sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Hahahah! Sitter här å garvar hejdlöst!! Kan verkligen se mama mirjam framför mig, me pipig röst, "Nu kan du tacka henne"... ahhaha
å nelle87, lukta lustgasen svett? ahhaa, å så skulle pappan lukta! hahah... vilka ideer man får! Å lilla pappsen som undra om bebisar har ögon från födseln.. nåt av d sötaste jag hört på läääänge!
Jag förklarade för mannen att det kändes som att vara spacklet som spacklas ut på väggen och sedan skrapas upp för att spacklas ut igen, också en liknelse, va? Sen klagade jag på att Nordman lät som en smurf är han sjöng Vandraren.
Haha, låter som en bra jämförelse! Hihi, får väl se va man jämför d me sen efter!
Å Nordman låter som en smurf?? Ja, kanske...
När våran BM-studerande frågade mej om jag ville ha saft lr vatten, tittade jag bara på henne o pep: - Jag vill ha bebis...
Kommer aldrig glömma hennes min när hon stod där med de två glasen i händerna, det ena med saft o det andra med vatten.. ![]()
Kom ett par intelligenta uttalande från mej också under förlossningen. Bl.a så gick vår parkeringstid ut ett par minuter före 12. Sambon ville gå ner och lägga i mer pengar men jag ville att han skulle stanna hos mej. Bad honom istället att gå ner och ringa en kompis som bor 10 minuter från BB och komma hit för att lägga i pengar. Tänkte inte på att det tar mindre tid för honom att själv betala och komma tillbaka än att ringa kompisen och förklara var på parkeringen vi står.
Ville också åka hem samma dag som Peps föddes och runt ½ 1 så frågade jag barnmorskan vilken tid jag var tvungen att klämma ut honom för att få åka hem samma dag. Hon tittade på mej och konstaterade att inte senare än kl 2. Varpå jag svarade: En baggis och så föddes han kl 1.
Under sonens förlossning, i typ 30: onde timmen, när jag var helt borta efter att ha haft intensiva värkar med 3-5 min mellanrum hela tiden, så hade jag tydligen av någon anledning frågat barnmorskan om hon hade någon vedbod
...fråga mig inte varför jag undrade det. Kan säga att jag knappt har något minne av de sista 2 timmarna så borta var jag.
lurv: Haha, låter lite krångligt å börja förklara var man parkerat å grejja...! Hihi!
Å bm tyckte väl att hon va smart som sa en tid så snart efter, hon trodde väl inte bebbens kulle komma så snabbt...?
lilla sandra: Haha, vill ha bebis...!
Danelaa,
Ja, jag hade då inte kommit in till förlossningen för att dricka saft iaf.. ![]()
Jag hade oxå lustgas och jag började mumla om de afrikanska kvinnorna som går ut och föder genom att hänga sig i en gren och krystar. -Hur KAN de? Jag va helt förundrad
Och senare drog jag min pojkvän till mig och sa: -oj det kändes som om jag fick en orgasm!
Han såg livrädd ut och såg bort på sin mor för att se om hon hört vad jag sagt.
Sen hade jag radion på hela tiden, så jag sjöng me mellan värkarna och efter förlossningen kom barnmorskan in på besök hos mig och sa att jag va den första hon förlöst som sjungit under krystvärkarna!
*im so proud*