• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Theo2010

Med första barnet sa jag inget speciellt roligt mer än att jag skämdes när vattnet gick i korridoren och var inte helt bekväm med att bara lämna pölen där. Haha

Med dottern som jag hade en mindre rolig grav med då jag läckte fostervatten sedan v 19.... Men gick till hela v 34! (lycka!) vart igångsatt varpå jag fick tillfrågan om de var okej med att en kandidat medverkade. Visst helt ok då vi hade de på första som var jätte duktig.... Inte denna. Nr 1 hon pratade bebisspråk, nr 2 vid krystvärkar kommer tjejen in och säger att jag ska hoppa på pilatesbollar varvid jag krystar och säger glöm hon kommer nu. Hon står i säkert 2-3 min och glor. Sen ringer hon efter hjälp. Bm kommer in frågar om jag ska ha lustgas. Kandidaten gluttar mellan benen och vill fortfarande att jag ska hoppa boll. NEEJ! Varvid bm säger att jag inte får krysta och jag krystar i alla fall innan bm hunnit kolla. Då, då jävlar får kandidaten för sig att hon ska trycka tillbaka huvudet (halvvägs ute) varvid jag drar ihop benen av ren reflex. Jag menar hallå?! Vad gör man?! Efter mångla slit i benen mina så blev de ett kryst till sen va hon ute. Jippiiii! Frisk och fin! Jag vet inte vad jag har för idéer ibland men jag bad i alla fall bm och kandidat puckot att ställa sig brevid varandra så jag kunde knäppa kort på dom. I syfte för att visa mins vänner vem dom inte vill ha med på fl! Haha

• linelullan

Precis när dottern var född sa maken "det här var jobbigt, det gör vi inte om igen"

jaså, DU tyckte att det var jobbigt?!
    Idag tycker jag att den kommentaren är hur rolig som helst! :)

• Påväg
    linelullan skrev 2012-09-18 22:47:44 följande:
    Precis när dottern var född sa maken "det här var jobbigt, det gör vi inte om igen"

jaså, DU tyckte att det var jobbigt?!

Idag tycker jag att den kommentaren är hur rolig som helst! :)

Haha det där känner jag igen! Idag kan sambon titta på vår dotter, le och säga:

- Tänk när hon föddes..

för att i nästa sekund bli likblek och säga:

- Nej, tänk INTE på det.. Huuuhh.. Hemska förlossning!

;)
  • EnMandarin

Jag blev också hög på lustgasen, och glad att den tog bort smärtan så bra
    Vid ett skiftbyte kom ny personal in och presenterade sig och frågade hur jag mådde. Jag satt på en pilatesboll och sög i mig gas; "Jag mår jättebra! Barnet med! Ibland tittar hon ut lite där nere och puttar lite på blöjan!" Det jag kände var förmodligen "blöjan" som var full av fostervatten som sipprade på ordentligt och då tryckte mot mig när jag studsade på bollen. 

• kickan89

Detta var inte under själva förlossningen men när syskon kom på tal strax efter sa min sambo allvarligt "jag vet inte om jag skulle klara av en till förlossning". öööh om DU klarar? tänkte jag haha. Tror dock att han menade för att det var så jobbigt att se hur ont och hemskt jag tyckte att det var och inte kunna göra något för att hjälpa men lite knasigt lät det ju :P

• Indianica
    Paincake skrev 2012-09-08 21:12:14 följande:
    Barnmorskan ville att jag skulle känna på bebisens huvud när den var på väg ut, förmodligen för att jag skulle veta att förlossningen snart var över. Min reaktion? Ett ljudligt "Uäääk!". Det kändes precis som om jag hade en hårig kokosnöt mellan benen.

Kanske inte riktigt den reaktionen barnmorskan förväntade.... 
    Hahahaha
  • FrökenLarsson

Min mamma var med mig från och till under förlossningen och till henne skrek jag "DU VET INTE HUR DET KÄNNS!!!!!"
    Antagligen var dessa ord riktade till min sambo

• Mia95

min sambo som var med under mestadels av förlossningen (säger mestadels eftersom stackarn satt i en fåtölj i andra änden av rummet, likblek i ansiktet och mumlade för sig själv) kläckte ur sig 1 sak som vi skrattade gott åt. 

bm skulle känna hur öppen jag var och frågade mig sen efter om jag visste när jag fick krysta?
    "ja men självklart vet hon det, när hon är helt öppen!" utbrister då min sambo varav bm vänder sig till honom och frågar om han visste hur många cm det var när man var fullt öppen och han utbrister "58!" 

det kommer nog ingen av oss glömma! :)

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??