• Emelle

¤ västervik tråd 3¤

Ny tråd då "tvåan" stängts!!

Vi fortsätter väl babbla på om livet i stooorstan
  • Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤
  • Nellisen

Väduren82

Tackar och bockar för välkomnandet! Det var min man som fick jobb här först. Sen hade jag också turen att hitta ett

Kommer du härifrån eller är du också inflyttad?

• Majalaja

Välkommen Nellisen! Förstår precis hur du känner, jag är själv inflyttad och tyckte det var jättesvårt att hitta vänner här. Som tur var var vi ett gäng på jobbet som umgicks en hel del. Sen fick jag barn och det gjorde ju att man fick en massa nya kontakter.

Var är du inflyttad från? Och vad jobbar du med? *nyfiken i en strut*

• Emelle

Godmorgon.
    Härligt med SL så här på morgonkvisten ju!

Nellisen-
    Välkommen till tråden.

Landrover-
    Härligt att flytta ut på landet.
    Vart bär det av?

♥ Emilia ♥ Eddie ♥ Maximilian ♥
  • Lena1976

Soligt o fint men ujjjj så kallt

• mafalda

hej tråden...

Nellisen: välkommen till V-vik. hoppas att du kommer trivas. Det har hänt att eldsjälar här inne fixat träffar av västerviks medlemmar så det kan vara en braa ide att haka på....

måste tillägga att det är roligt att det tillkommer nya "bebisar" i magen så man nyfiket kan följa upp er senare på Webbisarna...

• Majalaja

Gomorron! Var tvungen att inviga Axels nya vinteroverall i morse, det var ju så kallt! Har varit hur sega som helst med att skaffa vinterkläder åt honom så det blev till att rota fram vantar och mössa som kändes ok varma. Skor har vi fixat bara för att jag spontanhandlade lite för några dagar sen....vi hade tänkt byta dem men nu fanns det inget val i morse, gympaskorna funkade bara inte längre! Hoppas Axel kommer ifrån sin starka vilja att han INTE tycker om just de skorna vi köpt åt honom

• Landrover

Jo, Lantisar ska vi försöka bli.
    Mitt emellan Västervik o Vimmerby. I samma hus där Fannys Morfarsfarfar föddes 1891.
    Nåja, vi ska försöka iallafall. Jag älskar ju skogen o gillar inte att bo med betong runt omkring mig, och frun blir glad när vi kan ha hästarna hemma.
    så känner ni nån som har kli i snickarfingrarna är de hemst välkomna!

=/\=

• Ankan217

Majalaja: Min son hatar alla kläder och skor man köper till honom, men det brukar gå över.
    Hoppas att allt är bra med dig!

Kul att det flyttar hit nya människor! Kul med nya bäbisar i magen!

Ha det bra alla!

• Emelle

Om ett par timmar ska jag åka buss ner till mamma.
    Undra hur det ska gå med tre barn på bussen.
    Brukar vara ett sjå att hålla ordning på bara E & E, och nu har man Max att passa dessutom.
    Har ingen vagn med mig heller utan ska ta Max i babyskyddet, då jag har en kombivagn nere hos mamma som jag använder då jag är där. Men på bussen hade ju vagn varit smidigare kanske...
    Nåja, det kommer säkert gå fint.
    Vi behöver bara åka halva vägen, sen möter mamma upp så det inte blir en så lång bussresa för oss.
    Och en timma ska man väl klara va? Räcka ut tungan

♥ Emilia ♥ Eddie ♥ Maximilian ♥
  • burtok

Hejsan!

Nu har jag oxå blivit Västerviksbor Har varit inne och tittat tidigare på era västervikstrådar då vi hade beslutat att vi skulle flytta till västervik... Men som sagt nu är jag här...
    Försöker att hitta rätt i västervik.. Det är lite svårt att köra ibland tycker jag. Skall ut och handla och varje gång jag hittar till affären blir jag glad

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤