• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • chess1979

och sen den traditonella: jag har ångrat mig och skall gå hem nu!

sen hör jag hur min bm säger till sambon att hon skall sänka lustgasen, jag säger då till sambon: säg till henne att om hon rör den så är det det sista hon gör, sen gråter jag och ber min sambo att inte låta henne göra det, för det ingår inte i hennes jobb att plåga mig.

kan tillägga att bm står brevid mig och hör allt!!!
    men hon skrattade bara och gick för att sänka lustgasen.

Alexander, Vanessa, Melanie är mammas pärlor
  • Miani

Min tjej föddes med kejsarsnitt och jag blev ganska groggy av ryggmärgsbedövningen (undrar om det är vanligt, förresten?). När jag låg där som bäst och började komma i högform så att säga frågade min man hur jag mådde, eftersom han såg att mina pupiller började bli vrålstora. " I'm sooooo un-com-fort-ableeeeee" yrade jag fram (min man är amerikan så det var iallafall rätt språk...) med svag och förvirrad röst. När de tagit ut barnet och jag hört det skrika frågade jag givetvis med en gång vad det blev för sort. "Pappa får komma och titta", sa BM. Dock fick pappa hjärnsläpp mitt i all uppståndelse och tittade automatiskt över duken ner i min uppskurna mage... (Fattar inte hur han klarade det utan att svimma eftersom han är väldigt känslig och knappt kan se på Cityakuten utan att vända bort blicken!) Efter detta uppvaknande fattade han dock att bebisen låg på ett bord, varpå han gick dit och konstaterade att "Den ser ju ut som jag!". "Vad BLEV det??" frågade jag igen, lite otåligt eftersom jag tyckte att det tog lite lång tid. "Jag vet inte", sa maken, "jag glömde titta efter!". Det blev ju iallafall en flicka. "Jag VISSTE det!", sa jag, och jag hade ju känt på mig hela graviditeten att det var en tjej!

• Fru Bragstad
    Ojojoj! Tål att upprepas, Jag garvar så jag ligger dubbelvikt i soffan!! (Trots min stoooora mage!!)
  • Fru Bragstad
    Jerkvall: Hur kan dom ens tänka tanken å SÄNKA lustgasen?? Å dessutom SÄGA d så man hör?? Ojojoj, dom skulle bara vååååga...!
  • malinn

Shit, jag skrattar ihjäl mig !!!!!!

• Maddizen

Hahahaha... det här va ju jätte kul! Mitt under förlossningen vände jag mig mot min sambo och sa
    -nästa får du föda fram själv.
    Bytte barnmorske team tre gånger och när lillen va ute tittade jag på barnmorskan som förlöste mig och sa
    -hej vem är du.
    kom inte ihåg att hon hade kommit och att jkag hälsat på henne som jag tydligen hade gjort.

• gulllis

När jag skulle få mitt första barn blev det snitt efter 12timmar så dom kastade operationskläder till pappan han har typ XL men han fick XS ha tog på sig och den sprack från nacken ner till ryggen byxorna fick han upp till knäna jag skrattade så jag trodde att pojken skulle komma ut utan snitt.. Personalen hade svårt att hålla sig för skratt och gick hämta nya kläder innan det bar av till operationen...

• Fru Bragstad

gulllis: Stackars din man då som stod där me för små kläder! Men va roligt d måste sett ut!

• Räkans mamma

Under min evighetslånga förlossning (52 timmar) blev vi utskickade på promenad vid ett tillfälle för att få mina kraftiga värkar att komma tätare. I hissen på väg ner till utgången läser jag "steriliseringsenhet" på informationstavlan och säger glatt till min man:
    "Nästa gång vi kommer hit, ska du dit!"
    ...och får direkt vrida upp TENS-apparaten igen. (ja ja, somliga straffas direkt...)

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??