sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Jag sa:
"Nu kurrar min mage, ni komme med mackor sen va....?"
2 minuter senare var min son född
Precis när Saga kommit ut o de frågade om jag kunde se vilket kön det var så jag att "Det där e en kille va?" Usch vad hemskt
Var visst lite groggy av lustgasen, så det snurra lite i huvet när jag skulle titta efter.
Dock kom det fram sen att det var en tjej, NATURLIGTVIS!!
Minns inte så mycket av eftermiddagen under min förlossning pga av lustgasen. Men en tokig sak som sambon speciellt ansåg var tokig ( jag har dock inget minne av det ) var att jag flera gånger bett om ursäkt till honom för att jag var så gnällig är jag hade ont..
så typiskt mig att be om ursäkt :)
hah haha va roliga ni är !
beckisen: haha jag gjorde oxå det!
När jag hade värkar så skrek jag inte utan bet ihop tänderna som 17 o "morrade", bm sa att jag inte skulle låta för att det tog mer av krafterna då o jag bad om ursäkt! =) sen så sa jag "aaaaj faaaan!" o bad om ursäkt för att jag svor! De sa bara att det va ok o att de hört värre saker! =)o emellan värkarna sa jag att det itne gjorde så himla ont! haha,,
Innan jag fick lustgasen låg jag vid varje värk och sa: Aj, aj, aj, aj. Inte skrek eller så, bara sa det tyst för mig själv.
Och så mitt under en värk då jag låg och sa så avbryter jag helt plötsligt mig själv med ett:
Åh fy fan, jag låter ju som en jävla kärring..
Några timmar senare hade jag fått lustgas.
Bm kom in och pratade lite med mig och undrade vem som hade satt droppet på mig. Jag berättade att det var en Bm-studerande dagen innan och att:
hon var sååååå treeeeevlig!
Bm tittade konstigt på mig och fortsatte prata, sen frågade hon hur det var med mig. Mitt svar:
Det är bara bra med mig, jag har det såååå treeeevligt!
Bm himlade med ögonen och sa: Ja allt är bra trevligt idag!
Vi hade köpt med oss Cola, bananer och kexchoklad (till sambon) när vi åkte in.
Och jag drack lite cola och fick i mig lite banan.
Men sen sa bm att jag kunde äta lite kexchoklad för att få lite energi.
Men som många andra var jag ju rädd för att skita på mig.
Och som de flesta av oss så visste jag att många faktiskt gör det men att det är fullt normalt.
Men då säger jag till bm (efter ett antal timmar med lustgas. Ja ni vet ju hur man blir
)
Nä jag är laktosintollerant till viss del så jag vill inte äta choklad.
För då får jag ont i magen och kommer bajsa på mig.
Då svarade bm:
Men då ska jag berätta att det gör nästan alla och det gör inget.
Näääääähäääääää men _då_ kan jag ta lite kexchoklad.
--------------------------------------------
Och sen när jag hade som mest ont sa jag:
Ja mkt kom Han på, Han däruppe...
Men för fasen, kunde han inte kommit på att man kunde fått en lapp hem i brevlådan. Så att man kunde fått hämta ut ungen på Q8...
hihi
VAD GÖR DU MÄNNISKA!!! hade jag tydligen vrålat till BM när Elias kom ut. Kommer inte i håg det själv.
sedan vert jag att jag bad om ursäkt 4110000 ggr om jag hade sagt något dumt.
Evan83: Varför skulle man inte få ha lustgas när man krystade? Det hade jag och t.o.m när jag blev sydd.
Men vid första födseln mådde jag så illa och spydde flera ggr. Personalen bad mig att luta mig åt sidan om jag skulle spy mer, så hela sängen inte behövde bäddas om. "Skiter väl jag i. Det är inte jag som städar!" mumlade jag irriterat. Stackars personal, men de skrattade gott.
När elias föddes tvingade dem i mig en massa dricka och jag bara rapade och rapade och efter varje rap gapskrattade jag...
Sköterskan som stod och gav mig vatten stank cigarettrök och jag bad sambon att be hennet tvätta händerna innan hon stac kupp dem i mitt huvud!!!