sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Personalen trodde nog jag var mer borta av lustgasen, för ställde frågor till varandra om mig. Jag fräste fram svaren själv.
Jag skrek inget under min förlossning.
Men otrevlig var jag tydligen :)
Jag låg och upprepade hela tiden att
"jag ska gå hem, ja ska inte ha nått barn fattar ni väll?! jag är för ung"
Och efter det sa jag: Snitta mig då, gör ett kejsarsnitt, HALLLLÅÅÅ ni måste ju va tröga, jag ber om ett snitt här" och pekade på magen.
3minuter efter är han född..
Mitt i en av krystvärkarna (jag låg på rygg med benen i höfterna på BM) så drog jag i spaken till sängens huvudände. Sängen fälldes ner och jag blev så förvånad :-0! Där försvann den krystvärken, sa BM.
När de satte epiduralen på mig så var jag så borta av smärta att jag bad min man hämta min lillasyster så att hon kunde ge narkosläkaren på käften, he he.
Både min man och läkaren blev ganska förvånad, jag också när jag insåg efter förlossningen vad jag hade sagt, vad skulle min syrra göra liksom?
Måste bara berätta om min kompis, känns som att det platsar! Hon sprack en del, och hade lustgas under tiden de sydde. Hon svammlade om allt möjligt(Det tog över en timme(!)att fixa in och utvändigt), men ialla fall så frågade hon sköterskan vad hon hade för betyg i sy slöjd
Jag har en bekant som var snäll nog att informera sin flickvän om att hennes blygläppar såg ut som två A4-sidor...
Samma kvinnas första fråga var: VAD är det DÄR?? (med avsmak i tonen)
En pojke!!! svarade glatt BM då..
Det rätta svaret hade nog varit: Ett barn! =)
Till saken hör att hon inte gillat småbarn och hade aldrig hållit i ett innan hon fick sin son på magen.
Nu kan hon inte se en barnvagn utan att stoppa i huvudet i den.. =)
ladyluck: Bra betyg i syslöjd borde nästan va en merit när man söker barnmorskejobb, haha!
Jag skrek mot slutet av en av födslarna att de skulle söva mig. De sa att de inte kunde det. - Men hämta en som kan det då! fräste jag.
ladyluck och palmblad,
gud vad roliga berättelser!
Fniss!
Det min man tyckte var roligast var när jag hade krystvärkarna. Då stod vi på var sin sida om sängen och bredvid oss hade jag en en Mer (i kartong med sugrör) som jag tog en liten klunk ut mellan varje värk. Vid ett tillfälle råkade min man flytta på min Mer och då fräste jag med värsta Linda Blair-rösten "nej, där!" och flyttade tillbaka den ungefär en centimeter närmre oss. Jag vet att jag i det ögonblicket var övertygad om att jag skulle avlida om den stod längre bort för då skulle jag aldrig hinna dricka mellan värkarna...
En bm sa att man FICK faktiskt vila på förlossningen men jag tyckte väl inte det gjorde så ont så...jag bad å få se personallistan...=0) Fick en helt typ klassfoton så sa jag vilka jag kände sedan innan... Väldigt relevant just denna dag va? Sen minns jag att jag sa nåt om "ojojo, det är gjorde visst ont det" så va det dax å lägga sig och trycka ut barnet eller vad jag trodde i det ögonblicket- en dinosaurie!