• Featherboah

Varför räknas detta som rasistiskt ?

Visste verkligen i vilken kategori jag skulle lägga detta i.

Jag går gymnasiet, första ring, barn & fritid. I min klass går det en tjej som är kurd, hon är snäll men det _enda_ hon pratar om är sitt hemland. Vad man än säger så säger hon 'I mitt land är det si och så...' eller 'Jaha, men i mitt land gör man faktiskt såhär', osv. Börjar bli lite tröttsamt.

Hur som helst, idag på svenskan hade vi rast, men några stannade inne. Då började den här tjejen skriva 'KURD !' på tavlan, färglade och skrev det verkligen över hela tavlan. De flesta undrade vad hon höll på med, så en annan tjej från Chile gick fram och skrev 'Chile !' på tavlan, mest på kul. Allt var okej med läraren och de flesta satt och skrattade lite åt det. Så gick en kille fram och skrev 'Sverige !' på tavlan. Hon som är kurd sa då 'Vadå, är du rasist eller ?', och då ryckte min lärare in och sa till killen att sudda bort det.

Då började jag undra. Hur kan det vara så okej att skriva 'kurd' och 'chile' på tavlan, men när någon skriver 'sverige' så är det helt plötsligt rasistiskt ?! Sorry, men jag förstår verkligen inte. Tycker hela situationen var skum.

• Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?
  • Lady Lovelocks

Bo Peep - I Landskrona görs inte ett skit. Polis och politiker är livrädda för ungdomsgängen. Det har spårat ur totalt.

• Rokka Jill

kan ju meddela att jag ahr bott i landskrona o att det verkligen e så?? utanförskap??
    svenskarna flyr från landskrona kort sagt!
    själv bor vi i främlingsfientliga kävlinge.. oj skatten sänktes med många procent oxå...

.
  • Lady Lovelocks

Bo Peep - Läs gärna hela artikelserien, så får du en rätt bra bild av läget i Landskrona.

• Bo Peep

Och det står i artikeln nånstans? Eller var får du den infon från?

• Rokka Jill

jag menade att i landskrona är det verkligen så som i artiklen!
    de gör tom inbrott fast folk är i hemmet.. då e de så chockade att de inte vet var de ska ta vägen.. en bra taktik..

• Rokka Jill
    Bo Peep skrev 2006-09-06 22:22:47 följande:
    Och det står i artikeln nånstans? Eller var får du den infon från?
    du kan väl ta infon av de som har erfarenhet av den skitstan?
  • Bo Peep

Visst är det hemskt. Vad ska man göra åt det då?

• suzolina

bo peep : landskrona och malmö är rena mardröm. jag är själv från utlandet ochbodde i landskrona tr emånader sen stack ajg tillbaka till min lilla håla pga all skit såm händer där...och där förstår jag att folk börjar rösta på SD och NSF faktiskt så illa ställt det är

• Lady Lovelocks

Bo Peep - Jag bor bara en bit från Landskrona, tro mig att jag vet vad jag snackar om. Landskrona har blivit totalt laglöst, och varken polis eller politiker kan hantera läget.

• Bo Peep

Hur skulle SD och NSF lösa problemet?

Svar på tråden Varför räknas detta som rasistiskt ?