar henne så hon nästan tappar andan....*pust å stön* Nu är det slutklättrat i soffan
Vet inte vad jag ska ordna till denna klättertjeja. Hon måste ju få utlopp för sitt aktiva jag men inte till bekostnad för bruten nacke
Och inte kan vi klä in alla golv med tjocka gummi mattor heller. Kanske får lov att bekosta det i hennes rum och sedan skaffa en massa olika klätterprylar så får man väl slänga in henne där varje gång det vankas klättring......(dygnet runt d.v.s)