• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Millah

När jag hade mina förverkar så gjorde det så fruktansvärt ont att jag var tvungen att få ut min smärta genom att svära, (eftersom jag vägrade ta ngn bedövning)mitt ord val kanske inte var det bästa men min sambo fick ta skiten, då jag skrek :

- Ditt ollon luktar snusk

ojoj gissa om barnmorskan blev livrädd och sambon blev helt knallröd i ansiktet..jag kan lova att jag hördes på hela förlossnings avdelning..Men va skönt det var efteråt

• Erita

Jag kunde inte komma upp från badkaret på BB ... sa till sköterskan
    "jag känner mig som en strandad val, rädda willy"

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • wonderchild

När min andra son var på väg ut och jag krystade, skrek jag till BM att hon skulle slänga ut min sambo, eftersom allt var ju hans fel. Vilket hon naturligtvis inte gjorde

Första SMS:et till mina kompisar i Finland innehöll måtten: 3210cm och 49 g. Så fel det kan bli
  • Eliama

Hi, hi - jag vill höra mer. Puffar.

• Räkans mamma

Erita: "rädda Wiily" !!!!! Gud så gulligt och jisses vad skoj...

• Bejjan

Jag sa nog inget skoj under förlossningen, men jag gjorde en liten tabbe...
    Gjorde ett sent ul i v.32, då var inte min sambo med och jag ville veta var det var för kön så det fick jag veta, men min sambo ville ABSOLUT inte veta, och jag kunde hålla mig enda fram till det var dax att krysta, då sa jag: Kan ni inte dra ut HAN... Så då fattade han, men men det var ju så nära! Typiskt mig.

• lepe

Jag sa inget roligt men trots att jag varit utan lustgas de 2 sista timmarna tyckte jag att dottern såg ut som en kalkon när hon kom ut! (Inte en med fjädrar och hals, utan en sådan som ligger på julbordet, redo att skäras upp...)

• kletig85

vad roliga saker en del sagt. rädda willy e ju klockrent

kul och kul

jag kommer bara ihåg att jag fick lite halvtpanik under slutet av värkarbetet för att jag inte hade så mkt nässpray kvar (var jätteförkyld). hade läst här innan att vara täpt under krystvärkarna skulle vara fruktansvärt, värre än döden!
    så jag skrek åt henrik att han var tvungen att gå ut och handla det! syrrorna kollade konstigt på mig och som tur var lät dom inte henrik gå ut, typ en timme senare är lillkillen född

måste jag påpeka att nästäppan var det minsta problement? tänkte inte ens på det

• wonderchild

Kom på en grej till:

När jag var öppen ca 8 cm och det gjorde som mest ont, försökte BM sätta akupunkturnålar på mig. På fötterna och magen tror jag det var. Det har aldrig funkat på mig förut, och denna gången var det inte bättre. När hon skulle vrida på dom förbannade nålarna och få dom att verka mer effektivt så gjorde det SÅ ONT i mina fötter... Så jag pep till min sambo "Säg till henne att det räcker nu... Säg att det räcker..." Och BM bara skrattade och sa "Jo jag hör dig..." När hon hade tagit bort nålarna och smärtan släppte lite pep jag till sambon igen: "Nu kan du tacka henne"... Kan tilläggas att lustgasen var min bästa kompis under förlossningen
  • nelle87

gnällde över att lustgasen luktade svett och försökte få isabelles pappa att lukta. ville inte va ensam om att va groggy
    sen sa han också en rolig grej.."har bebisar ögon från födseln, eller är dom som kattungar?" HAHA, blev visst inte ett enda rätt där...

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??