• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Fru Bragstad

Hahaha! D här va nåt av d roligaste jag läst på lääänge! Kan bara tänka mig paniken när Mer-paktet stod liiiite för långt bort! Eller när man funderar på va bm hade för betyg i syslöjd...! Haahha

• Monsa

Merpaketet va bara för bra!

När jag skulle ha min dotter så ville dom gärna ge mig dropp för att skynda på det. Min mamma hade varnat mig för att det blir hästvärkar bums av droppet så jag var rädd och frågade om de var så. Nej då, det var ingen fara, bla. bla. Så satte dom droppet och jäklar vad det drog på. Så jag ropade i smärta att: Ni har lurat mig, ni ha lurat mig....Till slut erkände dom i alla fall. Dom tog bort droppet diekt. Kanske inte låter så kul men det gör ju liksom ont och en liten stund efter hade jag ju lika ont igen, det var mina egna värkar, men de hade jag ju i alla fall inte blivit lurad till!

• Fru Bragstad

Hahah! "Ni har lurat mig!" Så roligt å höra andras roliga grejjer från förlossnignar! Inga fler som har nåt kul å berätta? Skrattande

• Monsa

Danielaa, jo vi har skrattat en hel del åt det där Jättelurad att föda barn

NÄr jag skulle krysta så vågade jag inte först gången, tänkte att nej, det kommer ju göra jätteont när det spänner och huvudet står rätt i öppningen, precis som om det fanns någon annan väg liksom

• chokladpralinen

Monsa: jag kände likadant, när bm sa att jag skulle krysta, spjärnade jag emot och höll in istället!!! Nu i efterhand vet jag att det inte var det värsta..

• ECB

Ha, ha! Kul att höra har inte ens tänkt på att man säkert kommer kläcka ur sig diverse tokigheter. Min sambo är dock lite orolig att jag kommer vara förbannad på honom för att han gör fel.
    Tycker det känns lite obehagligt att man blir så påverkad av lustgasen. Tycker inte om känslan av att bli berusad och inte ha kontroll-hoppar nog över den hjälpen.

• chokladpralinen

ECB; jag är lite som du. Var beredd på att du kommer att förlora kontrollen, man kan inte riktigt styra över det, kroppen tar helt över.."hjärnan" styr inte... Man blir så omtumlad, med eller utan lustgas! Men det är en häftig upplevelse!!! Ta mycket foton!!

• Lillis1

När vattnet gick så sa jag "vattnet...." till sambon genom lustgasmasken. Han kom förstås med ett glas vatten o sugrör. (NEEEEJ! VATTNET! RING PÅ KLOCKAN!!! )Lät väl ungefär som "neee..vascheen...ig å åcka....." Första lustgasen gjorde att jag började fnittra hejvilt o drog massa dumma skämt som bara jag tyckte va kul-jag blev bra rund under fötterna!

• Impertiff

Tänker på syrran som, precis innan huvudet kom igenom och i stället "spärrade upp" underlivet som värst, stirrade på barnmorskan, började backa (hon satt) i sängen och ropade "DET GÅR INTE". Och när barnmorskan sa att det visst skulle gå tänkte hon att barnmorskan är ju dum i huvudet för det går ju inte! Och det sa hon flera gånger och stirrade på henne, och backade *S*

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??