sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
P.S. Det första jag frågade efter, uppe på operation, var förresten APGAR-värdet... INTE vad det blev.
Finns 2 jätteroliga trådar om detta redan!
www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
Jag var så rädd att de skulle behöva klippa när det gick trögt i slutet, och barnmorskan hade saxen redo på bordet bredvid. Men allt gick bra ändå.
Men när hon efter en halvtimme eller så hade sytt några små stygn därnere och skulle klippa av tråden fick jag plötsligt syn på saxen i ögonvrån och blev helt tokig och började skrika om att hon inte fick klippa i mig! Jag försökte hoppa ur sängen (med benen i den där jäkla ställningen och bebin i famnen) medan hon försökte få mig att fatta att de inte skulle de klippa i mig, ungen var ju ute för länge sen!
"Hög" av all lustgas sittandes i en fåtölj utbrister jag till min sambo.
"-Var är du, du är så liten, du hörs knappt. Nu blir du större. Vad högt du pratar? Kommer du in genom fönstret?
Så tokigt kan det bli när lustgasdimmorna drar in:o)
Tjollabolla; Jag ska ta mig en titt där också!
Min man svimmade första gången vi skulle ha barn och det var precis när jag hade precis fått min kompis lustgasen, låg där och sa: INTE NUUUUUUUU!
Visste ju liksom inte att det skulle ta några timmar till
Sen fick han in en säng och kaffe och mackor. När han vaknade stod jag på knä och krystade
När vi skulle ha andra så höll han på att svimma så dom släpper min lustgas som dom hjälpt mig hålla och BM leder bort HONOM till en sackosäck!
Som tur är så samlade jag alla mina krafter och fick tag i masken igen
Vet att när dom sklle sätta ryggbedövningen på mig första gången så fick jag liksom hänga lite på sköterskan som va med och jag sa: Åååååh vad du är snäll som låter mig hänga på dig
Jag var verkligen så tacksam och inte alls påverkad av lustgas, (hehe, mer totalt omtöcknad!)
Jsut det, första gången hade jag värsta stora bagen med mig in med sidenpyjamas som jag trodde jag skulle komma i för det första och sen glassa runt med på förlossningen
Byxorna fick jag väl upp till rumpan ungefär
Jag fick för mig att min dator kraschade mitt under förlossningen...
Från min förlossningsberättelse:
Jag minns resten som i ett töcken. Jag skriker efter lustgas och tar mig upp i sängen, lutar mig över det uppfällda ryggstödet, jag känner att barnet är på väg ut. Lustgasen verkar fort, jag stirrar in i väggen "ANDNINGSLUFT" står det och jag kan inte slita blicken från texten. Min man börjar garva och jag lyckas fråga om jag ser konstig ut, då garvar han ännu mer. Jag får en till värk och andas in mer lustgas. Jag hör mig själv ropa "TRYCK PÅ CTRL ALT DELETE! TRYCK PÅ CTRL ALT DELETE! STARTA OM DATORN NU! STARTA OM DATORN!" Undersköterskan säger: "Elisabeth lugna ned dig". Jag tänker att det är såhär det känns att vara psykotisk, att vara en dåre som ingen förstår.
Efter det känner jag hur barnet trycker på. Undersköterskan råkar larma på barnmorskorna och de skyndar sig in men undersköterskan säger att hon det inte var någon fara, hon råkade komma åt knappen två ggr. De förstod inte att det var på gång ordentligt...
När vi kom in till Förlossningen var min sambo öppen 9 cm. Så jag sa till barnmorskan att hon har bett mig säga till om att hon vill ha epidural
Barnmorskan tittade lite konstigt på mig och sa
- Tror inte vi hinner det faktist!
40 minuter Senare tittade Engla ut
( var tvungen att tillägga att det var min första förlossning )
Rödbettan
Det där var bara så bra! Ma vill ju verkligen trycka på CTRL ALT DELETE när man är där ju med
Englas pappa, ibland går det fort alltså!
Sist så satt en tugummituggande narkosläkare bakom mig och försökte och försökte med att få dit den förbaskade ryggbedövningen. Han sa åt mig att jag väl inte kunde ha så ont, jag sög mig nämligen fast vid masken mest hela tiden och kunde inte sitta rakt
I alla fall så blev jag ombedd att lägga mig ner när han satt den men det ville inte jag. Gjorde det i alla fall och då hade jag krystvärkar, haha, 13 minuter efter läkaren fått dit ryggbedövningen var han ute